• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • FLovesA
    Hellajoh skrev 2016-03-04 21:33:50 följande:

Just nu rätt kasst m illamående och huvudvärk. Hoppas bebben får stanna ett tag till för den var lite liten idag på tul men ingen fara. Kommer gå på regelbundna koller.

Låter inget vidare:( Men skönt att dem har stenkoll på dig och bebis. Håller tummarna för att du ska få må bättre och att det dröjer ett tag innan det är dags för bebis<3
  • Pauliina

Det glamorösa livet som mamma. Maken jobbar och barnen vakna 05. Har sedan dess bara varit bråk, tjafs, gnäll och bajs överallt. Har sådana sammandragningar så de finns inte. Har bett mannen om en stund egentid när han kommer. Fy bubblan, är fler barn blir de. Idag är inte humöret på topp. Rastlöst är bara förnamnet.

• Erese

Jag läser era inlägg och vi sitter alla i samma båt fast med olika besvär och familjer. Det som får mig att hålla ut är att jag vet när min bebis kommer 21/3. Det blir ett planerat snitt denna gång.

Annars mår jag skit, är sjuk, har foglossning och jobbiga förvärkar. Har även tappat aptiten och mår illa då och då. Suck!

• Pauliina
    Erese skrev 2016-03-05 16:02:02 följande:

Jag läser era inlägg och vi sitter alla i samma båt fast med olika besvär och familjer. Det som får mig att hålla ut är att jag vet när min bebis kommer 21/3. Det blir ett planerat snitt denna gång.

Annars mår jag skit, är sjuk, har foglossning och jobbiga förvärkar. Har även tappat aptiten och mår illa då och då. Suck!

De där med illamående känner jag igen. Inte haft de med de andra men denna gång kommer de då och då sedan två veckor. Hoppas du frisknar till innan 21:a!
  • Pauliina

Tjejer. Har precis börjat känna typ "värk" i höger sida av ryggen och fram till i tjejmagen. Som stickningar som gör ont, värre än de förvärkar jag haft innan.. Va på toa nyss och de kom slem på pappret.. Börjar bli nervös. Hann bara sätta mig ner i soffan framför mello och så kom smärtan som varade i 30-50 sek och har gjort ett par gånger.

• Erese

Pauliina- vilken vecka är du i? Låter som om det är på G, men kan dröja flera timmar innan det ens är daggs för att åka in. Har du haft snabba förlossningar tidigare?

• Erese

Bröt ihop idag över middagen. Mitt humör har inte varit på topp idag var av jag hållt mig mycket för mig själv.

Sonen krånglade med maten, jag kände ingen smak eftersom jag är förkyld, jag hör på mig själv att min ton inte är rolig och jag ser hur min man tycker detta är jobbigt. Jag säger då högt att det är svårt för mig just nu att hålla humöret uppe. Han kontrar med - jo, jag har förstått det men det är svårt för oss andra att vara glada då. PANG! Där brast det, tårarna bara forsade och de triggade igång min hosta ännu mer så att jag kräktes, stängde in mig på toaletten och tyckte synd om mig själv. Stackars barn, jag ,måste ha skrämt dem rejält :(

Jag har haft det på känn, att ett utbrott var på G! Tror att jag behövde få ur mig lite frustration, självömkan, och tårar. För nu mår jag en aningens bättre kanske 5% bättre ;)

• Pauliina
    Erese skrev 2016-03-05 20:59:31 följande:

Pauliina- vilken vecka är du i? Låter som om det är på G, men kan dröja flera timmar innan det ens är daggs för att åka in. Har du haft snabba förlossningar tidigare?

Går endast in i V 34+0 imorgon. Andra gick relativt snabbt. Vattnet gick men åkte inte in förrän efter 6-7 h på koll, då öppen 5 cm men bara med mensvärk, tog två h efter de tills han va ute.

Smärtan i ryggen sitter kvar och kommer då och då. Inte som molande, utan mer starkare. Inte "hugg" längre som tidigare. Knepigt värre
  • Pauliina
    Erese skrev 2016-03-05 21:06:12 följande:

Bröt ihop idag över middagen. Mitt humör har inte varit på topp idag var av jag hållt mig mycket för mig själv.

Sonen krånglade med maten, jag kände ingen smak eftersom jag är förkyld, jag hör på mig själv att min ton inte är rolig och jag ser hur min man tycker detta är jobbigt. Jag säger då högt att det är svårt för mig just nu att hålla humöret uppe. Han kontrar med - jo, jag har förstått det men det är svårt för oss andra att vara glada då. PANG! Där brast det, tårarna bara forsade och de triggade igång min hosta ännu mer så att jag kräktes, stängde in mig på toaletten och tyckte synd om mig själv. Stackars barn, jag ,måste ha skrämt dem rejält :(

Jag har haft det på känn, att ett utbrott var på G! Tror att jag behövde få ur mig lite frustration, självömkan, och tårar. För nu mår jag en aningens bättre kanske 5% bättre ;)

Jag bröt ihop idag när maken kom hem. Även om barnen va "lugna" just då så släppte allt när han kom hem. Känt mig konstig sedan dess. Aningen lättad som Du säger också.
  • FLovesA

Mycket känslor i omlopp märker jag när jag läser. Och det är ju verkligen en bergodalbana att vara gravid. Jag har kommit lindrigt undan ändå. Nu har vi bara ett barn sen tidigare och hon är väldigt lugn och sover bra vilket gör att jag får mina timmars sömn även om dem är knackiga. Jag avskyr tidiga morgonar...hon med som tur är!

Men tänk...snart har vi våra små hos oss och alla bitar faller på plats sammtidigt som man blir sig själv igen så smått, även om man är känslosam även efter.

Och sen blir ju ALLT lättare på våren och sommaren, tycker i alla fall jag. Så på så sätt har jag tyckt denna graviditet har varit bättre...för att jag vet att vi går åt ljusare tider. Och så gjorde det inte så mycket att jag spydde bort hela hösten. (Tyvärr också halva sensommaren men men)

Imorgon är det dags för BM besök, blodprover...kommer få påbackning om järnvärdet!! Men klarar inte av tabletterna! Ska ta vikt och lyssna på bebisen igen.

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)