• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Pauliina
    Saltig skrev 2016-03-10 18:53:44 följande:

Det verkar som allas magar börjar förbereda sig inför förlossningen. Tänk att snart är våra bebisar här vad ni har kämpat/kämpar med alla era besvär

Jag fick åka in idag för kontroll pga just onda sammandragningar och minskade rörelser. Dr sa att nu kan bebin komma närsomhelst tex i helgen. Blev lite chockad, är inte redo fast jag vill då jag orkar inte vara gravid längre men vill verkligen att bebin stannar minst 2 veckor till då är jag i 38+2. Känns tryggare då på något sätt.

Dr sa att nu är det inga problem om barnet kommer då jag kommit så långt.

Sitter i soffan nu med sammandragningar.

Känner ni tryck mot baken oxå? Ibland känner jag att rumpan (rumphålet ) ska spricka speciellt när jag är på toa och kissar.

Har idag känt de där trycket bakåt. Obehagligt att sitta på toaletten.. Fy.
  • CissiJissi
    Saltig skrev 2016-03-10 19:02:47 följande:

Dr sa idag att förvärkar gör ont medan sd ska inte göra ont dvs magen blir bara hård. Men jag vet inte.... Har båda hela dagarna/nätterna. Ibland vet jag inte om det är en sd utan smärta och bebin trycker mot ligamentet eller om det foglossningssmärta samtidigt under en sd eller om det är förvärkar.

Förvärkar gör ont men hur ont är individuellt. Så när det gör riktigt ont och magen blir hård så är det en förvärk enligt mig.

Ahaaaa förstår!! Ja, sammandragningarna är mest häftiga, även när de spårar ur så är dey ju inte riktigt smärtsamt, men det som är smärtsamt är när bebisen och allt TRYCKER på neråt, då känns det som att det sitter en sugklocka som drar honom neråt och ut! Då känner jag att det blir skönt när de riktiga värkarna kommer istället, inte bara en massa onödig bök där inne ;)
  • safiia

Någon annan som har varit med om att tappa känseln på magen? :/

Det är som att huden domnar bort ovanför naveln. Kanske helt normalt?

• Millis81

10,02 imorse kom han :)

En pojke på 4500g och 53cm.

Var en hemsk dag igår. Droppet gjorde mig verkligen helt väck. Och hann aldrig vila mellan värkarna. Så var ju helt "full" med lustgas. När sen nattpersonalen kom fick jag äntligen epidural.

Och i morse fick jag hjälp av en helt gudomlig bm som verkligen gillade sitt jobb och gjorde allt för att jag skulle slippa snitt. Och 1,5h efter det är han född :)

Det tråkiga nu är att det är fullt på förlossningen och sängen min sambo fått måste nån annan ha.

Så nu är vi själva kvar här.. Förstår ju varför, men tråkigt iaf :(

Pauliina skrev 2016-03-09 14:29:18 följande:

Hur har de gått??

• Nystjärna
    Millis81 skrev 2016-03-10 21:19:04 följande:

Var en hemsk dag igår. Droppet gjorde mig verkligen helt väck. Och hann aldrig vila mellan värkarna. Så var ju helt "full" med lustgas. När sen nattpersonalen kom fick jag äntligen epidural.

Och i morse fick jag hjälp av en helt gudomlig bm som verkligen gillade sitt jobb och gjorde allt för att jag skulle slippa snitt. Och 1,5h efter det är han född :)

Det tråkiga nu är att det är fullt på förlossningen och sängen min sambo fått måste nån annan ha.

Stort Grattis till dig :)
  • Nystjärna

Här har det varit en jobbig kväll. Haft mycket förvärkar som jag fick andas igenom. Det tryckte och drog ner i underlivet. Som någon stod och skulle dra ut något där inne. Kom och gick. Samtidigt som magen blev stenhård,hade som mensvärk/molnande värk och ryggen kom mer och mer. Sen ömmade magen mest. Men klockade för att få en uppfattning och för skoj skull. Väldigt oregelbundna. När de var som jobbigast var de ca 3-3,5 mina intervall men varade bara i ca 1-1,5 min. Någon var längre. De sista var intervallen på 7 och 9 min. Nu lan man prata och så men öm och känns ner till. Samtidigt bråkar ju fogarna med mig i ljumskar och höfter men de är ju konstant värk den här andra kommer och går ju. Tog 2 st alvedon ändå så jag kan slappna av och sova lite. Är ändå lugnare. Men kommer bli tokig om de skall vara såhär fram och tillbaka i 4 veckor till,har ju 31 dagar kvar till BF idag!! :( Räcker med att jag har hyperimiss och extrem foglossning och några sammandragningar tidigt. Behöver inte ha tidiga förvärkar också!! Tror nämligen inte de påverkar något men vet inte. Samtidigt vill jag ju att bebis skall stanna lite till så den inte kommer innan v 37+0 men kommer väl komma ännu senare bara för att nu då :( Så ledsen och deppig idag och mår så dåligt. :(

• Saltig

Stort grattis!!!! Vilken sötnos! En stor kille Bra kämpat!

Förstår att det känns tråkigt att vara själv. Är lite ängslig gällande det.

Grattis ännu en gång!
  • CissiJissi

Men åh grattis!!!!:D

• CissiJissi
    safiia skrev 2016-03-10 21:19:00 följande:

Någon annan som har varit med om att tappa känseln på magen? :/

Det är som att huden domnar bort ovanför naveln. Kanske helt normalt?

Jag får så om jag sitter eller böjer mig framåt!!:) min mamma sa precis att hon också hade så!
  • FLovesA

Grattis till Er!!! <3
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)