• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Topcom

Jag är också kvar :) bf 7/4! Tror vi är fler som inte har fått bebis än!

• FLovesA

Åh vad härligt att vi fortfarande är ett gäng kvar:) Känns lite ensamt när man läser att så många fått sina små;)

Längtar så vi blir tokiga här hemma, men passar på att virka och fixa med sådant som kanske inte hinns med sen när bebis är här helt enkelt...

Ska försöka kämpa mig igenom dem sista 50 shades boken med...någon som läst dem? Dem var tyvärr inget för mig..men då jag läst två av böckerna måste jag läsa tredje och sista med säger hon jag lånat dem av..så jag kämpar på helt enkelt.

• AsaEriksson

Jag är också kvar. Bf 2/4 :) vill både föda och inte föda. Är konstigt nog räddare/nervösare denna gången. Men är samtidigt såååhåååå less på att vara preggo nu!!

• Saltig

Oh så vi är flera tänkte att jag snart är ensam i tråden.

Jag har bf 4/4 (7 dagar kvar) men tror att jag kommer gå över tiden då jag har inga andra känningar än sammandragningar och någon enstaka som gör ont.

Försöker oxå njuta av den lilla tid som är kvar men kroppen är trött och då orkar man inte göra så mycket och stor är jag oxå, mycket vätska. Hjärnan vill men inte kroppen

Hoppas ni som redan gått över tiden snart får era bebisar. Att vänta på något efterlängtat är lite jobbigt.

En fråga till er alla: vågar ni åka iväg ensamma någonstans som tex handla mat, shoppa, gå på promenad nu när ni är så nära/över bf-datumet?

Jag vill åka till Ikea samt besöka en nagelsalong för att fixa mina naglar (behövs verkligen) men vågar inte gå ensam ifall vattnet går eller att värkarna startar ( jobbar inte längre så jag är ensam hemma på dagarna). Om vattnet går, vem torkar upp det? Stannar man och ordnar det själv eller vad gör man? Kanske blir man helt ställd och behöver någon som hjälper en.... Och tänk om värkarna blir så kraftiga att man knäppt kan stå upp och det går jättesnabbt och så börjar man föda på golvet i en affär... Har lite knäppa ångestladdade tankar kring detta

Kan ju vänta tills eftermiddagen då någon kan följa med men är så trött och matt eftermiddag/kväll för att orka göra något.

Vilka problem man har va?

• Madski
    Saltig skrev 2016-03-28 23:31:48 följande:

Jag har bf 4/4 (7 dagar kvar) men tror att jag kommer gå över tiden då jag har inga andra känningar än sammandragningar och någon enstaka som gör ont.

Försöker oxå njuta av den lilla tid som är kvar men kroppen är trött och då orkar man inte göra så mycket och stor är jag oxå, mycket vätska. Hjärnan vill men inte kroppen

Hoppas ni som redan gått över tiden snart får era bebisar. Att vänta på något efterlängtat är lite jobbigt.

En fråga till er alla: vågar ni åka iväg ensamma någonstans som tex handla mat, shoppa, gå på promenad nu när ni är så nära/över bf-datumet?

Jag vill åka till Ikea samt besöka en nagelsalong för att fixa mina naglar (behövs verkligen) men vågar inte gå ensam ifall vattnet går eller att värkarna startar ( jobbar inte längre så jag är ensam hemma på dagarna). Om vattnet går, vem torkar upp det? Stannar man och ordnar det själv eller vad gör man? Kanske blir man helt ställd och behöver någon som hjälper en.... Och tänk om värkarna blir så kraftiga att man knäppt kan stå upp och det går jättesnabbt och så börjar man föda på golvet i en affär... Har lite knäppa ångestladdade tankar kring detta

Kan ju vänta tills eftermiddagen då någon kan följa med men är så trött och matt eftermiddag/kväll för att orka göra något.

Förstår hur du tänker. Jag kör på i princip som vanligt, bf+4 idag. Imorgon börjar sambon jobba efter påskledigheten och dottern på 6år har påsklov. Vi kommer undvika city, men göra utflykter i den mån jag orkar. Pratade med sambon om det ikväll om att jag kommer ringa hem honom vid minsta värk och då främst pga att jag inte vill att dottern ska se mig ha ont. Måste nig ta och förklara för henne om det här med att vattnet kan gå just in case så att hon vet om vad som kan hända. Har mobilen med mig överallt och har tvingat sambon att ha mobilen fulladdad hela tiden, kan nog inge gardera mig mer än så. Det börjar när det börjar.. Jag hoppas dock på atg det börjar på kvällen/natten när sambon är hemma och dottern sover, känns som att deg blir lite enklare psykiskt då. Summan av kardemumman, så försöker jag köra på som vanligt i den mån det går och inte tänka för
    Mycket på förlossning och hur det kommer att börja, men tro mig, jag längtar efter att det drar igång.
    Ikväll har lillebror disco deluxe i magen vilket resulterat i en massa ilningar, men i övrigt inga känningar över huvudtaget, suck..
  • Madski
    Saltig skrev 2016-03-28 23:31:48 följande:

Jag tycker helt klart att Du kan gå och fixa naglarna etc. Då är du inte ensam iom alla som jobbar finns där, andra kunder etc. Gör det som känns bra och rätt för dig. Samma sak med Ikea, men kanske jobbigt om du måste köra en bit samt om du ska handla en massa alt. Något tungt!?
    Känn efter dag för dag vad som känns bra för dig, ev. Vattenavgåbg tror jag bara man kan ignorera om den sker offentligt!? Jag skulle iaf säga åt kvinnan i fråga att ringa sin respektive samt åka till förlossningen, inte börja städa upp efter sig :) lycka till och kämpa på!
  • Signe14

Jag är beräknad 1/4 så 3 dagar kvar !! Har dock känt förvärkar flera dagar och vill gärna att bebis kommer nu! :)

• Snart 3a

Väntar 3:e barnet BF 23/4 och har planerad kejsarsnitt 18/4.

Är så orolig att förlossningen ska sätta igång tidigare som med andra barnet. Att jag inte ska hinna till förlossningen i tid.

Vad har ni för symptom så här långt? Jag har mest molvärk i ländryggen och rikliga flytningar.

Hur har ni löst det med barnvakt? Jag har min mamma i Uppsala som kan ta hand om mina i ngra dgr i samband med kejsarsnitt. Fattar inte hur vi ska hinna med allt ifall förlossningen startar innan.

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)