• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Erese

Min slempropp fortsätter att lossna, vi får se om bebis vill komma ut tidigare än 21/3 :) oavsett är det nära nu. Skönt att veta ett exakt datum, det är så jobbigt att gå runt och vänta på att det ska komma igång.

• FLovesA
    Pauliina skrev 2016-03-07 18:00:52 följande:

Allt va bra med lilltjejen. Flödet bra, vatten fanns, beräknas väga 2610 gr + 8%. Diffade på 200gr. Nu åker jag hem och pussar på mina killar

Åh vad skönt att allt såg bra ut:)
  • Saltig
    Frida9876 skrev 2016-03-07 10:13:40 följande:

Influensa i vecka 34! :( Inget jag rekommenderar! Akta er från alla virus och baciller där ute nu. 

Hade influensa A för över månad sen och fortfarande sjuk, hosta och snorig. Inget att leka med. Åk in om du inte får ner febern.

Krya på dig!

Paulina - skönt att allt såg bra ut.
  • Saltig

Detta har vi redan skrivit men kul med liten uppdatering

När är ni beräknade?

Själv är jag beräknad 4/4.

Magen har inte sjunkit än och går in i vecka 37 imorgon...

• FLovesA
    Saltig skrev 2016-03-07 23:57:23 följande:

När är ni beräknade?

Vi är beräknade till 24/3 , magen har sjunkit här med och jag börjar få känslan att det kan bli tidigare:) v 38 byter till v 39 på fredag:)
  • pomperiposa

När är ni beräknade?

Beräknad 4/4 också, bebis har haft haft huvud neråt senaste månaden men ruckbart och rörligt. Vi något tillfälle hade hon sjunkit ner i bäckenet ordentligt tyckte bm, men gången efter var hon rörlig, så tror hon har hoppat upp lite.
  • Nystjärna

När är ni beräknade?

Jag är beräknad 10/4 så vecka 36 (35+1)så en bit kvar för mig. Jag tror jag är en av alla här som har BF senast. Har ju haft en del sammandragningar som inte påverkar. Men nu senaste förvärkar som känts. Bebis ligger med huvudet neråt och ruckbar,bm hade svårt att känna sist. Hon ville inte utsätta mig för det just,då kg i fredags hade väldigt ont i fogarna. Men alla runt omkring mig och även bm tror att jag kommer få tidigare. Iallafall inte att jag kommer gå över tiden. Även läkaren säger att jag har alls förutsättningar och att det ser lovande utför mig,så jag slipper gå över. Men vi får se. Hoppas verkligen jag slipper gå över. Ingen lust med att göra det och med denna smärtan. Men återstår och se om de har rätt.
  • Pauliina

När är ni beräknade?

Jag är beräknad 16/4. Är bara i V 34+2. Magen har sjunkit förra veckan och bebisen är nästan fixerad.
  • Smilla80

Hej alla mammor! Skriver sällan här men är inne och läser då och då. Är det någon som fått sin lilla bebis ännu? Lycka till alla på slutspurten!

• FLovesA

Nu är Lillebrors BB väska helt klar.

Det blev en hel del men kände att det är skönt att ha med lite extra ifall man blir kvar längre än man tänkt från början.

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)