• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • safiia

Erese- grattis! <3

Igår kväll fick jag ordentliga förvärkar som gjorde riktigt ont. Ringde förlossningen eftersom värkarna var koncentrerade till en punkt / område i ryggen. Och blodtrycket hade dessutom stigit innan det (mäter hemma). Tog värkmedicin och värmekudde och värkarna gick om under natten. Idag har de varit lite mer ihållande men svagare, så vi får se. Var till bm och allt ok förutom fortfarande ett + på proteiner och lite hade trycket stigit. Bf på lördag.

• Erese

Saltig: jag hade ett planerat kjesarsnitt som gick otroligt smidigt så inga jobbiga värkar. Däremot gick jag länge med förvärkar som var ganska starka på slutet och en slempropp som lossnade i bitar. Misstänkte att jag var inne i latensfasen och att bebis var på G! Var beräknad till den 29/3.

• FLovesA
    Erese skrev 2016-03-24 18:00:11 följande:

21/3 med en vikt på 3880g och en längd på 50cm kom vår Ylva-Li. Vi vart snopna då vi förväntade oss en stot bebis, men ut kom en liten. För oss är hon liten ;)

Såg att ytterligare en bebis kom 21/3, Grattis! Det är nära för många av er nu, håll ut.

Själv sitter jag i soffan nyss hemkommen från BB med enorma och stenhårda tuttar. Mjölken är på G! Mindes inte att det gjorde så fruktansvärt ont bara. Vill att det ska släppa nu. Suck!

Åh vilken ljuvlig liten tjej ni fått:) stort grattis!!

Ajajaj kommer ihåg den där känslan, vet att jag tänkte att det nästan måste kännas likadant om man förstorar brösten....alldeles för mycket! När dem ringde från BB vård i hemmet och frågade om mjölken runnit till så var jag mer än tvärsäker på att den hade gjort det! Men tur det går över efter ett tag;)
  • FLovesA

Bf+2 här och japp läget är stendött. Molande värk, mensvärk och ryggont har jag haft i flera dagar nu så inget som jag kan se som ett tecken på att det skulle vara på g. Så detta blir en lång graviditet... Max två veckor kvar men hoppas gärna det går snabbare än så;)

• Pauliina
    FLovesA skrev 2016-03-26 08:09:51 följande:

Bf+2 här och japp läget är stendött. Molande värk, mensvärk och ryggont har jag haft i flera dagar nu så inget som jag kan se som ett tecken på att det skulle vara på g. Så detta blir en lång graviditet... Max två veckor kvar men hoppas gärna det går snabbare än så;)

Heja heja!

Jag har känt molvärk som är starkare än vanligt sedan igår kväll. Men de är ju 20 dagar kvar till bf. Så jag har en stund kvar.
  • safiia
    FLovesA skrev 2016-03-26 08:09:51 följande:

Här fortsätter väntan också. Bf idag. Har fortfarande till och från värk i ryggen men den är mer molande och ilande och ihållande. Försvinner och är borta några timmar för att sedan återkomma. Har pågått sedan i onsdag-torsdag natt så jag vet inte om det är ett tecken eller om det bara är något som är i kläm (njuren). Det är väl bäst att utnyttja tiden och hålla sig sysselsatt så går det fortare kanske:) eller så har man i alla fall annat att tänka på.

Lite besviken och frustrerad då vi trott att hon skulle komma tidigare och även bm trodde det och har sagt det flera gånger:( egentligen dumt att hon säger så. Dessutom känns det rätt jobbigt när vänner och bekanta ringer jämt och frågar om det börjat hända något. Vet att dom bara vill väl men det gör det liksom bara svårare att försöka tänka på något annat.
  • CissiJissi

BF+8 idag, vaknade av vattenavgång kl05:30, duschade, la mig, värkar började komma - nu är vi på sjukhuset och ligger med ctg på magen :D HOPPAS det blir idag! Värkarna kommer cirka 5min mellan och än så länge bara som mensvärk!:)

• Topcom
    CissiJissi skrev 2016-03-26 09:25:44 följande:

BF+8 idag, vaknade av vattenavgång kl05:30, duschade, la mig, värkar började komma - nu är vi på sjukhuset och ligger med ctg på magen :D HOPPAS det blir idag! Värkarna kommer cirka 5min mellan och än så länge bara som mensvärk!:)

Wow! Håller tummarna och säger lycka till! Känns overkligt att det snart är min tur !
  • FLovesA

Många av oss som har nära nu:)

Klockade lite värkar förut men nje tror inte det är igång för min del ändå. Men har stark mensvärk från och till. Storasyster föddes bf+2 så hoppas det är samma för lillebror:)

• Pauliina
    CissiJissi skrev 2016-03-26 09:25:44 följande:

Wohooooooo :)
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)