• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Pauliina
    CissiJissi skrev 2016-03-17 07:13:59 följande:

En dag kvar till BF!

Färdknäppen tror jag är det sista som fungerar för mig, trots att jag har massa förvärkar annars får jag absolut INGET sånt av sex, inte ens liiiiite molvärk haha :) Hur reagerar era kroppar på sex nu?

Tänkte ändå testa att köra varje dag tills det är dags, och sen sa någon att en rejäl räksmörgås på BF alltid sätter igång förlossningen - vad tror ni?;) Om det vore så enkelt! <3 Det finns så många roliga tips!!:D

Spännande!! :)

Sist vi hade sex, för typ två veckor sedan, hade vi haft uppehåll pga smärta och diverse saker, i 5-6 v. De resulterade i att slemproppen släppte/släpper. Nu hållet jag mig lite medvetet så kroppen får en liten "chock" närmare bf (30 dagar kvar ca), och kanske hjälper :)

Annars så känner jag mig jättedålig som fru som inte kan ge närhet till min man. Man är liksom inte gifta utan mer sambos. Kompisar som bor ihop..
  • Erese

Precis! Jag fastnar jätte lätt vid minsta kommentar och är rädd att hamla där igen. Jag är inte helt frisk och kommer aldrig att vara det, så är det med ätstörningar. Däremot lär man sig att leva med det och undvika fällor som triggar igång beteendet igen.

Jag såg en dokumentär om BMI och det finns tydligen många länder idag som inte använder sig utav den mätningen då det inte alltid stämmer överens med individen.

Jag är inte smal och kommer troligtvis aldrig att vara det. Men jag är nöjd för jag äter och rör på mig utan att tänka dygnet runt på vad jag äter och hur jag ser ut. Jag orkar helt enkelt och har en kurvig kropp. Även när jag var som smalast var jag lite rund det är så jag är. :)

Saltig skrev 2016-03-16 23:07:25 följande:

Nä vilka hemska läkare! Du ser ju helt normal ut. Förstår inte gällande övervikten, vilken övervikt?!

Man ska vara så försiktig när gäller personer som har/haft ätstörningar. Minsta lilla omedveten/medveten kommentar kan trigga igång det igen. Min bästa vän hade bulimi, blev frisk för att sedan få återfall då någon påpekade något på hennes kropp.

Sen ska man väl inte stirra sig blind på siffror utan mer på hur man mår, hur värdena ser ut osv.

Vill föda nu. Inga symtom längre att det skulle vara på g.... . Nåja några veckor till. Börjar samla på mycket vätska nu som syns i benen, armarna, ansiktet och fingrarna.

• Erese

Åt en gigantisk räkmacka på Ikea i tisdags, finns myter kring Ikea besök oxå ;) Men inget som hände.

Det här med sex har fått ligga på is ett tag, har sådan värk att jag inte har någon lust och vägrar ha sex "bara för att" . Däremot mitten av minn grav hade jag en enorm lust, ville ha sex varje dag. Fler som hade så?

• FLovesA

Grattis touch of red:)

Roligt att ni är fler som virkar! Jag virkar mest kakor och nu kaniner också. Så roligt att greja med något som liksom inte kräver så mycket av kroppen.

6 dagar kvar till bf idag...känner inte av något annorlunda. Jag har haft så mycket obehagliga tankar så som att det är för bra för att vara sant att vi ska få ännu ett friskt barn. Är orolig över GBS och allt annat som kan påverka bebis. Men har börjat släppa detta, så skönt! Nu vill jag bara träffa vår bebis. Och få veta att han mår bra.

Inatt vaknade dottern och var så ledsen, växtvärk i benen. Längesen sist men alltid lika jobbigt när hon får det. Men i natt gick det bra ändå. Däremot var hon trött imorse så jag bestämde att hon allt får vara hemma idag. Ganska skönt att kunna göra så ibland med:)

Ha en fin dag allihopa

• CissiJissi
    FLovesA skrev 2016-03-17 09:30:50 följande:

Grattis touch of red:)

Roligt att ni är fler som virkar! Jag virkar mest kakor och nu kaniner också. Så roligt att greja med något som liksom inte kräver så mycket av kroppen.

6 dagar kvar till bf idag...känner inte av något annorlunda. Jag har haft så mycket obehagliga tankar så som att det är för bra för att vara sant att vi ska få ännu ett friskt barn. Är orolig över GBS och allt annat som kan påverka bebis. Men har börjat släppa detta, så skönt! Nu vill jag bara träffa vår bebis. Och få veta att han mår bra.

Inatt vaknade dottern och var så ledsen, växtvärk i benen. Längesen sist men alltid lika jobbigt när hon får det. Men i natt gick det bra ändå. Däremot var hon trött imorse så jag bestämde att hon allt får vara hemma idag. Ganska skönt att kunna göra så ibland med:)

Ha en fin dag allihopa

Angående friska barn - har haft många liknande tankar! För man ÄR ju lyckligt lottad om båda/alla ens barn är fullt friska!! Men oftast går det väl bra! Man är bara så medveten om allt som kan hända..

