• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • pomperiposa
    Pauliina skrev 2016-03-07 09:35:35 följande:
    Du har alla fördelar med dig så jag hoppas att även ul Visar positivt!
    Tack Pauliina, är så rädd för att moderkakan inte levererar som den ska, men säkert är det ingen fara, har förstått att det finns andra magar som ibland stått still några veckor. Försöka tänka att det är vanligt och oftast helt i sin ordning. 

Tack igen.
  • FLovesA
    pomperiposa skrev 2016-03-07 09:22:13 följande:

Är väldigt orolig, ska på tillväxt-ultraljud snart, magen hade inte växt i fredags, gubben är surpuppa så får inget stöd där alls.

Känner sparkar och hjärtljudet var bra i fredags, visst borde det inte vara nån fara?

Det är säkert ingen fara:) Jag tycker magmåttet är ett lite vanskligt sätt att mäta på, mycket beror ju liksom på hur bebisen ligger. Min mage ändrar storlek och form lite då och då. Så tror inte det är någon fara. Skönt med ett ultraljud hur som helst. Härligt att få se bebis igen:) lycka till.
  • FLovesA
    Pauliina skrev 2016-03-07 09:36:25 följande:

En gång i timmen har jag fått gå på toa, men känner inget annat som skulle tyda på magsjuka iaf.

Precis så har jag ibland, oftast beror det för min del på att jag ätit något som magen reagerat på eller att tarmarna bestämmer sig för att haverera tillfälligt (OBS! Min egenställda diagnos.) Jag har så ibland även som icke gravid, men då tar jag imodium så det lugnar sig...men det får man ju inte som gravid tyvärr.

Hoppas det lugnar sig snart.
  • Frida9876

Influensa i vecka 34! :( Inget jag rekommenderar! Akta er från alla virus och baciller där ute nu. 

• pomperiposa
    FLovesA skrev 2016-03-07 09:47:49 följande:

Det är säkert ingen fara:) Jag tycker magmåttet är ett lite vanskligt sätt att mäta på, mycket beror ju liksom på hur bebisen ligger. Min mage ändrar storlek och form lite då och då. Så tror inte det är någon fara. Skönt med ett ultraljud hur som helst. Härligt att få se bebis igen:) lycka till.

Tack, bebis mådde bra, var lite mindre än medelsnittet nu (-8,3) men moderkakan levererade näring o syre, och allt såg bra ut Så ska inte oroa mig, ska försöka äta mer och hoppas att lill-tjejen lägger på sig bättre <3
  • pomperiposa
    Frida9876 skrev 2016-03-07 10:13:40 följande:

Influensa i vecka 34! :( Inget jag rekommenderar! Akta er från alla virus och baciller där ute nu. 

Stackars, låter jättejobbigt! Krya på dig och hoppas du mår bättre snart.
  • pomperiposa
    Pauliina skrev 2016-03-07 09:36:25 följande:

En gång i timmen har jag fått gå på toa, men känner inget annat som skulle tyda på magsjuka iaf.

Hoppas magen mår bättre snart och det går bra hos bm
  • FLovesA
    pomperiposa skrev 2016-03-07 11:53:37 följande:

Tack, bebis mådde bra, var lite mindre än medelsnittet nu (-8,3) men moderkakan levererade näring o syre, och allt såg bra ut Så ska inte oroa mig, ska försöka äta mer och hoppas att lill-tjejen lägger på sig bättre <3

Vad skönt att det såg bra ut:)
  • FLovesA
    Frida9876 skrev 2016-03-07 10:13:40 följande:

Men fy:/ stackare. Krya på dig.
  • Pauliina

Det gick bra hos BM. Hon tyckte magen va lite "tom" när hon skulle mäta. SF måttet stämde sa hon men de va lite tomt sa hon. Har nämnt mina flytningar så nu ska jag få en tid till smvc för att kolla mängden.

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)