• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • CissiJissi
    Saltig skrev 2016-02-26 15:52:14 följande:

Hur gick det med din yrsel? Vad sa din bm? Jag får det ibland. Tror att i mitt fall beror det på att jag sovit dåligt, ätit dåligt, låga blodvärden.

Det märkliga var att det kom mitt i natten medan jag sov och det höll i sig så länge! Hos bm var absolut alla värden perfekta och även snäppet bättre än vanligt, hon sa att jag skulle kontakta husläkaren om det fortsatte men det lugnade ner sig på eftermiddagen! Märkliga grejer! :)!!
  • sandra84
    Nystjärna skrev 2016-02-26 20:28:27 följande:

Jo försöker det men svårt när hela kroppen och magkänslan skriker nej jag vill inte liksom. Hade ju tabletter med dottern mot illamåendet som var super. Detta var för 3 år sen. Nu så ger de inte dem pga att de kommit fram att det finns en liten liten risk för missbildning på hjärtat hos fostret. Vet inte om de visste de för 3 år sen. Men detta gör det svårt för mig,de kanske vågar ge dessa tabletter mot smärtan nu men kanske kommer på om något år att det inte var bra egentligen. Det som gör det hela svårt för mig att våga!! Och har ju 2 missfall i bagaget innan dottern med som tog extremt hårt på mig. Ja jag har extremt kraftig foglossning,använder kryckor som avlastning de hjälper men inte som i början blir bara värre för varje dag. Får ibland andas igenom smärtan för det gör så ont och klämmer sönder min mans hand ibland och bara skriker. Ibland får jag sammandragningar samtidigt som gör magen stenhård. Så inet lätt situation.

En kompis till mig hade fruktansvärd foglossning. Nu vet jag inte om du testat tensapparat? Hon fick även speciella lakan att ha på nätterna. Jag har gått på akupunktur med mina kolikbebisar. Och det har verkligen funkat. Hoppas det blir bättre!
  • Nystjärna
    sandra84 skrev 2016-02-26 21:21:18 följande:
    En kompis till mig hade fruktansvärd foglossning. Nu vet jag inte om du testat tensapparat? Hon fick även speciella lakan att ha på nätterna. Jag har gått på akupunktur med mina kolikbebisar. Och det har verkligen funkat. Hoppas det blir bättre!
    Har inte testat tens denna gången men gjorde med dottern men hjälpte inte och vart bara så sjukt obehagligt. Några lakan har jag inte hört om eller så. Okej,de tyckte jag skulle gå på akupunktur för illamåendet och nu för foglossningen. Men jag tror tyvärr inte på det och sen såå sjukt rädd för nålar tyvärr. Men funderat på att ändå ge det ett försök istället för tabletterna,men svårt. Hört många olika historier om akupunktur för en del funkar det super för andra inte och en del som tycker det gör ont. Sjukgymnasten sa att är jag så rädd för det är risken att akupunkturen ger en negativ effekt istället. Men jag vet inte. För lite insatt i det. Fick lära mig en del om akupunktur när jag utbilda mig till massör för många år sen.
  • Syoss

Hej på er! Det var längesen jag var aktiv, ett par månader sen typ. Min mobil gick sönder samtidigt om fl krånglade via datorn. Men nu är mobilen lagad!

Jag har inte hängt med alls i tråden. Är det någon mer än Natalina (minns inte hennes nick, något med baby? Snowybaby kanske?) som fått sin bebis?

Här går det trögt trycker jag. V36 med tredje barnet och jag mår fortfarande illa så att jag behöver äta lergigan. Det har varit otroligt jobbigt och det satte sig på psyket. Nämnde för bm att jag hade svårt för att glädjas och känna samma anknytning till bebisen som jag gjorde med de andra två. Så hon såg till att jag fick ett extra ultraljud. Det kunde hjälpa om vi fick se bebisen igen. Så det var vi iväg på för ett par veckor sen. Vi fick verkligen se allt i detalj, t.o.m håret på huvudet <3 det har faktiskt hjälpt och det gav mig styrkan att klara av de sista veckorna Fick foglossning också och fick ut på försäkringen. Det köpte jag lite nytt till bebisens garderob för :-P har börjat tvätta små kläder men är långt ifrån klar och har inte påbörjat bb-väskan än. Men det hinns!

Jag ska gå tillbaka i tråden och uppdatera mig lite. Har sett nu lite snabbt att det är endel som har besvär :-/ heja på, vi är snart i mål!

• Saltig
    Syoss skrev 2016-02-27 08:57:29 följande:

Hej på er! Det var längesen jag var aktiv, ett par månader sen typ. Min mobil gick sönder samtidigt om fl krånglade via datorn. Men nu är mobilen lagad!

Jag har inte hängt med alls i tråden. Är det någon mer än Natalina (minns inte hennes nick, något med baby? Snowybaby kanske?) som fått sin bebis?

