• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Millis81
    Saltig skrev 2016-03-07 23:57:23 följande:

Detta har vi redan skrivit men kul med liten uppdatering

När är ni beräknade?

Själv är jag beräknad 4/4.

Magen har inte sjunkit än och går in i vecka 37 imorgon...

Det med att magen ska sjunka är nog en myt ????????

Jag har väntat i veckor på att kunna andas normalt och att den ska sjunka. Men inte skett än.

Är nu i 39+6. Så hoppas inte för mkt ?? Vissa sjunker den tydligen inte för innan vattnet går. Och jag verkar tillhöra dessa.

Hoppas på mer tur för dig ????
  • Saltig
    FLovesA skrev 2016-03-08 09:46:05 följande:

Nu är Lillebrors BB väska helt klar.

Det blev en hel del men kände att det är skönt att ha med lite extra ifall man blir kvar längre än man tänkt från början.

Oh vad fina kläder. Ser så mysigt ut. Tänk att en liten ska dem på sig. Älskar den bruna overallen. En liten björn .

Ska till bm nu. Vid TUL för två veckor sen låg barnet med huvudet uppe. Vet inte om hon vänt sig ännu. Bm på ultraljudet sa att man känner när barnet vänder sig.... Har inte känt något sådant.

Någon som gått igenom ett vändningsförsök?
  • Emelius
    Saltig skrev 2016-03-08 10:00:18 följande:
    Oh vad fina kläder. Ser så mysigt ut. Tänk att en liten ska dem på sig. Älskar den bruna overallen. En liten björn .

Ska till bm nu. Vid TUL för två veckor sen låg barnet med huvudet uppe. Vet inte om hon vänt sig ännu. Bm på ultraljudet sa att man känner när barnet vänder sig.... Har inte känt något sådant.

Jag gjorde ett vändningsförsök när jag väntade dottern för  ca 2,5 år sedan. Jag var orolig innan och visste inte om jag skulle våga genomföra det men när de sa att jag kunde avbryta när som helst så kändes det lugnande. Det gick jättebra och efteråt kände jag mig lite dum som varit så nojig :)
  • FLovesA
    Saltig skrev 2016-03-08 10:00:18 följande:

Tack:) Ja det är liksom helt galet att dem kommer passa lille bebisen. Overallen fick vi av min mamma å pappa, dem har köpt en liknande sådan till alla mina syskonbarn, förutom till vår dotter för hon föddes i juni;) så nu passade dem på. (Vår lille kille blir barnbarn nr 10 i ordningen så många kusiner är det. )

Ärligt talat har jag trott att bebisen i magen har vänt sig tusen gånger. Dvs jag har inte haft en aning om vad som är huvud, rumpa eller rygg. Men BM sa igår att huvudet var fixerat..jag har ej genomgått vändningsförsök men har bara hört att det kan kännas en del, men funkar det så är det ju bra såklart :)
  • CissiJissi

10 dagar kvar till BF 18 mars! Magen sjönk enormt mycket vecka 36/37, huvudet är fixerad - energin och andningen kom tillbaka direkt, enorm skillnad!

Tror pojken kommer ut till påsk, typ en vecka efter BF! Har namnsdag 28:e och 29:e mars, roligt nog, det visste vi inte när vi planerade :D

• Millis81

Bf 9/3. Väntat på att magen ska sjunka i ett par veckor nu. Men inte hänt än.

Tid på förlossningen imorgon kl 8. Blir ev igångsatt beroende på hur "mogen" jag är. Gjort svepning i söndags.

Varför jag blir igångsatt är för att jag fick hepatos i v37. Bebisen har mått bra hela tiden. Så det har räckt med vanliga kontroller :)

Håll nu tummarna att han kikar ut imorgon.

• Pauliina
    Millis81 skrev 2016-03-08 13:32:36 följande:

Tid på förlossningen imorgon kl 8. Blir ev igångsatt beroende på hur "mogen" jag är. Gjort svepning i söndags.

Varför jag blir igångsatt är för att jag fick hepatos i v37. Bebisen har mått bra hela tiden. Så det har räckt med vanliga kontroller :)

Håller alla tummar och tår!
  • Saltig
    Millis81 skrev 2016-03-08 09:58:58 följande:

Det med att magen ska sjunka är nog en myt ????????

Jag har väntat i veckor på att kunna andas normalt och att den ska sjunka. Men inte skett än.

Är nu i 39+6. Så hoppas inte för mkt ?? Vissa sjunker den tydligen inte för innan vattnet går. Och jag verkar tillhöra dessa.

Hoppas på mer tur för dig ????

Stackars dig. Det är så jobbigt att inte kunna andas. Tycker att det är jättejobbigt med tryck mot lungorna speciellt nu när man förkyld oxå.

Det är bara och vänta då

Var hos bm och fick göra ett snabbt ultraljud för att se om barnet vänt sig. Och det hade hon . Nu slipper jag vändningsförsöket.
    Millis81 skrev 2016-03-08 13:32:36 följande:

Vad spännande! Håller tummarna!
  • safiia

Här har det inte hänt något mer :( var till läkare idag men det var en totalt inkompetent läkare så jag var väldigt ledsen och frustrerad då jag kom hem. Har vaginal infektion och fick medicin utskrivet för det. Läkaren var tvungen att kolla och läsa för att se vad hon kunde skriva ut!!! Såna här infektioner är väl ändå såpass vanliga och en läkare som jobbar med att undersöka gravida kvinnor borde väl veta vad hon ska skriva ut utan att behöva läsa på och kolla upp?

Hon kollade även tappen och där hade det väl inte ändrats så mycket. Själva undersökningen skulle vara för att se att babyn ryms ut men något sådant kollade hon inte över huvud taget. :( jag var så arg och ledsen då jag kom hem. Min man var tvungen att dubbelkolla med bm om jag verkligen kan använda medicinen då jag kände att läkaren verkligen inte visste något alls, och jag var själv för ledsen för att ringa henne. Säkert hormoner som inverkar på mina känslor en del och lite har jag lugnat mig.

Babyn har lite sjunkit ner (har ändå svårt att andas ännu) tycker jag själv men är inte fixerad :( hade så trott och hoppats på att hon kommer tidigare men nu känner jag mig bara ännu mer frustrerad. Men å andra sidan kan det ju gå snabbt då det väl börjar hända saker. Har bf 26.3.

• safiia
    FLovesA skrev 2016-03-08 09:46:05 följande:

Nu är Lillebrors BB väska helt klar.

Det blev en hel del men kände att det är skönt att ha med lite extra ifall man blir kvar längre än man tänkt från början.

Söta kläder! Vi har likadan björnoverall. :) eftersom det är vår första är jag osäker hur mycket kläder de behöver så jag tänkte även ta en tjockare overall med. Kan hända att jag måste köpa lite kläder till eftersom de som jag valt ut inte matchar ;) en del är dessutom gamla kläder som vi fått och jag skulle ju vilka ha nytt och fint på henne då vi åker hem :D (till bb behöver vi ej kläder utan det får vi låna där).
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)