Saltig skrev 2016-02-15 20:38:16 följande:
Det är svårt att skilja på vad som smärtar dvs om det är fogarna, växtvärk, sammandragningarna. Jag har ibland som mensvärk (det man hade i början av graviditeten). Jag har hört att foglossningssmärta kan kännas som mensvärk/växtvärk och sammandragningarna likaså. Jag tycker att man ska ringa en extra gång om man är orolig. Jag känner som du att man vill inte ringa i onödan men samtidigt är man orolig så vill man veta så att man vet att allt är bra och normalt. Då ring! Jag har ringt flera gånger under tiden jag varit sjuk...
ja men precis, det är ju just det att det är så svårt och veta vad som är vad och vad det är som gör att man har ont/värk eller känner som man gör. Känner inte sån mensvärk som början inte den växtvärken,men att det är en molnand värk som gör att jag känner mig öm och så i magen och ganska långt ner,så misstänker att just den värken ändå är förvärk men vad vet jag. Min foglossning har inte känts som mensvärk innan nämligen, men dock kan jag tycka ibland att det är svårt och skilja mellan foglossnings smärtan och sammandragningarna,inte alltid men ibland. JO samtidigt känns det som jag ringde ju en gång fick tid till läkare och då var allt fint, men känns dumt och göra det igen och det ser bra ut när kanske någon annan behöver tiden liksom,förstår ni hur jag menar? Samtidigt kände ju bm vid förr förra besöket att magen var hård och läkaren vill ju att vi skulle göra en uppföljning om jag tyckte det kom oftare eller ökade eller så. Jo kanske bra och ringa bm imorgon ändå bara och stämma av och se vad hon säger om det hela,berätta att jag gick en del igår med så,se vad hon säger om det.