• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • FLovesA
    saraaj skrev 2016-03-09 13:16:32 följande:

Alltså blir tokig, håller på att svettas ihjäl bokstavligt talat! Spelar ingen roll vad jag gör, bara jag sitter så svettas jag sjukt mkt, känns skit jobbigt. Är i v 37, känns som man vill byta kläder hela tiden rör dom blir genomsvettig direkt :(

Exakt så har jag varje kväll!!! Igår frågade jag mannen om det var extra varmt för jag fick ligga och fläkta med en tidning. Svetten bara rann! Jobbigt!! Jag har det dock lindrigare på dagen. Men på kvällar och nätter. Hjälp vad jag svettas.
  • FLovesA

Nu har jag ÄNTLIGEN packat min BB väska.

Detta fick följa med

Två Par loosepants (supersköna byxor från Cubus)

Tre par linnen (även dem från Cubus, dem är lätta att dra ned och amma i)

En mysdress i tunnare material (svettas redan nu, mindre blir det inte efter)

Två amnings bh toppar

Tre par trosor (lär dock använda sjukhusets nättrosor)

Tre par Sockar.

Morgonrock

Tofflor att gå runt i inne.

Schampo, balsam, smduschcreme

Hårborste

Purelan

Tandborste och tandkräm

Sen kommer jag ha en liten väska med laddare, mobil, plånbok, kamera, godis, vattenflaska, lypsyl, hårband m.m som jag liksom packar det sista innan vi åker in helt enkelt.

Vad har ni packat ned?

• safiia
    pomperiposa skrev 2016-03-09 10:02:47 följande:

Hej, jag har också köpt björnoverall en vit och en brun, den vita i stl 50 och den bruna i stl 56, de är ju så söta! Den vita har jag packat ner i bb-väskan

Det får ju inte bli för mycket kläder i bilen, så för mig blir det den som ytterplagg och så en filt över på väg till bilen, och mössa förstås.Köpt ganska mycket känns det som så vill inte köpa mer, har fått en del också, längtar efter att hon kommer, då kommer jag vilja köpa mer och i större storlekar också. 

Jo det blir ju snabbt varmt i bilen ändå. Svårt det där med mängden kläder, men man lär sig väl. Vad jag förstått så är det vanligare att man klär på dem onödigt mycket. Nu har det dessutom varit ganska varmt ute och blir väl knappast kallare till slutet av mars. :)
  • Nystjärna

Här är också väskorna nu packade. :) Iallafall bebis och det mesta i min. Är lite kläder till som skall ner,får dock låna plats i bebis ryggsäck för i min finns det inte plats. Inte så stor väska och säkert packat för mycket. Haha :p Så imorgon skall jag göra iordning dotterns väska. Mannen får packa sin i helgen när han hinner. :) Men skönt och ha de gjort så man kan slänga med sig den ifall de kommer tidigare. Har ju ändå några veckor kvar. Har ändå haft en okej dag idag så passade på. Skall köpa lite frukt och godis bara :) har köpt typ en fleec overall som jag har med till bebis som blir ytterplagget. Sen köpte jag en jättebra filt som man kan ha i bilstolen. Som man för igenom renarna i så smart. Så är de varmt blir de kläder och så något stickat och så filten. :) Får se helt enkelt. Skulle gärna vilja ha en bebis i ett påskägg :) <3 Dock nervös men längtar med. :)

• Pauliina
    FLovesA skrev 2016-03-09 18:07:36 följande:

Nu har jag ÄNTLIGEN packat min BB väska.

Detta fick följa med

Två Par loosepants (supersköna byxor från Cubus)

Tre par linnen (även dem från Cubus, dem är lätta att dra ned och amma i)

En mysdress i tunnare material (svettas redan nu, mindre blir det inte efter)

Två amnings bh toppar

Tre par trosor (lär dock använda sjukhusets nättrosor)

Tre par Sockar.

