• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Topcom
    becka1989 skrev 2016-02-22 09:17:02 följande:
    Har haft svamp men man får absolut inte behandla utan att ha varit hos en läkare som har konstaterat att det är svamp just för att det kan vara någon annan infektion. Har en vän som behandla utan att göra undersökning visade sig att det var en annan infektion och det slutade med att hon födde sitt barn i vecka 23.
    Ohno.. Jag hatar att sära benen för främmande människor och vill bara bli av med problemet helst igår;( jag kanske får ta mig i kragen och gå till gyn..:/
  • Pauliina

Försöker förbereda mig mentalt inför BM besök idag. Va nedstämd i två veckor efter förra besöket och ska även tala om de för henne idag. Kommer ihåg att SF måttet va lite över de vanliga sist och även blodtrycket.

Någon som förresten vet hur de är när man har moderkakan i framvägg? Ska inte de kollas upp så den inte ligger för långt ner inför en vaginal förlossning? Har hört att vissa fått gå på ulkontroll för att se så den inte blockerar utgången liksom.

• Nystjärna
    Pauliina skrev 2016-02-22 10:14:01 följande:

Försöker förbereda mig mentalt inför BM besök idag. Va nedstämd i två veckor efter förra besöket och ska även tala om de för henne idag. Kommer ihåg att SF måttet va lite över de vanliga sist och även blodtrycket.

Någon som förresten vet hur de är när man har moderkakan i framvägg? Ska inte de kollas upp så den inte ligger för långt ner inför en vaginal förlossning? Har hört att vissa fått gå på ulkontroll för att se så den inte blockerar utgången liksom.

Jag hoppas verkligen att ditt besök går bra. Var ärlig och stå på dig!!
    Med min graviditet med dottern hade jag moderkakan i framvägg. Men man gjorde ingen extra koll på mig. Gjorde ett tidigt vul och sen RUL och det var då jag fick veta att den var i framvägg. Sen efter det gjordes inget mer och allt gick bra. Födde vaginalt med henne. Hade ofullständig moderkaka dock efteråt,allt kom inte ut direkt men tror inte att det hade någonting med saken och göra. :)
  • Topcom
    Nystjärna skrev 2016-02-22 09:05:57 följande:
    Haft svamp en gång denna graviditeten men hade riktigt ofta och jobbigt min första graviditet med dottern. Då tog jag Canesten. För sa både bm och läkare att jag kunde ta så gjort. Men man skall inte använda där där som "skjuter upp" vaginal tabletten utan man får ta och använda ett finger och trycka upp tabletten så långt man kan själv istället. Lider med dig. Hoppas det snart går över!!
    Tack för svar! Gällande moderkaka i framvägg göra ingen extra koll om du inte har den långt nere. Annars är det precis som att ha den i bakvägg.. Bara att den är fram
    ??
  • Pauliina
    Topcom skrev 2016-02-22 10:58:15 följande:
    Tack för svar! Gällande moderkaka i framvägg göra ingen extra koll om du inte har den långt nere. Annars är det precis som att ha den i bakvägg.. Bara att den är fram
    ??
    De va lite så jag tänkte att de kanske va. Om den ligger förliggande (heter de så?) så gör man nog extra ul.

Som vanligt är BM sen, varit alla dessa snart 120 gravidveckor jag haft henne sedan 2011, så inget nytt. Men just idag irriterar de mig, kanske bra, då har jag lite stake att säga som jag tycker.
  • Topcom
    Pauliina skrev 2016-02-22 11:32:26 följande:
    De va lite så jag tänkte att de kanske va. Om den ligger förliggande (heter de så?) så gör man nog extra ul.

