• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • FLovesA
    safiia skrev 2016-03-08 17:22:18 följande:

Söta kläder! Vi har likadan björnoverall. :) eftersom det är vår första är jag osäker hur mycket kläder de behöver så jag tänkte även ta en tjockare overall med. Kan hända att jag måste köpa lite kläder till eftersom de som jag valt ut inte matchar ;) en del är dessutom gamla kläder som vi fått och jag skulle ju vilka ha nytt och fint på henne då vi åker hem :D (till bb behöver vi ej kläder utan det får vi låna där).

Tråkigt med läkaren:( är det GBS du har? (Eller vad heter det?) för i så fall har vi samma.

Tack:) vi har köpt lite nytt till bebis, för att vi nästa. Är övertygad om att det är en lillebror(det sa dem på RUL) så storasysters fina kläder passade inte riktigt då kände vi:) men ska bli roligt sen när bebis kommit och man kan köpa mer:) Vi ska ta med en tjockare filt annars är ju bebisen ganska nedpackad i babyskydd eller vagn så vi har ingen tjockare overall:)
  • safiia
    FLovesA skrev 2016-03-08 17:48:47 följande:

Tråkigt med läkaren:( är det GBS du har? (Eller vad heter det?) för i så fall har vi samma.

Tack:) vi har köpt lite nytt till bebis, för att vi nästa. Är övertygad om att det är en lillebror(det sa dem på RUL) så storasysters fina kläder passade inte riktigt då kände vi:) men ska bli roligt sen när bebis kommit och man kan köpa mer:) Vi ska ta med en tjockare filt annars är ju bebisen ganska nedpackad i babyskydd eller vagn så vi har ingen tjockare overall:)

Jag vet inte vad det är för infektion. Kollades bara med någon form av snabbtest så kanske inte möjligt att veta vad det är med dem? Fick flagyl vagitorier (?) utskrivet.

dom första kläderna är ju ändå lite speciella :) vi har fått kläder från tre olika familjer (vi har verkligen inte behövt köpa något, men nya kläder är ju ändå trevligare på sitt sätt :D ) så vi har både pojk- och flickkläder. Borde vara en tjej men man vet ju aldrig.
  • FLovesA
    safiia skrev 2016-03-08 19:20:04 följande:

Jag vet inte vad det är för infektion. Kollades bara med någon form av snabbtest så kanske inte möjligt att veta vad det är med dem? Fick flagyl vagitorier (?) utskrivet.

dom första kläderna är ju ändå lite speciella :) vi har fått kläder från tre olika familjer (vi har verkligen inte behövt köpa något, men nya kläder är ju ändå trevligare på sitt sätt :D ) så vi har både pojk- och flickkläder. Borde vara en tjej men man vet ju aldrig.

Då är det nog troligen någon svampinfektion kanske, tycker jag känner igen medicinen. Men kan ha helt fel.

Då har ni kläder så ni klarar er förstår jag ;)
  • safiia
    FLovesA skrev 2016-03-09 07:08:35 följande:

Då är det nog troligen någon svampinfektion kanske, tycker jag känner igen medicinen. Men kan ha helt fel.

Då har ni kläder så ni klarar er förstår jag ;)

Medicinen är både mot svamp och bakterieinfektioner så jag vet inte. Huvudsaken är att babyn inte blir sjuk så jag hoppas kuren hinner ta slut innan hon föds och att den hjälper (fast jag har inte haft några symptom så jag vet inte hur jag ska veta om den hjälpt eller ej...).

:D ja verkligen! Vi kommer säkert plocka bort en del för jag tror inte vi kommer behöva allt. Eller så behöver vi aldrig tvätta kläder :P... Dessutom finns där en hel del sparkdräkter och skjortor som inte känns väldigt praktiskt eller modernt. Nuförtiden verkar det vara mer pop med bodys och byxor.
  • pomperiposa
    safiia skrev 2016-03-08 17:22:18 följande:
    Söta kläder! Vi har likadan björnoverall. :) eftersom det är vår första är jag osäker hur mycket kläder de behöver så jag tänkte även ta en tjockare overall med. Kan hända att jag måste köpa lite kläder till eftersom de som jag valt ut inte matchar ;) en del är dessutom gamla kläder som vi fått och jag skulle ju vilka ha nytt och fint på henne då vi åker hem :D (till bb behöver vi ej kläder utan det får vi låna där).
    Hej, jag har också köpt björnoverall en vit och en brun, den vita i stl 50 och den bruna i stl 56, de är ju så söta! Den vita har jag packat ner i bb-väskan

Det får ju inte bli för mycket kläder i bilen, så för mig blir det den som ytterplagg och så en filt över på väg till bilen, och mössa förstås.Köpt ganska mycket känns det som så vill inte köpa mer, har fått en del också, längtar efter att hon kommer, då kommer jag vilja köpa mer och i större storlekar också. 
  • Nystjärna

