Saltig skrev 2016-03-28 23:31:48 följande:
Oh så vi är flera tänkte att jag snart är ensam i tråden.
Jag har bf 4/4 (7 dagar kvar) men tror att jag kommer gå över tiden då jag har inga andra känningar än sammandragningar och någon enstaka som gör ont.
Försöker oxå njuta av den lilla tid som är kvar men kroppen är trött och då orkar man inte göra så mycket och stor är jag oxå, mycket vätska. Hjärnan vill men inte kroppen
Hoppas ni som redan gått över tiden snart får era bebisar. Att vänta på något efterlängtat är lite jobbigt.
En fråga till er alla: vågar ni åka iväg ensamma någonstans som tex handla mat, shoppa, gå på promenad nu när ni är så nära/över bf-datumet?
Jag vill åka till Ikea samt besöka en nagelsalong för att fixa mina naglar (behövs verkligen) men vågar inte gå ensam ifall vattnet går eller att värkarna startar ( jobbar inte längre så jag är ensam hemma på dagarna). Om vattnet går, vem torkar upp det? Stannar man och ordnar det själv eller vad gör man? Kanske blir man helt ställd och behöver någon som hjälper en.... Och tänk om värkarna blir så kraftiga att man knäppt kan stå upp och det går jättesnabbt och så börjar man föda på golvet i en affär... Har lite knäppa ångestladdade tankar kring detta
Kan ju vänta tills eftermiddagen då någon kan följa med men är så trött och matt eftermiddag/kväll för att orka göra något.
Vilka problem man har va?
Förstår hur du tänker. Jag kör på i princip som vanligt, bf+4 idag. Imorgon börjar sambon jobba efter påskledigheten och dottern på 6år har påsklov. Vi kommer undvika city, men göra utflykter i den mån jag orkar. Pratade med sambon om det ikväll om att jag kommer ringa hem honom vid minsta värk och då främst pga att jag inte vill att dottern ska se mig ha ont. Måste nig ta och förklara för henne om det här med att vattnet kan gå just in case så att hon vet om vad som kan hända. Har mobilen med mig överallt och har tvingat sambon att ha mobilen fulladdad hela tiden, kan nog inge gardera mig mer än så. Det börjar när det börjar.. Jag hoppas dock på atg det börjar på kvällen/natten när sambon är hemma och dottern sover, känns som att deg blir lite enklare psykiskt då. Summan av kardemumman, så försöker jag köra på som vanligt i den mån det går och inte tänka för
Mycket på förlossning och hur det kommer att börja, men tro mig, jag längtar efter att det drar igång.
Ikväll har lillebror disco deluxe i magen vilket resulterat i en massa ilningar, men i övrigt inga känningar över huvudtaget, suck..