• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • FLovesA

Nystjärna: ledsen för din skull..så tråkigt att du inte får må bra:/ Men du är otroligt stark! En riktig kämpe! Hoppas du får en härlig helg med familjen, och att du kan vila när du behöver.

Emelius: Roligt att kunna tipsa;) Smidigt som bara den!

Bebisen/Lillebror i magen är helt galet vild! Och stark. Och en hel del rörelser som han gör är smått smärtsamma..ska bli spännande att se om han är lika aktiv utanför magen. Skulle inte tro det(läs:hoppas inte det!)

• Pauliina
    Nystjärna skrev 2016-03-04 15:35:04 följande:

Hej allihopa :)

Här har det varit väldigt jobbigt det senaste. Jag har haft väldigt ont och känt att jag orkar och vill inte mer alls. Varit väldigt ledsen och nere. :( I onsdags hade jag väldigt mycket sammandragningar. Var så vi övervägde att åka in till förlossningen men då lugnade sig det. Så var antagligen väldigt mycket förvärkar. Hade lite igår också men mycket lugnare så okej. Var väldigt trött de sista och frusen. Hoppas inte det är någon förkyldning på gång. Annars har jag tvättat alla kläder,vi har bäddat liggdelarna till vagnen,både den till singel vagnen och den till syskonvagnen. Även bebis väska är packad. Så behöver packa min,dotterns och mannens väska. Sen få hem vaggan och bädda den. Så små fix kvar. Har idag varit hos bm. Var skönt och få träffa henne och prata. Allting såg väldigt bra ut,magen hade växt så SF-måttet ligger nu på 33 så ökat 3 Cm,vikten upp + 10 kg och blodtrycket var 120/85 vilket var lite högre än jag haft innan. Men verkade inte vara någon fara,lite tidigt bara tyckte bm att det gick upp. Vet inte vad hon menade med det. Fick in klockrena hjärtljud men bebis var lite väl lugn men lugnade sig så hade hjärtljud på 146. Så allt bara bra. :). Skall fortsätta kämpa på även om de är jobbigt. Strunta i tabletterna jag fick men iallafall ta alvedon när det är som värst och så kontakta sjukgymnast igen. Bara kämpa på och ta en dag i taget bara mer kan jag ju inte göra. Men idag så verkligen bm hur ont jag hade. Men får försöka hålla humöret uppe. Vi hoppas bebis vill komma som syster i v 38+ men får se. Lite tidigare vore skönt,dock inte än. Är ju bara i v 34+4 så har 37 dagar kvar till BF. Hoppas jag slipper gå över men ingen tror ju att jag kommer göra det men får se. Har ju trott på att vi skall få en pojk men nu börjar jag tro tös när jag ser hjärtljuden och även många som tror tös. Men bara vänta och se. :) Denna graviditeten skiljer sig ändå ifrån hur dotterns var,både med sug,lite hur jag mår och även hur jag bär bebisen och lite annat. Spännande och gissa och se. Hoppas ni andra har det bra. Önskar er en riktigt trevlig fredag och helg.
    Kram

Skönt att höra ifrån dig! Det här med blodtrycket, det brukar normalt höjas innan förlossningen så kanske de BM menade, att de borde ligga på "normalt" tills de är dags. Hade själv 119/88 sist och undertrycket va högre än tidigare så vi ska hålla koll på de.

Bebisen idag har varit lugn och jag har sovit 3 h middag idag vilket jah absolut inte brukar. Trött och seg men modet är uppe så ska inte klaga egentligen.
  • CissiJissi

Oohja jag dricker den inte för att sätta igång något, med första barnet var jag två dagar in i vecka 43 och fick sättas igång så den är inte till för det ;D Men förlossningen gick otroligt bra och allt läkte fort, jag dricker den för livmoderns välmående så att säga.. Även om det kanske skulle vara enbart placebo känns det bra att bidra med något :D

Pauliina skrev 2016-03-03 17:34:47 följande:

Har druckit det under mina andra graviditeter men har gått över bf +11/bf+6. Däremot har de hjälpt mot avslaget som va borta efter knappt en vecka. Nu köpte jag "clipper" märket i färdiga påsar men har tidigare köpt på lösvikt.

• becka1989

Hade 133/77 i blodtryck sist för 6veckor sedan tycker det låter högt :/ men har ingen aning

• Hellajoh

Jag har fått konstaterad havandeskapsförgiftning nu och haft 188/115 som högst i blodtryck, fått ner det nu med medicin till va 155/90.

• pomperiposa

Jobbigt med blodtrycket och havandeskapsförgiftning hoppas det håller sig ok eller blir bättre.

Var hos bm idag, magen hade inte växt sen sist (2 veckor sedan), den var på exakt samma, den har legat på medelkurvan. Jag har fått tid för tillväxtultraljud men blev ändå orolig, bebisen hade inte sjunkit ner mer utan var tvärtom nu rörlig istället för ruckbar. Hon rör sig, så jag borde väl inte vara orolig, men blev det ändå, tänk om hon svälter.. Någon annan, är det normalt, eller vanligt, någon mer? Kommer inte ihåg att det skulle ha varit så under nån tidigare graviditet för mig.

Och glömde att nämna för henne att magen ofta är kall, om jag känner på magen innanför tröjan är den kallare än andra delar på min kropp, är det normalt?

Blev så orolig.

• lillasysterfia

Jag har varit lite småyr och illamående idag. Men gissar på för lite sömn kombinerat med mitt låga blodtryck. Ligger oftast på 100/60 så blir yr ibland. Har mycket halsbränna och sura uppstötningar nu, så kan inte äta allt jag är sugen på :( Blir nog snart sängen för mig då jag är toktrött. Har dock en livlig krabat som nog inte låter mamma sova så lätt :)

• FLovesA
    Hellajoh skrev 2016-03-04 19:32:25 följande:

Jag har fått konstaterad havandeskapsförgiftning nu och haft 188/115 som högst i blodtryck, fått ner det nu med medicin till va 155/90.

jobbigt med havandeskapsförgiftning och blodtrycket, hoppas dem kan hålla det någorlunda bra. Hur mår du annars?
  • Hellajoh

Just nu rätt kasst m illamående och huvudvärk. Hoppas bebben får stanna ett tag till för den var lite liten idag på tul men ingen fara. Kommer gå på regelbundna koller.

• Cissi90

Hej allihop! Jag har haft ett sånt jäkla tryck neråt idag (och innan) och sammandragningar som gjort ont.. Är i vecka 33 snart 34.

Rörlig tjej men fixerad enligt BM. Är så jobbigt med trycket ner :/

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)