• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • CissiJissi

Men wow VERKLIGEN inte!! Varför är det så med så många läkare?!? Du ser fullständigt normal ut! Min kompis skulle få antibiotika utskrivet på vårdcentralen, en andra läkare kommer in och säger lite skrattmilt "det får bli extra stor dos.. Du e en STOR TJEJ du!" Liksom va?? Det får det att låta som att hon är 200kg! För så säger man ju liksom inte till en som ser ut som väldigt många andra, en av många med lite extra fett - såååå märkligt!!!:)

Erese skrev 2016-03-16 14:23:01 följande:

Jag i V39

Ingen enorm tjej där men en enorm mage ;)

• Erese

CissiJissi- Det är inte första gången heller. Blir så trött på det. Tänk om det suttit en ung osäker tjej i min stol istället för mig, hon hade blivit knäckt för en läkare vet ju. Men jag vart förbannad, dock som alltid i efterhand, är den som behöver smälta all info och suga på karamellen ett tag innan jag vet mer exakt vad och hur jag upplevde en situation.

Trist är det i alla fall.

• Nystjärna

Återigen mensvärk. Satt på en pall och skulle ta ur tvätt ur maskinen och sätta in ny. Och kände då hur ont jag fick. Hade lätt/svag mensvärk innan men blev väldigt mer och ont och även ryggen. Kände mig samtidigt väldigt kissignödig. Så gick på toaletten men kom bara några droppar men känner mig fortfarande kissignödig och som det trycker neråt. Tog 2 st alvedon vid 18 så får vi se. Ont i ryggen med. Men antar att de bara är förvärkar igen precis som i helgen. :( Vad tror ni eller vad skulle ni säga? Kroppen som bara jävlas med mig men inte är något utan bara tränar eller kan de kanske bli bebis snart här?
    Haft en sån mysig dag idag också med dottern,hon har varit så mysig och gosig men nu lyssnar hon inte alls och jag har inget tålamod alls. Bara skäller på henne just nu. Varit så less på allt idag. Inte orkat något och kan inte göra mycket pga foglossningen. Blev en kort promenad med dottern och hunden förut men typ allt. Mitt hem känns som ett fängelse bara. Så less :( Tycker inte akupunkturen gör någon nytta heller. Men antar att bm inte vill kolla eller gör någon ev hinnsvepning förens om ett par veckor så får la gilla läget. :( Vad tror ni?

• Pauliina
    Nystjärna skrev 2016-03-16 18:39:38 följande:

Återigen mensvärk. Satt på en pall och skulle ta ur tvätt ur maskinen och sätta in ny. Och kände då hur ont jag fick. Hade lätt/svag mensvärk innan men blev väldigt mer och ont och även ryggen. Kände mig samtidigt väldigt kissignödig. Så gick på toaletten men kom bara några droppar men känner mig fortfarande kissignödig och som det trycker neråt. Tog 2 st alvedon vid 18 så får vi se. Ont i ryggen med. Men antar att de bara är förvärkar igen precis som i helgen. :( Vad tror ni eller vad skulle ni säga? Kroppen som bara jävlas med mig men inte är något utan bara tränar eller kan de kanske bli bebis snart här?
    Haft en sån mysig dag idag också med dottern,hon har varit så mysig och gosig men nu lyssnar hon inte alls och jag har inget tålamod alls. Bara skäller på henne just nu. Varit så less på allt idag. Inte orkat något och kan inte göra mycket pga foglossningen. Blev en kort promenad med dottern och hunden förut men typ allt. Mitt hem känns som ett fängelse bara. Så less :( Tycker inte akupunkturen gör någon nytta heller. Men antar att bm inte vill kolla eller gör någon ev hinnsvepning förens om ett par veckor så får la gilla läget. :( Vad tror ni?

Känner igen de där med humöret. Och absolut tror jag de kan bli bebis för dig snart! :) jag känner mig kissnödig hela tiden men de kommer liksom inget, förmodligen bebis som trycker på.

Jag har kommit överens med min BM att hon ska börja kolla läget/hjälpa mig om en vecka. Är då i 36+4, skönt att hon känner sympati känner jag.
    Tycker du ska fråga henne iaf!
  • Nystjärna
    Pauliina skrev 2016-03-16 19:24:34 följande:
    Känner igen de där med humöret. Och absolut tror jag de kan bli bebis för dig snart! :) jag känner mig kissnödig hela tiden men de kommer liksom inget, förmodligen bebis som trycker på.

