FLovesA skrev 2016-03-13 09:35:35 följande:
Söndag ! Har helt otroligt nog sovit riktigt bra inatt. Men igår på dagen så hade jag ont i fogar och mycket sammandragningar. Och lite magknip från och till som jag först trodde var förvärkar..hm men det var det nog inte;) men dem känns nästan likadana ibland.
Vi börjar så smått få ordning och reda här hemma. Vet inte hur alla ni andra har det..men vi lyckas alltid ha något katastrofrum gästrummet är ett sådant, bara för att garderoben uppe är som ett förråd så hamnar alla nytvättade kläder i gästrummet istället. Men det blir mitt projekt under nästa vecka. Sen är det faktiskt riktigt städat överallt. Det är ju så skönt när allt har sin plats!
Blir stressad av oreda! Känner att jag har mycket större behov av att städa nu när jag är gravid dock. Någon mer som är sådan? Ha en bra dag tjejer.
Kaos är det rätta ordet som råder här oxå. Spjälsängen är inte ihopsatt ännu. Står i ett hörn då vi måste planera om vårt sovrum så att allt får plats. Vi måste ta bort våra sängbord men jag behöver mitt till alla mina mediciner, lampan, boken och vattenflaskan samt andra saker jag behöver på natten när jag inte kan sova, så spjälsängen får vänta. Gästrummet ska vi inte inte ens tala om. Just nu är det gästrum/lekrum/barnvagn/babysaker rum. Men allt löser sig. Det går att fixa även när bebin är här fast man vill ju att det ska vara klart men tänker inte stressa över det.
Städar mycket oxå. Går och torkar alla luckor i köket, dammar och dammsuger alla hörn, städar rummen, toaletter minst två gånger i veckan, tvättar allt. Ska iväg nästa vecka och tvätta soffans alla kuddöverdrag sen får ingen sitta på den utan att ta av sig byxorna
nä så illa är det inte men nästan. Har en hörna som blir bebisen där ingen får sitta än. Allt ska vara rent i början.
Dock svårt att städa när man har stor mage och ont. Så det blir lite i taget varje dag.