• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Pauliina

Jag drömmer varje natt om en bebis med mycket hår, mörkt och stora chokladbruna ögon med jättelånga fransar. Vem vet, de kanske kommer en blond tjej med blåa ögon :)

• pomperiposa

Åh, vad mysigt, jag har också drömt om min lilla men inte varje natt och jag ser inte några ansiktsdrag i drömmen, låter jättemysigt. Imorgon är det exakt en månad kvar till bf för mig. Ska på vanligt rutinbesök hos bm imorgon, känns bra, är lite orolig igen men bara lite. Gått varannan vecka till bm nu här sista gångerna, men funderar på om jag kanske vill gå ännu oftare nu när det bara är 4 veckor kvar, hur gör ni?

Imorgon har jag ledigt, det känns väldigt skönt att börja helgen lite tidigare

• Pauliina
    pomperiposa skrev 2016-03-03 09:10:33 följande:

Åh, vad mysigt, jag har också drömt om min lilla men inte varje natt och jag ser inte några ansiktsdrag i drömmen, låter jättemysigt. Imorgon är det exakt en månad kvar till bf för mig. Ska på vanligt rutinbesök hos bm imorgon, känns bra, är lite orolig igen men bara lite. Gått varannan vecka till bm nu här sista gångerna, men funderar på om jag kanske vill gå ännu oftare nu när det bara är 4 veckor kvar, hur gör ni?

Imorgon har jag ledigt, det känns väldigt skönt att börja helgen lite tidigare

Jag har de senaste två gångerna gått varje vecka, av diverse anledningar. Känns faktiskt skönt att ha en tid att passa en gång i veckan iaf :)
  • pomperiposa
    FLovesA skrev 2016-03-02 19:12:33 följande:
    Känner igen precis den där stressen fast från min första graviditet. Mycket stress över jobbet, språngmarsch till stadsbuss och sen genom stationen och försöka hinna med bussen hem. Varit mindre stressad på så vis denna gång faktiskt.

Jag är jätte nyfiken på hur lillebror kommer att se ut. Är han lik storasyster, föds han med massa blondt hår precis som hon? Är han stor eller liten. Osv. Tänker massor och är så så nyfiken:)

Skönt att du är mindre stressad denna gång  
    Jag är ju lite orolig att kroppen ska sätta igång förlossningen tidigare för att man är så stressad, din första graviditet, gick du ända fram även fast du var stressad?

Förstår dig, de kommer vara jättefina.. {#emotions_dlg.flower}
  • pomperiposa
    Pauliina skrev 2016-03-03 09:12:45 följande:
    Jag har de senaste två gångerna gått varje vecka, av diverse anledningar. Känns faktiskt skönt att ha en tid att passa en gång i veckan iaf :)
    Ok, det låter skönt att komma dit varje vecka, ska nog kolla så jag kan göra det.
  • Pauliina

Idag har jag hämtat ut både hallonbladste och maggördel till efter förlossningen. Aldrig provat gördel efter men tänkte att de aldrig kan skada, med tanke på hur ont min rygg gör nu. All stöd kan vara bra stöd!

Någon som är beräknad snart i mars? :)

• Erese

Hej, min padda funkar dåligt med FL så allt jag skriver sker med fördröjning likaså klick jag gör etc etc. Hade skrivit ett inlägg till dig "Nystjärna" men orkar inte skriva om det, suck! Tycker i alla fall att du gör rätt i att inte äta tabletterna om du har en sådan stark oro kring dem. Har du provat att bada?

Själv är jag less, har varit sjuk sedan årskiftet och har nu i ett par dagar haft lätt feber. Blir så klart nojig för varje ny sjukdom jag råkar på. Men framför allt är jag trött på att vara trött, vill så gärna ha lite energi så här på slutet för att njuta av den sista tiden. Men icke!

Det jag oroar mig för allra mest är att jag fortfarande ska hosta och nysa när jag blivit snittat, förstå den smärtan :(

• FLovesA
    pomperiposa skrev 2016-03-03 09:13:36 följande:

Skönt att du är mindre stressad denna gång  

Jag är ju lite orolig att kroppen ska sätta igång förlossningen tidigare för att man är så stressad, din första graviditet, gick du ända fram även fast du var stressad?

Förstår dig, de kommer vara jättefina.. 

Dottern föddes på bf+2, så det blev inte tidigare även om jag sprang och stressade. Gick ju hem från jobbet med GP när jag hade ca 7 veckor kvar, så hann nog stressa ned lite ändå:)

Vi var på en förlossnings föreläsning förra veckan, måste säga att den var fantastiskt bra!! Vet inte om det finns liknande runt om i landet, men kan verkligen rekommendera att gå på en sådan. Var mer vettigt än hela föräldrakursen vi gick förra graviditeten;)
  • FLovesA
    CissiJissi skrev 2016-03-03 09:22:29 följande:

15 dagar kvar! Inte packat väskan, svårt att tro att det kan komma igång snart :)

Fin mage:)

Jag har 21 dagar kvar och har inte heller packat väskan;) men får nog allt göra det snart ändå.
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)