Inlägg från: Millis81 |Visa alla inlägg
  • Millis81

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Bf 9 mars. Var 19 mars innan ul. Men blev lite ändrat.

Det är första barnet, har inte köpt en enda grej än. Men det hinns med.

Mådde fruktansvärt illa i början, dock bara em och kvällar. Men nu har illamåendet gått över i smärtor i rygg och vänster skinka hehe. Mest jobbigt på jobbet, jobbar på en bensinmack, så kan vara väldigt stressigt. Och tungt att stå upp hela dagarna. Arbetar jag 9h så står jag 8,5h av dom. Så rygg, fötter och ben är rätt slut när jag kommer hem på kvällen. Och dessutom alla leveranser. Och snart börjar spolarvätskesäsongen, alltså extra mkt kånkande. Så jag får se hur länge jag står ut :)

• Millis81
    Saltig skrev 2016-03-07 23:57:23 följande:

Detta har vi redan skrivit men kul med liten uppdatering

När är ni beräknade?

Själv är jag beräknad 4/4.

Magen har inte sjunkit än och går in i vecka 37 imorgon...

Det med att magen ska sjunka är nog en myt ????????

Jag har väntat i veckor på att kunna andas normalt och att den ska sjunka. Men inte skett än.

Är nu i 39+6. Så hoppas inte för mkt ?? Vissa sjunker den tydligen inte för innan vattnet går. Och jag verkar tillhöra dessa.

Hoppas på mer tur för dig ????
  • Millis81

Bf 9/3. Väntat på att magen ska sjunka i ett par veckor nu. Men inte hänt än.

Tid på förlossningen imorgon kl 8. Blir ev igångsatt beroende på hur "mogen" jag är. Gjort svepning i söndags.

Varför jag blir igångsatt är för att jag fick hepatos i v37. Bebisen har mått bra hela tiden. Så det har räckt med vanliga kontroller :)

Håll nu tummarna att han kikar ut imorgon.

• Millis81

10,02 imorse kom han :)

En pojke på 4500g och 53cm.

Var en hemsk dag igår. Droppet gjorde mig verkligen helt väck. Och hann aldrig vila mellan värkarna. Så var ju helt "full" med lustgas. När sen nattpersonalen kom fick jag äntligen epidural.

Och i morse fick jag hjälp av en helt gudomlig bm som verkligen gillade sitt jobb och gjorde allt för att jag skulle slippa snitt. Och 1,5h efter det är han född :)

Det tråkiga nu är att det är fullt på förlossningen och sängen min sambo fått måste nån annan ha.

Så nu är vi själva kvar här.. Förstår ju varför, men tråkigt iaf :(

Pauliina skrev 2016-03-09 14:29:18 följande:

Hur har de gått??

• Millis81

Jag visste att min son skulle ligga runt 4kg. Dock var 4,5 inte riktigt beräknat.

Han kom ut hel och även jag. 2små stygn i en hinna inuti.

Lät bli att oroa mig. Dom på förlossningen har hand om detta flera ggr varje dag och kände mig helt trygg med bm som förlöste mig.

Mitt tips är nog mer att lita på din kropp och haka inte upp dig på vikten och skapa ett orosmoment där.

Barnet kommer ut på ett eller annat sätt. Och allt kommer gå bra även im bebisen väger närmare 4 kg :)

CissiJissi skrev 2016-03-12 12:21:18 följande:

Min barnmorska tror bebisen kommer va närmare 4kg.. Känns lite mycket.. Och allt är normalt, förstår inte varför hon tror det riktigt.. Han kan ju lika gärna vara 3.5, vad vet hon.. Har ni andra erfarenheter? Oro kring vikt? Fått någon bedömning av barnmorska vad hon tror?!

• Millis81

Jag flyttade 50mil i v32. Inget jag rekommenderar, men det gick :D sen föll min sambo och krossade axeln, 3 frakturer och ett muskelfäste av. Det var i v34. När han skadade sig hade vi inte köpt en enda möbel till bebisrummet. Men vi åkte till Ikea, han lyfte med sin friska arm och jag så gott vi kunde. Sen drog vi på paketen på vagnen. Och samma för att få in i bilen. Sen väl hemma fick sambons bror bära innocent montera. Han bor 30mil bort.

Allt går bara man vill. Och inget blir bättre av att stressa. Ni hinner endå :D

Och hinner ni inte, stressa inte över det.

Saltig skrev 2016-03-13 10:16:44 följande:

Kaos är det rätta ordet som råder här oxå. Spjälsängen är inte ihopsatt ännu. Står i ett hörn då vi måste planera om vårt sovrum så att allt får plats. Vi måste ta bort våra sängbord men jag behöver mitt till alla mina mediciner, lampan, boken och vattenflaskan samt andra saker jag behöver på natten när jag inte kan sova, så spjälsängen får vänta. Gästrummet ska vi inte inte ens tala om. Just nu är det gästrum/lekrum/barnvagn/babysaker rum. Men allt löser sig. Det går att fixa även när bebin är här fast man vill ju att det ska vara klart men tänker inte stressa över det.

Städar mycket oxå. Går och torkar alla luckor i köket, dammar och dammsuger alla hörn, städar rummen, toaletter minst två gånger i veckan, tvättar allt. Ska iväg nästa vecka och tvätta soffans alla kuddöverdrag sen får ingen sitta på den utan att ta av sig byxorna nä så illa är det inte men nästan. Har en hörna som blir bebisen där ingen får sitta än. Allt ska vara rent i början.

Dock svårt att städa när man har stor mage och ont. Så det blir lite i taget varje dag.

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)