Jag har kommit överens med min BM att hon ska börja kolla läget/hjälpa mig om en vecka. Är då i 36+4, skönt att hon känner sympati känner jag.
    Tycker du ska fråga henne iaf!
    Jag hoppas du har rätt. Tog en varm dusch och fick massage i ryggslutet av mannen. Kändes lite bättre men känner nu fortfarande mensvärken i magen och så. Tog alvedonen för 1,5 timme sen så får se. Se om jag kan äta lite. Jo tror med det är bebis som trycker ner då det ibland även gör ont. Jo kanske skulle fråga henne men vet bara inte hur jag skall fråga eller ta upp de med henne. Tveksam om hon gör något. :( Jag skall ju till henne på fredag. Idag är jag ju v 36+2 så vet inte. Sa till mannen att om de inte kommit någon bebis i början av nästa vecka så får han ställa upp på färdknäppar. För så less på att ha ont nu och må illa. :( Jag undrar om dessa förvärkar gör någon nytta alls. Men verkar ju komma oftare nu ändå
  • CissiJissi
    Erese skrev 2016-03-16 15:58:39 följande:

CissiJissi- Det är inte första gången heller. Blir så trött på det. Tänk om det suttit en ung osäker tjej i min stol istället för mig, hon hade blivit knäckt för en läkare vet ju. Men jag vart förbannad, dock som alltid i efterhand, är den som behöver smälta all info och suga på karamellen ett tag innan jag vet mer exakt vad och hur jag upplevde en situation.

Ja man ska akta sig för hur man tar upp en sån sak!! Hörde idag att tydligen har WHO försökt få läkare/vården att påverka dagens felaktiga bild av vad som är normal BMI, vi har liksom sträckt ut på gränserna och behöver återgå till att förstå vad som ÄR en sund figur och ej... Möjligen lite därför vården verkar ha blivit mer aggressiv gällande ämnet, man ska liksom hjälpa människor inse verkligheten... Vet inte riktigt om jag tror det behövs göras på det sättet..
  • Pauliina
    Nystjärna skrev 2016-03-16 19:34:07 följande:
    Jag hoppas du har rätt. Tog en varm dusch och fick massage i ryggslutet av mannen. Kändes lite bättre men känner nu fortfarande mensvärken i magen och så. Tog alvedonen för 1,5 timme sen så får se. Se om jag kan äta lite. Jo tror med det är bebis som trycker ner då det ibland även gör ont. Jo kanske skulle fråga henne men vet bara inte hur jag skall fråga eller ta upp de med henne. Tveksam om hon gör något. :( Jag skall ju till henne på fredag. Idag är jag ju v 36+2 så vet inte. Sa till mannen att om de inte kommit någon bebis i början av nästa vecka så får han ställa upp på färdknäppar. För så less på att ha ont nu och må illa. :( Jag undrar om dessa förvärkar gör någon nytta alls. Men verkar ju komma oftare nu ändå
    De skadar aldrig att fråga! Min BM lovade att hon skulle hjälpa mig så jag åtminstone slipper gå över tiden. Hon är lite orolig över mitt mående både psykiskt och fysiskt. Har din BM någon empati så hjälper hon dig säkert! Stå på dig! Ingen ska behöva må hur dåligt som helst. Och din bebis är ju snart fullgången!
  • Saltig
    Erese skrev 2016-03-16 15:58:39 följande:

Nä vilka hemska läkare! Du ser ju helt normal ut. Förstår inte gällande övervikten, vilken övervikt?!

Man ska vara så försiktig när gäller personer som har/haft ätstörningar. Minsta lilla omedveten/medveten kommentar kan trigga igång det igen. Min bästa vän hade bulimi, blev frisk för att sedan få återfall då någon påpekade något på hennes kropp.

Sen ska man väl inte stirra sig blind på siffror utan mer på hur man mår, hur värdena ser ut osv.

Vill föda nu. Inga symtom längre att det skulle vara på g.... . Nåja några veckor till. Börjar samla på mycket vätska nu som syns i benen, armarna, ansiktet och fingrarna.
  • CissiJissi

En dag kvar till BF!

Färdknäppen tror jag är det sista som fungerar för mig, trots att jag har massa förvärkar annars får jag absolut INGET sånt av sex, inte ens liiiiite molvärk haha :) Hur reagerar era kroppar på sex nu?

Tänkte ändå testa att köra varje dag tills det är dags, och sen sa någon att en rejäl räksmörgås på BF alltid sätter igång förlossningen - vad tror ni?;) Om det vore så enkelt! <3 Det finns så många roliga tips!!:D

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)