• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • FLovesA
    pomperiposa skrev 2016-03-21 14:51:00 följande:

Hej alla, min lilla flicka hade inte tålamod att vänta utan kom 3 veckor innan bf, hon mår bra och är bedårande. Verkligen gos-gos. Jag ska inte gnälla över jobbig förlossning för det gick ganska fort när de elaka värkarna kom men ingen smärtlindring hanns med och gubben hann inte vara med, fy så ensam jag kände mig.. Nu är allt frid o fröjd, hon är så fiin <3

Stort Grattis till Er. Förstår att du måste känt dig ensam. Tur det gick fort i alla fall;) Mys nu massor med din lilla tjej:)
  • Saltig

Hej alla, min lilla flicka hade inte tålamod att vänta utan kom 3 veckor innan bf, hon mår bra och är bedårande. Verkligen gos-gos. Jag ska inte gnälla över jobbig förlossning för det gick ganska fort när de elaka värkarna kom men ingen smärtlindring hanns med och gubben hann inte vara med, fy så ensam jag kände mig.. Nu är allt frid o fröjd, hon är så fiin <3

stort grattis!!! vad mysigt!
    vi hade samma bf, om jag kommer ihåg rätt. Hoppas min behagar sig komma senast bf. 14 dagar kvar.
    Erese skrev 2016-03-20 23:24:32 följande:

Nu säger jag godnatt! Imorgon har vi vår bebis :D pirrigt!

Oh, vad härligt och spännande.

En fråga till er alla, har ni köpt andningslarm?

• FLovesA

[quote=76462721][quote-nick]Saltig skrev 2016-03-21 19:13:50 följande:[/quote-nick]stort grattis!!! vad mysigt!

vi hade samma bf, om jag kommer ihåg rätt. Hoppas min behagar sig komma senast bf. 14 dagar kvar.Oh, vad härligt och spännande.

En fråga till er alla, har ni köpt andningslarm?[/

Jag är inte alls insatt i detta med andningslarm, det var inget jag ens tänke på med första barnet. Och nog inget vi kommer ha nu heller. Är det vanligt att man har det även om barnet är friskt och mår bra? Som sagt jag vet inte så mycket om dem:/

• Pauliina

Å vad härligt !! Mys ordentligt nu!
  • pomperiposa
    Saltig skrev 2016-03-21 19:13:50 följande:

stort grattis!!! vad mysigt!

vi hade samma bf, om jag kommer ihåg rätt. Hoppas min behagar sig komma senast bf. 14 dagar kvar.Oh, vad härligt och spännande.

En fråga till er alla, har ni köpt andningslarm?

Stämmer saltig, min tösabit föddes den 14/3 (36+6) så hon räknades som prematur (med en dag) så fick vi ligga kvar på bb. Var helt oförberedd att hon skulle komma, var först på väg till jobbet men skulle kontrollera om vattnet gått, hade ingen bb-väska med eller förlossningsbrev. Jag tror det är bättre att de kommer inom 38-42 v Men hoppas nu det går fort och smidigt för dig, 2 veckor innan är de ju helt klara Inget andningslarm här.

Tack alla för gratulationerna!!

Många kramar
  • CissiJissi

Tänker sova med bebis fast med bebis i babynest och på ett tryggt sätt etc.. Har inte tänkt på något andningslarm nej...

• Duvan82

Funderar med på andningslarm. Har aldrig haft det tidigare men inbillar mig att jag kanske kan sova bättre och inte noja mig och kolla om barnet lever stup i kvarten. Men vacklar väldigt. Vissa jämför det med att ha brandalarm medans andra menar på att om det inte ligger ngn sjukdom bakom el prematurbarn etc så "behövs det inte".

11 dagar kvar för min del. Sf mått 35 som planat ut sedan några veckor tillbaka så bm skulle tala med en läkare och se om denne tycker jag skall skickas att göra ultraljud. Man blir lite orolig.

När jag ändå är inne på mått så mätte jag omkretsen för skojs skull. Fick frågan med tidigare barn om jag gjort det men aldrig tänkt på det. 96 cm har det varit senaste veckorna så blir inte över en meter, hihi.

• FLovesA

En dag kvar till bf som ju är imorgon! trodde det var på gång inatt nästan, har haft ont och känt mig helt obekväm och trött i några dygn nu. Och trycket nedåt är hemskt verkligen. Mensvärk, ryggvärk som kommer i omgångar osv.

Idag har vi sista besöket hos BM, förhoppningsvis i alla fall. Skulle vilja veta om något är på gång men sammtidigt vill jag inte veta ändå.

Ska hasa mig in i duschen nu och försöka få lite energi, är verkligen helt slutkörd. Men det får man väll vara ibland tycker jag:) snart borde lillebror vara här och hela familjen längtar så vi blir tokiga.

Hur är det med er andra?

• Pauliina

Har inte varit inne på ett par dagar. Magsjukan gick över rätt fort men i måndags gick min pappa bort så har varit rätt disträ.

Idag hade jag besök hos BM som visade något högre blodtryck och +3 i urinet. Inget hon trodde va allvarligt (sjukt). Ska tillbaka efter påsken och se om de är samma. Annars mådde bebis bra och jag är nu sjuk i förkylning. Men bakning pågår för fullt här hemma (fyller år imorgon).

Ha en bra vecka tjejer!

• Saltig
    Pauliina skrev 2016-03-23 17:03:10 följande:

Har inte varit inne på ett par dagar. Magsjukan gick över rätt fort men i måndags gick min pappa bort så har varit rätt disträ.

Idag hade jag besök hos BM som visade något högre blodtryck och +3 i urinet. Inget hon trodde va allvarligt (sjukt). Ska tillbaka efter påsken och se om de är samma. Annars mådde bebis bra och jag är nu sjuk i förkylning. Men bakning pågår för fullt här hemma (fyller år imorgon).

Ha en bra vecka tjejer!

Beklagar sorgen vad hemskt.

Det är bra att de håller koll på dina prover. Om du känner några (minsta lilla) symtom så måste du åka in.

Stackars dig som fått en förkylning på allt detta oxå.

Grattis i förskott. Hoppas du får en fin dag trots sorgen efter din pappa, förkylning och dina graviditetskrämpor.

Styrkekramar
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)