• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Nystjärna
    Pauliina skrev 2016-03-28 08:36:16 följande:
    Visste ni att de skulle bli en pojke? :)
    Ne vi visste inte alls. Min magkänsla sa en pojk men tog tid. Men vart bara säkrare och säkrare ju mer tiden gick att det var en pojk. :)
  • Pauliina
    Nystjärna skrev 2016-03-28 09:32:14 följande:
    Ne vi visste inte alls. Min magkänsla sa en pojk men tog tid. Men vart bara säkrare och säkrare ju mer tiden gick att det var en pojk. :)
    Vad kul att du kände rätt :) hur är de nu med kroppen? Har du ont eller blev de bättre direkt??
  • Saltig

Stort grattis, Nystjärna! Skönt att allt gick bra. Hoppas du mår bättre nu och slipper alla krämpor.

Så glad för din skull!

• FLovesA

Grattis till Er Nystjärna. :)

Här är läget snart outhärdligt. Jag får ont i hela kroppen när jag står eller går, har noll ork och är rastlös. Men känner att jag inte ska deppa ned mig totalt utan se det från ett annat perspektiv. Passa på att vila och samla kraft och att se det fina i så länge inte brösten känns som om dem sprängs(som dem gör när mjölken rinner till) Japp så ser jag på det hela. Haha.

Sen är ju varje dag som jag går över en dag närmare förlossningen, det vet man ju liksom helt säkert så bebis kommer när han kommer:) Storasyster börjar bli otålig och ropar in i min navel till Lillebror att det faktiskt är dags att komma ut nu för hon längtar efter honom. Så tror nästan denna väntan är jobbigare för henne;)

• FLovesA
    safiia skrev 2016-03-28 04:02:16 följande:

Tack tjejer!

Nu tror dom ändå att ryggsmärtorna är värkar trots att dom är väldigt ihållande och så sticker det till plötsligt i några sekunder och bara på ett ställe. Så vi får se vad sim nu händer. Jag vet ju inte då det är första barnet och det känns verkligen inte så som folk säger "att du vet nog sedan då det är riktiga värkar". Men sån här ryggont har jag då aldrig haft tidigare heller...

Spännande är det verkligen! Tänk att jag kanske får åka hem härifrån med bebis :)

Åh vad spännande!!! Håller tummarna för dig:)
  • Saltig
    FLovesA skrev 2016-03-28 13:56:25 följande:

Grattis till Er Nystjärna. :)

Här är läget snart outhärdligt. Jag får ont i hela kroppen när jag står eller går, har noll ork och är rastlös. Men känner att jag inte ska deppa ned mig totalt utan se det från ett annat perspektiv. Passa på att vila och samla kraft och att se det fina i så länge inte brösten känns som om dem sprängs(som dem gör när mjölken rinner till) Japp så ser jag på det hela. Haha.

Sen är ju varje dag som jag går över en dag närmare förlossningen, det vet man ju liksom helt säkert så bebis kommer när han kommer:) Storasyster börjar bli otålig och ropar in i min navel till Lillebror att det faktiskt är dags att komma ut nu för hon längtar efter honom. Så tror nästan denna väntan är jobbigare för henne;)

Verkar inte vara så många av oss kvar som fortfarande väntar.

När är/var du beräknad?
  • FLovesA
    Saltig skrev 2016-03-28 16:49:54 följande:

Verkar inte vara så många av oss kvar som fortfarande väntar.

När är/var du beräknad?

Nej alla får eller har fått sina bebisar ;)

Vi var beräknade till 24/3. Så 4 dagar över tiden är vi. Vilket bf har ni?
  • Madski
    FLovesA skrev 2016-03-28 19:30:08 följande:
    Nej alla får eller har fått sina bebisar ;)

Vi var beräknade till 24/3. Så 4 dagar över tiden är vi. Vilket bf har ni?
    Också kvar, bf 24/3.. Storasyster här ropade också in till lillebror att det är dags att komma ut nu :) gullunge! Försöker njuta av graviditeten ändå iom att det med största sannolikhet är den sista, men man ska aldrig säga aldrig ;)
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)