Hej på er allihopa.
    Idag är jag väldigt trött,haft en jobbig natt. Svårt och sova på nätterna nu inte för jag har ont eller så egentligen. Utan kan bara inte,är trött men inte tillräckligt. Någon mer som har så? Men inatt hade jag även ont. Misstänker förvärkar. För fick väldigt ont i underlivet/mellan benen,de liksom drog och tryckte och värkte. Samtidigt så fick jag väldigt ont i ryggen,i kors ryggen och magen blev stenhård. Hade som mensvärk/molnande värk. Ibland mer ibland svagare. Magen kändes öm kan jag säga. Varade Max 1-1,5 minut men kom olika. Så därför jag misstänker förvärkar och inte fogarna eftersom de kom och gick? Vad skulle ni säga? Svårt och avgöra då foglossningen också var jobbig men de känns ju mer höfter och allt så och kommer och går inte så. Övervägde att väga mannen och ev be han stanna hemma idag men de lugnade sig och jag somnade. Känner att magen är öm och svag svag mensvärk ibland idag. Just nu kanske för jag har grejat på morgonen. Blivit att jag boar mycket tror jag :p kommit denna veckan. Trots jag har ont men vill få fixat. Börjar bli nervös,längre men nervös nu. Samtidigt så här jag sån att jag funderar på när skall man börja klocka och när man bör ringa förlossningen. Känner mig lost. För med dottern hade jag fullt upp innan hon föddes,hade inte så svår foglossning och fick bara värk i ryggen när de satte igång.
    Idag iallafall så står de på schemat att packa min väska och dotterns så den är klar. Igår hämtade jag ut mitt fina babynest som jag har beställt. Samtidigt köpte vi ny syskonvagn igår hihi. Hade ju en begagnad men vi var inte nöjda med den så sålde den och köpte ny. Så skall bädda den :) Sen kommer vaggan på fredag som jag skall bädda. Så en del. Hoppas jag orkar bara. Bebiskläder är ju tvättade och packade. Bilstolen är ute i bilen numera ifall också. :) Har även tagit mod till mig och bokat tid för akupunktur på fredag. De sker framsteg,hoppas jag skall klara de och att de hjälper. Så händer en hel del här just nu,samtidigt inte. :p hehe. Är så rastlös,vill göra så mycket men kroppen säger nej :( Mys dag idag ändå. Då dottern är hemma och är jätteförkyld igen. Hoppas hon snart blir frisk och inte smittar ifall bebis kommer. Hur vanligt är de med såna här förvärkar som ändå känns gör ont/obehagliga men som man ändå kan bita ihop och andas igenom. Minns inte alls att jag hade så med dottern. Är ju "bara" v 35+2 idag.
    Hoppas ni andra mår bra och får en fin dag :)

• saraaj

Alltså blir tokig, håller på att svettas ihjäl bokstavligt talat! Spelar ingen roll vad jag gör, bara jag sitter så svettas jag sjukt mkt, känns skit jobbigt. Är i v 37, känns som man vill byta kläder hela tiden rör dom blir genomsvettig direkt :(

• Erese

Jag har precis klivit in i V38 och mina förvärkar blir starkare likaså "mensvärken". 

JAg har en viss sorg över att inte få uppleva en "normal" förlossning, min logiska sida accepterar att ett snitt är det bästa. Men mina känslor vill annorlunda :(
    Någonstans hoppas jag på att det kommer igång tidigare så att jag i alla fall får "känna" att bebis vill komma.

JAg har haft två tuffa förslossningar sedan tidigare, den senaste varade i 3 dygn och stora barn.

1:a 4500g 52cm 
    2:a 4890g 53cm

JAg tror inte att denna bebis kommer bli mindre direkt. Det är en mix av känslor helt enkelt.

• Pauliina
    saraaj skrev 2016-03-09 13:16:32 följande:

Alltså blir tokig, håller på att svettas ihjäl bokstavligt talat! Spelar ingen roll vad jag gör, bara jag sitter så svettas jag sjukt mkt, känns skit jobbigt. Är i v 37, känns som man vill byta kläder hela tiden rör dom blir genomsvettig direkt :(

Likadant har jag haft idag. Precis tagit dagens tredje dusch. Luktar "konstigt" gör jag också. Inte svett, mer som hav eller nå. Jättemysko!
  • Pauliina
    Millis81 skrev 2016-03-08 13:32:36 följande:

Bf 9/3. Väntat på att magen ska sjunka i ett par veckor nu. Men inte hänt än.

Tid på förlossningen imorgon kl 8. Blir ev igångsatt beroende på hur "mogen" jag är. Gjort svepning i söndags.

Varför jag blir igångsatt är för att jag fick hepatos i v37. Bebisen har mått bra hela tiden. Så det har räckt med vanliga kontroller :)

Håll nu tummarna att han kikar ut imorgon.

Hur har de gått??
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)