Duvan82 skrev 2016-02-29 11:39:24 följande:
Hej
Det är skönt att komma hem tidigare, vill inte alls dela rum med andra, men jag känner mig trygg om jag stannar en dag till.
När jag födde första barnet så "kollapsade" livmodern ( den slutade dra ihop sig och det blir som ett öppet sår där moderkakan suttit) efter 5-6 h, jag svimmade och förlorade jätte mkt blod, så känns bra att vara på rätt plats ifall något händer.
Oj, det förstår jag, låter läskigt att förlora så mycket blod. Jag har bara mått bra efteråt men kommer förstås stanna om jag mår dåligt eller om bebis mår dåligt. Jag vill nog hem tidigt för att jag känner mig inte hemma borta, jag vill visa upp bebis för sina syskon också, få duscha hemma och kunna sätta på musik och få vara ifred med den lilla, bara jag och familjen.
safiia skrev 2016-02-29 11:40:25 följande:
Jag tror nog jag vill hem så fort som möjligt jag med. Men kompisar har sagt att man vill stanna där så länge som möjligt. Jag hatar sjukhus och sover dåligt (fast det kommer jag säker annars att göra ändå ;) ) så vill nog hem till egen säng. Eftersom jag är förstföderska så måste jag säkert ändå stanna ett par-tre dygn. Här brukar dom också vilja se till att amningen kommer igång. Hoppas på att mannen får vara med första natten i alla fall, beror på m vi får hund vakt och om vi får sådant rum.
Jo, jag tror man fortfarande gärna vill att man är kvar på bb några dar när det är första barnet, men kanske kan du få åka hem efter en dag. Hoppas det löser sig med hundvakt och att mannen kan sova med.