Topcom skrev 2016-02-29 10:16:22 följande:
Just det, vad gäller plats på förlossning, plats kommer du få, men kanske inte där du önskar i första hand. Men som tur är så bor vi i Sverige och all vård här är fantastisk :) för min del känner jag att jag önska bb Sophia eller karolinska i första hand, men om det skulle bli typ Danderyds, sös eller Huddinge skulle det vara helt ok det med :)
Tack för svaren, jag kommer åka in själv, kommunalt och sen hör jag av mig till mannen när de på förlossningen tror att det börjar bli på gång. Det skulle kännas jobbigt om det var till ett sjukhus jag inte hittar till, men håller tummarna. Hoppas på Huddinge, men hittar till KS och Danderyd så det går också bra. Vägrar ta taxi, det skulle vara värsta mardrömmen att få bebis i en taxibil. Med mellersta tog det bara 3,4 timmar från första värken till han föddes, vara inne på förlossningen 15 minuter innan han tittade ut, det var väldigt jobbigt mentalt att inte veta om man skulle hinna. Så vill varken komma för sent in, eller tvinga gubben från att arbeta ifall det är falskt alarm. Jag kommer åka in hellre en gång för mycket än för sent, med dottern blev det perfekt. Då åkte jag in själv och mannen dök upp 2 timmar innan hon föddes - precis lagom. Jag har lärt mig att om vattnet går kan det gå väldigt fort, så då får han gärna följa med på en gång.
Packar en liten nödvändig väska som jag tar med in på en gång, och en större väska som får vara i bilen med babyskyddet. Det blir nog bra
Inatt drömde jag att jag hade piercingar i bröstvårtan (som jag tog ut) men när jag skulle amma i drömmen kunde hon inte dricka, för det var för stora hål, fniss - så konstigt man drömmer ibland
Hoppas ni har en bra måndag!