• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • pomperiposa
    Pauliina skrev 2016-03-07 12:24:43 följande:

Det gick bra hos BM. Hon tyckte magen va lite "tom" när hon skulle mäta. SF måttet stämde sa hon men de va lite tomt sa hon. Har nämnt mina flytningar så nu ska jag få en tid till smvc för att kolla mängden.

Så bra att SF-måttet var bra och bra med tid hos smvc, hoppas det blir snart så du slipper vänta {#emotions_dlg.flower}
  • Pauliina

Dum fråga. Ni som har rikliga flytningar / vattniga flytningar. När ni torkar er, är de torrt eller "kladdigt"?

• Pauliina

Behöver ringa till fl då smvc inte hade nå tider. Känns sjukt dumt att ta upp deras tid.

• pomperiposa
    Pauliina skrev 2016-03-07 15:01:39 följande:

Behöver ringa till fl då smvc inte hade nå tider. Känns sjukt dumt att ta upp deras tid.

Inte behöver du känna så, så klart du behöver kolla upp, du och bebis är viktig. Tänk om det är fostervatten som kommer ut, då är det bra att det är fl som kollar, ska du in snart? 

Lycka till! 
  • Pauliina
    pomperiposa skrev 2016-03-07 15:27:49 följande:
    Inte behöver du känna så, så klart du behöver kolla upp, du och bebis är viktig. Tänk om det är fostervatten som kommer ut, då är det bra att det är fl som kollar, ska du in snart? 

Lycka till! 
    Jodå, sitter här bak i bilen och maken kör fortare än fortast. ;) jag är bara obekväm med att åka in men nog har magen minska alltid :( förlossningen tyckte de va konstigt att jag skulle ringa själv.. Men nu har vi hämtat och lämnat barnen hos svärmor och har 2 mil att köra på 10 min ;)
    Har tid 16.00 men hinner nog inte tills dess.
  • pomperiposa
    Pauliina skrev 2016-03-07 15:52:16 följande:
    Jodå, sitter här bak i bilen och maken kör fortare än fortast. ;) jag är bara obekväm med att åka in men nog har magen minska alltid :( förlossningen tyckte de va konstigt att jag skulle ringa själv.. Men nu har vi hämtat och lämnat barnen hos svärmor och har 2 mil att köra på 10 min ;)
    Har tid 16.00 men hinner nog inte tills dess.
    Jag håller tummarna för att allt går bra
    {#emotions_dlg.flower}

• Pauliina

Blodtryck 146/92, högre än hos BM tidigare. Feber, fast jag känner mig frisk. Höga hjärtljud (190/min), spännande och se vad dem säger sen

• FLovesA

Pauliina: Alltid bättre att komma upp det en gång för mycket än inte alls:), Hoppas allt går bra för er.

Idag var jag hos BM och har nu lite ont långt ned i magen. Men det är nog för att hon klämde och kände att huvudet var fixerat.

Sen hade jag lite äggvita i urinen, men inte mycket och eftersom blodtrycket var 119/75 så tyckte hon inte det var något att oroa sig för.

GBS har jag haft ett bra tag (streptokock B bakterier om jag förstått rätt) men det behandlas under förlossningen. Men hon trodde inte det skulle påverka barnet utan att vi nästan kan räkna med att åka hem så snart vi vill. Så jag håller tummarna för det. Kommer nog dock stanna ett dygn som med dottern.

Börjar få riktigt svårt att gå, och den ökända ankgången är det enda som gäller för min del, vaggar fram. Helt galet att det är 17 ynka dagar till bf..GALET!!

• Pauliina

Allt va bra med lilltjejen. Flödet bra, vatten fanns, beräknas väga 2610 gr + 8%. Diffade på 200gr. Nu åker jag hem och pussar på mina killar

• Erese

Vad skönt

Pauliina skrev 2016-03-07 18:00:52 följande:

Allt va bra med lilltjejen. Flödet bra, vatten fanns, beräknas väga 2610 gr + 8%. Diffade på 200gr. Nu åker jag hem och pussar på mina killar

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)