Dumma mobil!!
Men att det inte var vårt fel att det blev såhär,att vi åkt i onödan och så. Detta sa varenda personal vi mötte!! De på förlossningen,mottagningen,bm på anetalen och läkaren!! De var som de inte ville ta i oss med tång!! Läkaren hann knappt komma in och prata med oss innan hon nekade mig. Hon sa att de fanns inte medicinska skäl för det och att det är för tidigt och hon måste tänka på bebisen. Jag grät och sa att jag orkar inte mer. Jag kan inte vara den mamma jag vill. Jag får inte sova. Hur skall jag orka!! Men hon var stenhård och vägrade lyssna. Frågade om jag provat alvedon. Sa ja men hjälper ju inte och hon frågade om annan smärtlindring. Sa att jag hade tackat nej och varför de var så jobbigt. Att jag provat akupunktur men utan effekt. Så det enda hon skrev i min journal till min bm var att jag provat akupunktur men inte funkar. Att allt var bra och normalt. Men nekad igångsättning pga att jag inte är fullgången och att jag inte behandlat mina besvär fullt ut!! Pga att jag inte tagit Max dos av alvedon regelbundet!! Det hjälper ju inte. :'( Vad mer vill dem att jag skall göra?! När jag frågade läkaren varför man då säger att bebis är fullgången i v 37+0 sa hon för att om de sätter igång då så klarar man de barnen väldigt bra,även om de klarar barn i v 26+ också bra. Så förstod inte alls. Men var om de startade naturligt och det de vill isåfall. Att de inte bara är och trycka på en knapp för att bebis skall komma. Det förstår jag med. Men om jag skall ha såhär ont och inte sova hur skall jag då orka och fixa en förlossning?! :'(
Det enda läkaren sa var att jag kunde r