Duvan82 skrev 2016-03-11 08:48:29 följande:
Hur fick ni reda på att ni hade GBS dvs vad hade ni för symptom som gjorde att bm valde att testa? Det är ngt jag varit orolig för. Har haft sammandragningar sedan v20 som gjort att jag knappt kunnat röra mig men de har inte testat mig för det....
En annan fråga: Kommer ni här inne ha andningslarm? Har sådan beslutsångest, vissa menar på att det är lika viktigt som brandlarm men jag vet inte om det är överdrivet? Hur många FRISKA barn dör i psd?
De struntar i att testa de flesta i Sverige vilket jag tycker är helt sjukt. I USA testar de ALLA för GBS.
Förra gången tog de odling på kisset när de trodde att jag eventuellt hade uvi (visade knappt förhöjt på deras test) och jag fick då beskedet. Dock informerade de inte alls om vad det var eller nånting så jag googlade o blev sjukt orolig och sedan fick jag prata med min läkare som lugnade mig lite.
Denna gång inga symtom alls men fick testa för att jag hade sist (du blir typ aldrig av med det)
Min kompis hade inte GBS förra grav men denna. Hon testades inte, men efter sjukt mkt sammandragningar och tjat så fick hon lämna odling och fick reda på att hon hade. Så stå på dig! Det är bättre att veta annars kan barnet bli sjukt..