• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Madski
    FLovesA skrev 2016-04-02 07:27:05 följande:
    Ja man ser fram emot förlossningen med en skräckblandad förtjusning, och längtar mest till att det är klart:) Här har natten varit lugn och känner inget nu. Mannen jobbar idag och vi hoppas på att det kanske drar igång senare i så fall;) bf+9 idag och läget känns både hoppfullt men sammtidigt helt lugnt. Är dock ganska glad för att det inte blev en första april bebis:)
    Samma, lika här.. Inga känningar och har sovit som en prinsessa i natt. Känns som att hinnsvepningen är misslyckad, Gaaah, bf+9 för mig också, suck och stön..

Kämpa på, nu är vi iaf inne på slutspurten :)
  • FLovesA
    Madski skrev 2016-04-02 08:12:32 följande:

Samma, lika här.. Inga känningar och har sovit som en prinsessa i natt. Känns som att hinnsvepningen är misslyckad, Gaaah, bf+9 för mig också, suck och stön..

Kämpa på, nu är vi iaf inne på slutspurten :)

Du ska se att det drar igång till kvällen;) Jag tänker i alla fall bli tvåbarnsmamma i helgen..inte senare(för visst får man bestämma det...målbild tänkte jag) haha tänk om det vore så lätt. Idag har jag nästan mindre ont än jag haft tidigare så det känns nästan lite lönlöst att ens tror det är på gång.
  • Madski
    FLovesA skrev 2016-04-02 09:27:00 följande:
    Du ska se att det drar igång till kvällen;) Jag tänker i alla fall bli tvåbarnsmamma i helgen..inte senare(för visst får man bestämma det...målbild tänkte jag) haha tänk om det vore så lätt. Idag har jag nästan mindre ont än jag haft tidigare så det känns nästan lite lönlöst att ens tror det är på gång.
    Klart att man får bestämma det!
    Sambon är iväg på tränarutbildning hela dagen så han tyckte att det iaf kunde vänta till kvällen, min kommentar var att han inte borde tycka så mycket, haha.
    Tror att lite av slemproppen lossnade för en stund sen, men den verkar tyvärr inte spela så stor roll om jag förstått allt rätt!?
    Planerar också att lillebror kommer i helgen. Dottern föddes på bf+10, men värkar etc drog igång på +9, trodde aldrig att den här graviditeten skulle bli lika lång, suck och stön ;)
  • Topcom

Här har jag haft ont sen imorse! Åh jag hoppas att det är på gång nu! Fem dar kvar till bf

• Pauliina

Har känt mig konstig idag och haft "magknip" som fått upp hoppet hos mig lite. Så idag efter att maken slutat jobbet tog vi storhandling på Ica maxi. Sammandragningar kom och gick så nu avslutar vi dagen med tacos och 1 kg godis.

• Topcom
    Pauliina skrev 2016-04-02 18:08:44 följande:

Har känt mig konstig idag och haft "magknip" som fått upp hoppet hos mig lite. Så idag efter att maken slutat jobbet tog vi storhandling på Ica maxi. Sammandragningar kom och gick så nu avslutar vi dagen med tacos och 1 kg godis.

Hehe like på den!:)
  • lillasysterfia

Ååå godis. Har bara chips hemma men det får duga. Jag vill att bebis kommer nu är så less och har ont. Troligen fått bihålleinflamation på kuppen också...suck.
  • FLovesA

Hoppas något är på G hos dig:)

Vi avslutat dagen på samma vis som ni ser jag. Tacos, godis och så lite snacks på det. Sen hade mannen köpt annanas så den knaprar jag på, han hade dock ingen aning om att det är en "igångsättningsmetod" kanske fungerar det. Börjar tröttna på väntan....
  • Pauliina
    Topcom skrev 2016-04-02 18:42:34 följande:
    Hehe like på den!:)
    Att man sedan gick där och flåsade som en brunstig flodhäst va en annan femma, men ville inte säga till maken att jag känt "att saker händer" för då hade han vägrat storhandling ;) tänk om nu detta kunde hjälpa för en gångs skull.
  • Pauliina
    FLovesA skrev 2016-04-02 19:22:06 följande:
    Hoppas något är på G hos dig:)

Vi avslutat dagen på samma vis som ni ser jag. Tacos, godis och så lite snacks på det. Sen hade mannen köpt annanas så den knaprar jag på, han hade dock ingen aning om att det är en "igångsättningsmetod" kanske fungerar det. Börjar tröttna på väntan....
    Ja de är två veckor exakt kvar till bf och har gått förbi att vara less, är mest förbannad. För hur ont ska mamman behöva ha ? Är endå tredje barnet och igångsättning ska väl inte vara svårt när man nu går in i 38+0 imorgon.. Är bara glad att jag "bara" har uppsvällda fötter nu och inte känner av varken ischias eller foglossning och fått sova som en prinsessa de tre senaste nätterna.

Obotlig hunger hade jag från jag vaknade till ca 15. Nu - ingen aptit alls..
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)