Morgonrock

Tofflor att gå runt i inne.

Schampo, balsam, smduschcreme

Hårborste

Purelan

Tandborste och tandkräm

Sen kommer jag ha en liten väska med laddare, mobil, plånbok, kamera, godis, vattenflaska, lypsyl, hårband m.m som jag liksom packar det sista innan vi åker in helt enkelt.

Vad har ni packat ned?

Jag har packat en pyjamas, två bodys (50/56), strumpor, varmare set med byxa och tröja, tofflor, napp, Amningsnapp, mjukisdjur, mössa, filt.

Till mig; värktabletter, bindor, tofflor, Amningsbh, sköna slappa tröjor/byxor, underkläder, hygienartiklar. Kamera, maggördel, snacks, journalen, telefonen ( fylld med ljudböcker ) och laddare. Har inga planer på att stanna längre än nödvändigt (har säkert missat något jag packat. Vart iaf en dubbel Skötväska fylld :)
  • Saltig
    FLovesA skrev 2016-03-09 15:49:35 följande:

Exakt så har jag varje kväll!!! Igår frågade jag mannen om det var extra varmt för jag fick ligga och fläkta med en tidning. Svetten bara rann! Jobbigt!! Jag har det dock lindrigare på dagen. Men på kvällar och nätter. Hjälp vad jag svettas.

Jag oxå! Jättesvettigt. Kan ha fönstret öppet och är varm medan resten av familjen fryser

Mina fötter är värst. Har ALDRIG svettats om fötterna som jag gör nu. Jag avskyr fötter överhuvudtaget (förutom bebis/barnfötter). Så det känns riktigt hemskt att ha svettiga fötter

I två dagar har jag haft småonda sammandragningar med jämna mellanrum. Hur ofta får ni det?

Har inte packat något till mig själv än. Kanske borde göra det då jag har onda sammandragningar. You never know, kanske kommer det en bebis snart.
  • Pauliina

Här ligger jag i soffa och har sedan 22.50 "klockat" sammandragningar som kommer tillsammans med smärta i ryggen och lite i magen ca 4-5 min emellan. Troligtvis falskt alarm men dem är såpass starka att jag automatiskt håller andan.

Hoppas ni haft en bra dag!

• FLovesA
    Pauliina skrev 2016-03-09 23:17:57 följande:

Här ligger jag i soffa och har sedan 22.50 "klockat" sammandragningar som kommer tillsammans med smärta i ryggen och lite i magen ca 4-5 min emellan. Troligtvis falskt alarm men dem är såpass starka att jag automatiskt håller andan.

Hoppas ni haft en bra dag!

Hur har det gått med dig inatt?
  • Pauliina
    FLovesA skrev 2016-03-10 07:30:00 följande:
    Hur har det gått med dig inatt?
    Sovit som en kratta, men dem är så gott som borta. Visst känner jag av dem, men inte lika tydligt och starkt som igår. Men nu vet jag hur de ska kännas iaf, hade ju nästan glömt de ;)
  • Nystjärna

Verkar som jag skall ha en del förvärkar idag med. Igår var de ganska lugnt. Någon enstaka mest på kvällen. Men idag har jag inte gjort så mycket än. Men tryck och små ont ner i underlivet,lätt molnandevärk/mensvärk i magen och lite värk i ryggen. Inte farligt men känner. Men skall det vara såhär. Ha förvärkar var och varannan dag tills bebis kommer. Så kommer veckorna som är kvar vara såå långa och ännu jobbigare än vad det redan är. :( Minns inte att jag hade förvärkar med dottern. Inte så här "tidigt" iallafall. Hade kanske någon dag ibland typ veckan innan eller så men inte såhär flera veckor innan. Kommer ju bli tokig!! :( Undrar om tappen fortfarande är opåverkad. Lår inte bli mycket gjort här idag. Fogarna i höfterna bråkar med. Toppen dag,eller inte... :(

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)