• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • CissiJissi

Hej på er alla!!! :D Tänk vad förlossningen närmar sig nu!! Känner såååå med alla som lider och vill bara att det ska gå fort och bra nu för alla!!!<3<3<3

Jag kom på att jag skulle tycka det vore sååå kul och taggande inför förlossningen att läsa era svar på två frågor, 1) vad är minsta favoritsaker med förlossning (om det är första förlossningen så kan man svara vad man ser minst fram emot) och 2) vad är sen bästa biten!

1) jag gillar allra minst alla vaginala undersökningar faktiskt, skulle gärna vara utan om det fick ;)

2) men alltså när den där lilla varma slemmiga bebisen glider ur en och hoppar upp till famnen, DEN känslan, aaaaah:D så magiskt!!!!

Kan inte ni andra svara på detta också, så intressant att läsa om :D <3

• FLovesA
    CissiJissi skrev 2016-03-06 11:46:07 följande:

Hej på er alla!!! :D Tänk vad förlossningen närmar sig nu!! Känner såååå med alla som lider och vill bara att det ska gå fort och bra nu för alla!!!<3<3<3

Jag kom på att jag skulle tycka det vore sååå kul och taggande inför förlossningen att läsa era svar på två frågor, 1) vad är minsta favoritsaker med förlossning (om det är första förlossningen så kan man svara vad man ser minst fram emot) och 2) vad är sen bästa biten!

1) jag gillar allra minst alla vaginala undersökningar faktiskt, skulle gärna vara utan om det fick ;)

2) men alltså när den där lilla varma slemmiga bebisen glider ur en och hoppar upp till famnen, DEN känslan, aaaaah:D så magiskt!!!!

Kan inte ni andra svara på detta också, så intressant att läsa om :D <3

1. Gillade minst: att jag kräktes och hade så fruktansvärt ont!! Epiduralen hjälpte inte alls och jag trodde jag skulle dö.

2. Bästa var självklart när Bebisen kom upp på magen! Inget slår den känslan:)
  • Saltig

Vad kul med lite frågor

1) har 2 saker som jag ser minst framemot.

?Den långvariga smärtan tills bebin är ute (kommer inte ta bedövning då jag har dålig erfarenhet av epiduralen och lustgasen under min första förlossning. Hade ingen bedövning alls när jag födde mitt andra barn). Kommer nog testa akupunktur.

? oron att bajsa på mig. Hände under första förlossningen.

2) den underbara lättnaden, glädjen, lyckan, kärleken och den smärtfria känslan när barnet är ute och ligger på mitt bröst.

Flera som sover dåligt? Själv somnar jag runt kl 3-4 och vaknar varannan timme. Går upp vid 10.... Svårt att hitta bra sovställningen och vaknar varje gång jag ska byta ställning.

29 dagar kvar

• CissiJissi
    Saltig skrev 2016-03-06 12:11:45 följande:

Vad kul med lite frågor

1) har 2 saker som jag ser minst framemot.

?Den långvariga smärtan tills bebin är ute (kommer inte ta bedövning då jag har dålig erfarenhet av epiduralen och lustgasen under min första förlossning. Hade ingen bedövning alls när jag födde mitt andra barn). Kommer nog testa akupunktur.

? oron att bajsa på mig. Hände under första förlossningen.

2) den underbara lättnaden, glädjen, lyckan, kärleken och den smärtfria känslan när barnet är ute och ligger på mitt bröst.

Flera som sover dåligt? Själv somnar jag runt kl 3-4 och vaknar varannan timme. Går upp vid 10.... Svårt att hitta bra sovställningen och vaknar varje gång jag ska byta ställning.

29 dagar kvar

Men oj, så du kände av att du bajsade?? Har inte hört någon säga det förut att de faktiskt MÄRKTE det liksom :p ja nej blä, det känns lite VÄL intimt och ödmjukande:p

Jag sover faktiskt bra, men känner det i höfterna mer och mer varje morgon, går inte att hitta bra ställningar i en vanlig säng just nu, skulle haft en massa kuddar och täcken att ligga på kanske! Snart över! 12 dagar kvar här, men det kan fort bli mycket mer än så .. :)
  • pomperiposa

Roligt intitiativ CissiJissi!

1) Smärtan vid förlossningen tycker jag är vidrig den hade jag gärna hoppat över.

2) Träffa min lilla flicka i magen och få andas ut, slippa oron det ska bli skönt.

29 dagar kvar till bf

• Erese

1, att det inte blir som man tänkt.

