• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • FLovesA
    Saltig skrev 2016-03-06 14:38:25 följande:

Nu har jag plockat ihop lilltjejens kläder till BBväskan. Hur många uppsättningar av kläder har ni packat. Då jag troligtvis stannar ca två dagar så räcker 2 uppsättningar, eller?

Fina saker:) Jag har packat ganska mycket i klädväg två uppsättningar i strl 50 och en i 56, och lite extra bodys och en pyjamas.( Tunn mössa att ha inne och en tjockare till hemresan. )Tänker mest ifall bebis spyr eller bajsar igenom så har jag extra att byta med. Jag tänker åka hem så fort jag får. Har dock bakterie i urinen och då ska det behandlas efter vad jag fattat men ska kolla med BM imorgon om det innebär att jag måste stanna längre.
  • Saltig
    FLovesA skrev 2016-03-06 17:12:01 följande:

Fina saker:) Jag har packat ganska mycket i klädväg två uppsättningar i strl 50 och en i 56, och lite extra bodys och en pyjamas.( Tunn mössa att ha inne och en tjockare till hemresan. )Tänker mest ifall bebis spyr eller bajsar igenom så har jag extra att byta med. Jag tänker åka hem så fort jag får. Har dock bakterie i urinen och då ska det behandlas efter vad jag fattat men ska kolla med BM imorgon om det innebär att jag måste stanna längre.

Kanske en uppsättning till vore nog bra

Jag hade bakterier i slidan med första barnet och fick antibiotika under förlossningen. De kollade lite extra på barnet. Behövde inte stanna längre än de dagar man fick då barnet mådde bra.
  • FLovesA
    Saltig skrev 2016-03-06 17:30:15 följande:

Kanske en uppsättning till vore nog bra

Jag hade bakterier i slidan med första barnet och fick antibiotika under förlossningen. De kollade lite extra på barnet. Behövde inte stanna längre än de dagar man fick då barnet mådde bra.

Ja man vet ju inte vad som liksom flyger ut en bebis;)

Ja det måste ju vara det hon menar, för faran är ju om det går över till barnet. Skönt då borde jag kunna åka hem som planerat. Om nu allt går dom det ska:)
  • AsaEriksson

FlocesA, om det är GBS du har så måste du stanna på bb 48 timmar för kontroll av bebis. Jag hade det sist och även denna gång. Sist fick jag stanna tre dygn men minst 48 som jag förstår det.

• FLovesA
    AsaEriksson skrev 2016-03-06 18:51:30 följande:

FlocesA, om det är GBS du har så måste du stanna på bb 48 timmar för kontroll av bebis. Jag hade det sist och även denna gång. Sist fick jag stanna tre dygn men minst 48 som jag förstår det.

Ska kolla upp med BM imorgon. Kommer längta ihjäl mig efter dottern här hemma :( men förstår självklart att bebisen måste hållas under uppsikt. Alltid bra att veta..så jag packar ned lite extra kläder:)
  • Pauliina

Vaknade imorse och behövde gå på toa (hoppas de inte är magsjuka). La mig väldigt illamående igår. Under tiden på toa fick jag el-stöt-liknande värkar i rygg och mage. Nu är dem inte lika regelbundna. Tur jag ska träffa BM idag.

• FLovesA
    Pauliina skrev 2016-03-07 08:08:48 följande:

Vaknade imorse och behövde gå på toa (hoppas de inte är magsjuka). La mig väldigt illamående igår. Under tiden på toa fick jag el-stöt-liknande värkar i rygg och mage. Nu är dem inte lika regelbundna. Tur jag ska träffa BM idag.

Låter inget vidare:/ Men hoppas det går bra hos BM. Och att du slipper magsjuka. Kram
  • pomperiposa

Är väldigt orolig, ska på tillväxt-ultraljud snart, magen hade inte växt i fredags, gubben är surpuppa så får inget stöd där alls.

Känner sparkar och hjärtljudet var bra i fredags, visst borde det inte vara nån fara?

• Pauliina
    pomperiposa skrev 2016-03-07 09:22:13 följande:

Är väldigt orolig, ska på tillväxt-ultraljud snart, magen hade inte växt i fredags, gubben är surpuppa så får inget stöd där alls.

Känner sparkar och hjärtljudet var bra i fredags, visst borde det inte vara nån fara?

Du har alla fördelar med dig så jag hoppas att även ul Visar positivt!
  • Pauliina
    FLovesA skrev 2016-03-07 08:30:11 följande:
    Låter inget vidare:/ Men hoppas det går bra hos BM. Och att du slipper magsjuka. Kram
    En gång i timmen har jag fått gå på toa, men känner inget annat som skulle tyda på magsjuka iaf.
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)