Som vanligt är BM sen, varit alla dessa snart 120 gravidveckor jag haft henne sedan 2011, så inget nytt. Men just idag irriterar de mig, kanske bra, då har jag lite stake att säga som jag tycker.
    Haha läser mina inlägg och konstaterar att svenskan ser sämst ut eftersom mobilen "rättar sig själv" (felar sig själv ;) )

Precis, moderkaka långt nere göra extra ul, annars inte. Men det är något bm skulle säga något om vid rul om ultraljud senare för extra koll skulle bli aktuellt :)

Jag tycker synd om dig, måste vara helt förjävligt att ha förvärkar, särskilt nu när du har barn sen tidigare att tänka på också :(

Själv är jag hemma och vabbar idag igen(som vanligt känns det som ) jag ska försöka få i min treåring penicillin utan att behöva hålla fast henne med våld och truga upp munnen (vilket typ ändå inte går nu med magen ivägen) Ska bli spännande! ;)

Har ni bestämt namn nu? Vi har förnamn klart men inte pratat om mellannamn än:)
  • Pauliina

Tillbaka från besöket. Jag öppnade mig totalt och sa som de va. Jag tror inte jag kommer klara av förlossningen kroppsligt eller mentalt om jag går över tiden som med de andra barnen. Hon såg besvärad ut och ville att jag skulle börja prata med psykologen och få "lyckopiller" utskrivet. För tydligen tror hon att min kropp saknar ett visst hormon när jag är gravid som gör att jag känner såhär.

Jag va tydlig och sa att jag inte behöver någon kurator, de kommer inte hjälpa mig med varken smärtan eller att få ut bebisen. Jag sa också att de är totalt o-humant att gå 8-10 veckor till och må såhär. Hon ville träffa mig om en vecka igen och se statusen på mitt mående. Jaja sa jag men du lär få se samma jag då.

Hon skickar iaf tid till spec MVc för mina förvärkar så jag ev kan få bricanyl om de är så att de behövs. Hon pratade om ctg remsa men någon som vet om dem kollar statusen där nere också?

• FLovesA
    Pauliina skrev 2016-02-22 13:05:38 följande:

Tillbaka från besöket. Jag öppnade mig totalt och sa som de va. Jag tror inte jag kommer klara av förlossningen kroppsligt eller mentalt om jag går över tiden som med de andra barnen. Hon såg besvärad ut och ville att jag skulle börja prata med psykologen och få "lyckopiller" utskrivet. För tydligen tror hon att min kropp saknar ett visst hormon när jag är gravid som gör att jag känner såhär.

Jag va tydlig och sa att jag inte behöver någon kurator, de kommer inte hjälpa mig med varken smärtan eller att få ut bebisen. Jag sa också att de är totalt o-humant att gå 8-10 veckor till och må såhär. Hon ville träffa mig om en vecka igen och se statusen på mitt mående. Jaja sa jag men du lär få se samma jag då.

Hon skickar iaf tid till spec MVc för mina förvärkar så jag ev kan få bricanyl om de är så att de behövs. Hon pratade om ctg remsa men någon som vet om dem kollar statusen där nere också?

Min första tanke är att det kanske är bra att prata med någon kurator ändå, just för att du då kanske får någon som backar upp dig och hjälper så att BM förstår allvaret m.m Jobbigt att inte få må bra! Det tär verkligen på både kropp och själ och på alla runt omkring:( massa styrkekramar till dig!!<3
  • Pauliina
    FLovesA skrev 2016-02-23 09:22:58 följande:
    Min första tanke är att det kanske är bra att prata med någon kurator ändå, just för att du då kanske får någon som backar upp dig och hjälper så att BM förstår allvaret m.m Jobbigt att inte få må bra! Det tär verkligen på både kropp och själ och på alla runt omkring:( massa styrkekramar till dig!!<3
    Tack!
    Fick tiden till smvc redan igår så på fredag ska jag dit. Har fått tänka massor igår och har kommit på en kompromiss som jag ska ta upp med BM på måndag. Idag känns de som en av de "bättre" dagarna.
  • FLovesA
    Pauliina skrev 2016-02-23 10:14:38 följande:

Tack!

Fick tiden till smvc redan igår så på fredag ska jag dit. Har fått tänka massor igår och har kommit på en kompromiss som jag ska ta upp med BM på måndag. Idag känns de som en av de "bättre" dagarna.

Vad skönt att du känner så! Hoppas ni kommer överens och kan mötas så framförallt du känner dig tillfreds! Det är ju det viktigaste tycker jag.
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)