2, tacksam över den otroliga vård vi har som gör att majoriteten av förlossningarna resulterar i friska bebisar och mödrar.

Jag är piggare idag (tack och lov). Jag somnar inte heller för en runt 03:00 tiden och sedan vaknar jag därefter för toa besök, vändning i sängen, barn, snorig, törstig etc etc. Inatt hade jag sådan mensvärk att jag fick ta två alvedon, då kunde jag somna. Idag, alldeles nyss faktiskt upptäcker jag att en stor bit av slemproppen lossnat och mensvärken är mer tilltalande idag, dock inga distinkta värkar som kommer regelbundet. Är lite villrådig och vet inte om jag ska ringa förlossningen. Jag har som sagt ett planerat snitt 21/3 men tänk om det nu är på G då vore det bekvämt att få akut snitt innan värkarbetet startar. hhmm????

• Saltig
    CissiJissi skrev 2016-03-06 13:19:49 följande:

Men oj, så du kände av att du bajsade?? Har inte hört någon säga det förut att de faktiskt MÄRKTE det liksom :p ja nej blä, det känns lite VÄL intimt och ödmjukande:p

Jag sover faktiskt bra, men känner det i höfterna mer och mer varje morgon, går inte att hitta bra ställningar i en vanlig säng just nu, skulle haft en massa kuddar och täcken att ligga på kanske! Snart över! 12 dagar kvar här, men det kan fort bli mycket mer än så .. :)

Ja, det väldigt pinsamt fast de sa att sånt händer. Kände på doften usch bara tanken känns jobbig
    Erese skrev 2016-03-06 13:53:40 följande:

1, att det inte blir som man tänkt.

2, tacksam över den otroliga vård vi har som gör att majoriteten av förlossningarna resulterar i friska bebisar och mödrar.

Jag är piggare idag (tack och lov). Jag somnar inte heller för en runt 03:00 tiden och sedan vaknar jag därefter för toa besök, vändning i sängen, barn, snorig, törstig etc etc. Inatt hade jag sådan mensvärk att jag fick ta två alvedon, då kunde jag somna. Idag, alldeles nyss faktiskt upptäcker jag att en stor bit av slemproppen lossnat och mensvärken är mer tilltalande idag, dock inga distinkta värkar som kommer regelbundet. Är lite villrådig och vet inte om jag ska ringa förlossningen. Jag har som sagt ett planerat snitt 21/3 men tänk om det nu är på G då vore det bekvämt att få akut snitt innan värkarbetet startar. hhmm????

Det är nära nu. Ring och fråga förlossningen vad de tycker att du ska göra, åka in för koll eller avvakta. Förstår att akutsnitt inte låter så kul.
  • Saltig

Nu har jag plockat ihop lilltjejens kläder till BBväskan. Hur många uppsättningar av kläder har ni packat. Då jag troligtvis stannar ca två dagar så räcker 2 uppsättningar, eller?
  • Erese

Jag kommer nog avvakta, ringer om hela proppen lossnar eller om värken tilltar.

• Nystjärna

När det gäller frågorna Så är det svårt att välja en sal jag minst ser framemot så blir några.
    Men nr.1 När det känner hur mycket man är öppen,tycker det är obehagligt,kräkningarna och rädslan för att de skall ta tid eller mannen inte skall hinna till förlossningen eller att vi knappt hinner vara där eller få plats.
    2. Ser mest framemot känslan när bebis kommer upp på bröstet,första gången man får se bebisen och ögon kontakten. Veta vem som gömmer sig där inne. Även känslan när de är som jobbigast men sen sista krystvärkar när allt lättar och det typ säger "plopp".

Annars idag en okej dag,mått väldigt illa och har ganska ont i höfterna vilket gör att jag sover dåligt då det gör ont när jag ligger på en höft för länge och kan ju bara ligga på sidorna så jobbigt och vända sig så. Hjälper ju inte att mannen snarkat som bara den i natt heller. Annars okej idag med humöret. Hade en tung och jobbig dag igår dock. Seg och slö idag. Dock känt bebis lite än så länge idag. Se om de kommer mera. Idag skall vi försöka packa lite väskor. Bebis väska är ju packad. Annars får vi se. I morgon går vi in i v 36 (35+0) så idag har vi 35 dagar kvar till beräknad förlossning. Känns som jag är en av de som har mest dagar kvar. Någon som har ungefär lika många eller är de flesta beräknade till mitten/slutet av mars? Hoppas ni har en bra söndag och får en bra vecka.

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)