Med första hade jag inga såna tankar, tänkte mest på graviditeten och förlossningen, den här gången tänker jag mer på barnet och hoppas allt kommer vara bra.. <3
  • Nystjärna
    Pauliina skrev 2016-03-16 22:01:36 följande:
    De skadar aldrig att fråga! Min BM lovade att hon skulle hjälpa mig så jag åtminstone slipper gå över tiden. Hon är lite orolig över mitt mående både psykiskt och fysiskt. Har din BM någon empati så hjälper hon dig säkert! Stå på dig! Ingen ska behöva må hur dåligt som helst. Och din bebis är ju snart fullgången!
    Ne det är sant. Vet bara inte hur jag skall fråga. Sist var hon ju orolig men när hon fick se mig tyckte hon det kändes bättre. Var för jag hade en bättre dag då,sen lägger jag upp en fasad när jag träffar bm och läkare. Fast jag mår dåligt så ler jag och ser glad ut liksom. Jag hade så gärna velat att hon gör en koll på tappen och en hinnsvepning. Är ju ändå 36+4 imorgon. Men lär hon väl inte vilja...men jag vill inte vara gravid mer. Har så ont och less och börjar bli mer och mer orolig. Jag vill absolut inte gå över tiden!! Om inte hon vill göra någon koll nu kanske jag kan få de vid nästa besök som är på torsdagen,då är jag ju 37+3. Vill inte gå längre än till påsk. Så ledsen idag för gör så ont. Molnar i magen,som mensvärk och ryggen gör ont. :'( Även varit på akupunktur idag men tycker inte det gör något men sjukgymnasten säger att de är lite för tidigt och avgöra. Men varje natt som jag gjort behandling på dagen så får jag mer ont ju. Tog alvedon igår som hjälpt lite men släppte där runt 21-22 och känt en del molnande värk inatt också och nu. Vet inte hur mycket alvedon jag kan/vågar ta heller. I lördags tog jag ju 4 tabletter totalt,i måndags 2 st och igår 2 st. Man skall ju bara äta 5 dagar i sträck så jag vet inte. Hur tänker ni?
  • CissiJissi

Jag kanske har fel angående färdknäppen - men ni andra, ni får ont direkt eller? Idag, dagen efter, har jag hela tiden jobbig "mensvärk".. Dagen före bf..

• Pauliina
    Nystjärna skrev 2016-03-17 12:33:39 följande:
    Ne det är sant. Vet bara inte hur jag skall fråga. Sist var hon ju orolig men när hon fick se mig tyckte hon det kändes bättre. Var för jag hade en bättre dag då,sen lägger jag upp en fasad när jag träffar bm och läkare. Fast jag mår dåligt så ler jag och ser glad ut liksom. Jag hade så gärna velat att hon gör en koll på tappen och en hinnsvepning. Är ju ändå 36+4 imorgon. Men lär hon väl inte vilja...men jag vill inte vara gravid mer. Har så ont och less och börjar bli mer och mer orolig. Jag vill absolut inte gå över tiden!! Om inte hon vill göra någon koll nu kanske jag kan få de vid nästa besök som är på torsdagen,då är jag ju 37+3. Vill inte gå längre än till påsk. Så ledsen idag för gör så ont. Molnar i magen,som mensvärk och ryggen gör ont. :'( Även varit på akupunktur idag men tycker inte det gör något men sjukgymnasten säger att de är lite för tidigt och avgöra. Men varje natt som jag gjort behandling på dagen så får jag mer ont ju. Tog alvedon igår som hjälpt lite men släppte där runt 21-22 och känt en del molnande värk inatt också och nu. Vet inte hur mycket alvedon jag kan/vågar ta heller. I lördags tog jag ju 4 tabletter totalt,i måndags 2 st och igår 2 st. Man skall ju bara äta 5 dagar i sträck så jag vet inte. Hur tänker ni?
    Din stackare!! Det är ju inge fel ifall bebisen skulle komma nu om hon gör en svepning. Och att kolla ifall all denna värk gjort något vettigt vore väl toppen? Va bara rak på sak! När jag kommer till BM frågar hon mig alltid hur de är, då öppnar jag mig som en bok, helt ocensurerat. Sen är detta ju mitt tredje barn så jag har lite skinn på näsan nu känner jag. Min BM förstod mig när jag pratade om svepning i V 34, och gav sedan en föreläsning om att man inte ska vara där och pilla men jag sa att de är något som hjälper mig psykiskt, de behöver inte hjälpa men då vet jag att vi försökt. Hon sa att från 37+0 är de okej, nu är jag i V 36+4 nästa gång jag är där så jag får fråga henne om hon kanske kan kolla iaf, inte svepa men känna efter bara.

Jag hoppas du känner när du kommer dit att du kan fråga henne, och håller alla tummar tills dess att du mår bättre! Och jag har fått till svar av BM att alvedon var 4:e timme i 10 dagar kan jag ta alvedon, så du behöver inte oroa dig!
  • Pauliina
    CissiJissi skrev 2016-03-17 13:38:54 följande:

Jag kanske har fel angående färdknäppen - men ni andra, ni får ont direkt eller? Idag, dagen efter, har jag hela tiden jobbig "mensvärk".. Dagen före bf..

Har inte fått ont alls efter :) mer än vanligt alltså (a) kanske är de på gång för dig? :)
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)