Här går det trögt trycker jag. V36 med tredje barnet och jag mår fortfarande illa så att jag behöver äta lergigan. Det har varit otroligt jobbigt och det satte sig på psyket. Nämnde för bm att jag hade svårt för att glädjas och känna samma anknytning till bebisen som jag gjorde med de andra två. Så hon såg till att jag fick ett extra ultraljud. Det kunde hjälpa om vi fick se bebisen igen. Så det var vi iväg på för ett par veckor sen. Vi fick verkligen se allt i detalj, t.o.m håret på huvudet <3 det har faktiskt hjälpt och det gav mig styrkan att klara av de sista veckorna Fick foglossning också och fick ut på försäkringen. Det köpte jag lite nytt till bebisens garderob för :-P har börjat tvätta små kläder men är långt ifrån klar och har inte påbörjat bb-väskan än. Men det hinns!

Jag ska gå tillbaka i tråden och uppdatera mig lite. Har sett nu lite snabbt att det är endel som har besvär :-/ heja på, vi är snart i mål!

Ja snart är vi i mål. Man får ha det som positiv tanke när allt känns jobbigt

Har oxå tvättat alla kläderna, filtar etc. Vi måste fixa spjällsäng och bilbarnstol. Har inte fixat BBväskan ännu men köpt och lagt åt sidan det som behövs (enligt mig )

Fick du ut på försäkringen gällande foglossning? det är ju jättebra!
  • FLovesA

Hej allihopa:)

Idag är jag så trött, så jag och dottern har en lugn pysseldag (framför tvn, så jag kan ligga i soffan) mannen jobbar några timmar till.

Igår köpte jag äntligen en ny Skötväska. Blev en grå skiphop, deras klassiska/vanliga modell. Sen fick jag äntligen tag i Purelan i den normalstora tuben, har bara sett pyttesmå tuber överallt. Även förlossningsbindor är nu inköpta. Även om jag nog ska försöka "ta med mig" några extra från BB och även de där nättrosorna, som ser hemska ut men som är fantastiskt sköna;)

Ska packa väskorna nu i helgen, så jag kan pricka av det. Och göra nytt försök att ta ned skötbord från vinden. Bara ca 3 veckor kvar nu ju, eller 4 kanske är mer korrekt i och för sig. Men det går galet fort. Vill ha klart allt nu innan!

Trevlig helg allihopa.

• Pauliina
    FLovesA skrev 2016-02-27 13:14:50 följande:

Hej allihopa:)

Idag är jag så trött, så jag och dottern har en lugn pysseldag (framför tvn, så jag kan ligga i soffan) mannen jobbar några timmar till.

Igår köpte jag äntligen en ny Skötväska. Blev en grå skiphop, deras klassiska/vanliga modell. Sen fick jag äntligen tag i Purelan i den normalstora tuben, har bara sett pyttesmå tuber överallt. Även förlossningsbindor är nu inköpta. Även om jag nog ska försöka "ta med mig" några extra från BB och även de där nättrosorna, som ser hemska ut men som är fantastiskt sköna;)

Ska packa väskorna nu i helgen, så jag kan pricka av det. Och göra nytt försök att ta ned skötbord från vinden. Bara ca 3 veckor kvar nu ju, eller 4 kanske är mer korrekt i och för sig. Men det går galet fort. Vill ha klart allt nu innan!

Trevlig helg allihopa.

Jag vill så gärna börja packa väskan men går bara in i V 33+0 imorgon. Och så kollade jag igenom vad jag har till lillan och till min förskräckelse fanns inte mycket i 56/62. Så imorgon ska de shoppas bodys, pyjamas, strumpor och bekväma plagg till mig till den första tiden. Snart mars hörrni!

Ha en skön vårdag (solen skiner här)
  • FLovesA
    Pauliina skrev 2016-02-27 13:28:19 följande:

Jag vill så gärna börja packa väskan men går bara in i V 33+0 imorgon. Och så kollade jag igenom vad jag har till lillan och till min förskräckelse fanns inte mycket i 56/62. Så imorgon ska de shoppas bodys, pyjamas, strumpor och bekväma plagg till mig till den första tiden. Snart mars hörrni!

Ha en skön vårdag (solen skiner här)

Jag packade väskan tidigt när vi väntade dottern minns jag, men denna gång har det inte blivit av. Vi har typ ingenting i strl 62, eftersom vi "antar/hoppas/räknar med" att lillebror kommer vara i ungefär samma storlek som dottern när han kommer ut. Och då är det strl 50 första tiden, 56 i typ tre månader och sedan 62, länge:) men det är väldigt roligt att shoppa kläder;)
  • safiia

Jag har packat allt i en hög. Allt är väl inte riktigt där ännu. Men ifall det blir akut avfärd så vet mannen vad han ska slänga ner. Vecka 37 inledd idag. Har ingen mått väldigt illa de senaste dagarna . Igår lyckades jag ändå sy färdigt babynestet som legat halvfärdigt en längre tid. Var lite knepigt då nu två fingrar i min högra hand är konstant avdomnade och helt utan känsel :(. SNART är det över i alla fall!

• CissiJissi

Vad packar ni? Någon som vill dela med sig av sin lista? Är osäker på om jag har kommit ihåg allt! :)

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)