• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • FLovesA

Denna väntan är så tråkig...och så en förkylning på det.

Natten var hemsk..jag kunde inte sova...hade ont mest överallt. Fick gå på toa x antal gånger.

Nu på morgonen har jag haft sprängande värk i magen från och till, men inte riktigt som värkar utan mest bara ont. Har idag gått över 11 dagar och det börjar kännas så segt.

Skulle lämnat dottern på dagis men orkar inte, så hon blev glad för att vara hemma. Även om jag känner mig som världens tråkigaste mamma just nu. Jag längtar så tills det drar igång men ännu mer tills allt är klart och vi kommer hem och kan vara en familj med vår nya lille bebis.

Hur går det för er andra?

• Pauliina

Jag har sovit väldigt bra inatt. Igår kväll däremot brast de rent hormonellt och jag bara grät. Idag gör magen uppror, tänk om man kunde sluta leta en massa tecken och bara vara?

Har BM besök idag så ska be om en svepning som vi kom överens om i V 34. Sedan säger jag ifrån besök där fram till bf, hon gör saker och ting bara värre..

• Saltig

FlovesA - förkylning är ingen höjdare. Hoppas den inte blir värre. Har du bokat tid hos din barnmorska så att ni kan prata om ev igångsättning?

Paulina - förstår det där med hormonerna och att man letar efter tecken hela tiden. Bf idag och känner ingenting. Är deprimerad och orolig inför allt, både förlossning och tiden efter. Fick en allvarlig förlossningsdepression med första barnet, vilket oroar mig nu när jag är deprimerad redan. Fick ingen med andra barnet. Gick på samtal i förebyggande syfte då och har gjort det nu oxå. Imorgon har jag ett nytt samtal.

Fått bihåleinflammation oxå. Var hos dr idag och fått medicin nu.

Usch, hormoner och känslor bara flyger omkring. Må detta ta slut snart.

• Pauliina

Får nog VIP kort på förlossningen. Inskickad igen. BM gjorde svepning, mjuk tapp dock lite stram. Öppen 1-2 cm. Men när hon kände efter så kände hon ingen hinna utan direkt bebisens huvud. Så ska in och kolla om de är så att vattnet gått. Men de kan lika gärna bara vara så att hinnan är så nära huvudet att hon inte kände de.

• FLovesA
    Saltig skrev 2016-04-04 11:15:35 följande:

FlovesA - förkylning är ingen höjdare. Hoppas den inte blir värre. Har du bokat tid hos din barnmorska så att ni kan prata om ev igångsättning?

Paulina - förstår det där med hormonerna och att man letar efter tecken hela tiden. Bf idag och känner ingenting. Är deprimerad och orolig inför allt, både förlossning och tiden efter. Fick en allvarlig förlossningsdepression med första barnet, vilket oroar mig nu när jag är deprimerad redan. Fick ingen med andra barnet. Gick på samtal i förebyggande syfte då och har gjort det nu oxå. Imorgon har jag ett nytt samtal.

Fått bihåleinflammation oxå. Var hos dr idag och fått medicin nu.

Usch, hormoner och känslor bara flyger omkring. Må detta ta slut snart.

Vi har fått sluttid och igångsättning nu på Fredag kl 10, så har ju förvisso ett slutdatum. Sammtidigt som dem dagarna känns väldigt långa..men hoppas så på att det drar igång av sig självt, känns som om det är det bästa på något vis ändå. Det tråkiga var att jag blev så hoppfull när vi var hos BM och hon sa att det verkligen är på gång osv. Det är fyra dagar sedan, men som sagt är ju "bara" på bf+11 idag så har ju några dagar till på mig. :)
  • CissiJissi

Väldigt spännande att läsa om er alla!! Håller koll!!:)

FRÅGA. Ni som fött nu och förut: är det vanligt att ena dagen inget avslag, nästa dag massa blod och avslag? Ja, säkert.. Känns bara som att varje gång jag tror det börjar ge sig så kommer det ännu mer ändå :)

• Topcom
    CissiJissi skrev 2016-04-04 13:29:26 följande:

Väldigt spännande att läsa om er alla!! Håller koll!!:)

FRÅGA. Ni som fött nu och förut: är det vanligt att ena dagen inget avslag, nästa dag massa blod och avslag? Ja, säkert.. Känns bara som att varje gång jag tror det börjar ge sig så kommer det ännu mer ändå :)

Jaa det e vanligt:) man blir lurad lite fult innan det upphör helt ;p men det e bra för det tyder troligtvis på att såret är på god väg att läka:) sen kommer det bli längre och längre mellan blödningarna med mindre blod :)
  • Pauliina

Är hemma från fl. hade öppnat mig 1 cm mer sedan mitt BM besök, och fick en till svepning. Efter den så har slemproppen lossnat med blod i. Hon gav mig en tid på fl om en vecka för bedömning. Är jag mer mogen då blir jag igångsatt.

• Madski

Nu är lillebror här :) värkarna blev täta direkt, första värken vid tiotiden ovh vid midnatt kom vi in till Danderyd och ca 3,5h senare var han född. Underbar personal som peppade mig till tusen. 4365g ich 52 cm gobit som vi nu myser med på patienthotellet :)

Tack för allt pepp de senare dagarna, det har behövts!!

• Saltig
    Madski skrev 2016-04-05 08:35:20 följande:

Nu är lillebror här :) värkarna blev täta direkt, första värken vid tiotiden ovh vid midnatt kom vi in till Danderyd och ca 3,5h senare var han född. Underbar personal som peppade mig till tusen. 4365g ich 52 cm gobit som vi nu myser med på patienthotellet :)

Tack för allt pepp de senare dagarna, det har behövts!!

Stort grattis!!! Som du har fått vänta. Njut nu
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)