• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • FLovesA

Nystjärna: Jag tycker att du ska ringa och se om du kan få allt kollat. Bättre att ringa en gång för mycket tycker jag. Och sen behöver det Ju inte var något. Men då har man lugnat sig lite och bara det är ju värt massor. Så ring och kolla vad BM tycker eller på förlossningen...eller vart man ringer:)

• Nystjärna
    Saltig skrev 2016-02-15 20:38:16 följande:
    Det är svårt att skilja på vad som smärtar dvs om det är fogarna, växtvärk, sammandragningarna. Jag har ibland som mensvärk (det man hade i början av graviditeten). Jag har hört att foglossningssmärta kan kännas som mensvärk/växtvärk och sammandragningarna likaså. Jag tycker att man ska ringa en extra gång om man är orolig. Jag känner som du att man vill inte ringa i onödan men samtidigt är man orolig så vill man veta så att man vet att allt är bra och normalt. Då ring! Jag har ringt flera gånger under tiden jag varit sjuk...
    ja men precis, det är ju just det att det är så svårt och veta vad som är vad och vad det är som gör att man har ont/värk eller känner som man gör. Känner inte sån mensvärk som början inte den växtvärken,men att det är en molnand värk som gör att jag känner mig öm och så i magen och ganska långt ner,så misstänker att just den värken ändå är förvärk men vad vet jag. Min foglossning har inte känts som mensvärk innan nämligen, men dock kan jag tycka ibland att det är svårt och skilja mellan foglossnings smärtan och sammandragningarna,inte alltid men ibland. JO samtidigt känns det som jag ringde ju en gång fick tid till läkare och då var allt fint, men känns dumt och göra det igen och det ser bra ut när kanske någon annan behöver tiden liksom,förstår ni hur jag menar? Samtidigt kände ju bm vid förr förra besöket att magen var hård och läkaren vill ju att vi skulle göra en uppföljning om jag tyckte det kom oftare eller ökade eller så. Jo kanske bra och ringa bm imorgon ändå bara och stämma av och se vad hon säger om det hela,berätta att jag gick en del igår med så,se vad hon säger om det. 
  • Nystjärna
    FLovesA skrev 2016-02-15 20:41:31 följande:

Nystjärna: Jag tycker att du ska ringa och se om du kan få allt kollat. Bättre att ringa en gång för mycket tycker jag. Och sen behöver det Ju inte var något. Men då har man lugnat sig lite och bara det är ju värt massor. Så ring och kolla vad BM tycker eller på förlossningen...eller vart man ringer:)

jo egentligen har du helt rätt och hade varit mitt råd till någon annan om det varit i samma situation, men skillnad när det gäller än själv dumt nog så tänker man ju annorlunda då :p Jo ringer nog bm imorgon och rådfrågar iallafall så får vi se vad hon säger om det hela. 
  • CissiJissi

Men eew... Istället för att läcka råmjölk så har jag typ torr ost... Känns så olustigt.. Kan pilla ut det.. EW... Någon mer?:S förlåt äckliga inlägget ;D

• Pauliina

Tjejer. Har ni rikliga flytningar? Jag har, något jag tror, är vattniga flytningar. De liksom känns som om de rinner, samtidigt som de känns som växtvärk i framsida lår. De som oroar mig är att jag hade så med första sonen, åkte in två-tre gånger och vart avvisad. Sedan på en kontroll på spec MVc så visade de sig att jag hade för lite fostervatten och fick lite skäll för att jag inte kommit in tidigare (vilket jag ju faktiskt hade gjort). Men de va ju bf +11, nu är jag bara i V 31+1.

• FLovesA
    Nystjärna skrev 2016-02-15 22:02:04 följande:

jo egentligen har du helt rätt och hade varit mitt råd till någon annan om det varit i samma situation, men skillnad när det gäller än själv dumt nog så tänker man ju annorlunda då :p Jo ringer nog bm imorgon och rådfrågar iallafall så får vi se vad hon säger om det hela. 

Jag är lika dan;) När det gäller mig själv tänker jag att "äsch det går nog över, jag avvaktar" osv.

Men ring du BM idag:)

Kram till dig.
  • CissiJissi
    Pauliina skrev 2016-02-15 22:47:36 följande:

Tjejer. Har ni rikliga flytningar? Jag har, något jag tror, är vattniga flytningar. De liksom känns som om de rinner, samtidigt som de känns som växtvärk i framsida lår. De som oroar mig är att jag hade så med första sonen, åkte in två-tre gånger och vart avvisad. Sedan på en kontroll på spec MVc så visade de sig att jag hade för lite fostervatten och fick lite skäll för att jag inte kommit in tidigare (vilket jag ju faktiskt hade gjort). Men de va ju bf +11, nu är jag bara i V 31+1.

Ojdå, låter som du ska ringa och få åka in på kontroll!!
  • TouchOfRed
    FLovesA skrev 2016-02-15 14:46:08 följande:

Stort Grattis till er graviditet:) så härligt att allt gått bra denna gång. Nu är det ju verkligen inte lång tid kvar tills ni har er bebis hos er. Stort lycka till nu på slutet:)

Tack så mkt <3
  • Nystjärna

God morgon :) Nu har jag pratat med mvc och hade turen att det var just min bm som ringde upp mig. Förklarade för henne hur det var, att jag hade gått mycket i söndags så,men att jag fick sammandragningar igår bara av att plocka ur diskmaskinen och att de kommer mer och även denna molande värken. Även att jag misstänker att 2 små bitar av slemproppen gått men att jag vet att den kan återbildas. Sa även att jag var rädd för att ta upp tid i onödan sa hon strunta i det,för det ville hon inte höra. Det står i min journal att det skall kollas om det kommer mer eller så,för det läkaren skrivit. Och är det ingenting nä men vad bra, då är de kanon nyheter och jag slipper oroa mig. Men det skall ändå kollas upp. Kändes så bra,för som jag förklarade så var ju fogarna lugnare igår så inte den som jag kände av så igår kände jag. Så hon lyckades lösa en tid på torsdag till mig,vilket känns bra och tur. Misstänker ju även att jag åkt på en svampinfektion igen men inte säkert,så får jag det kollat med. Som det inte räckte med den förkylning jag åkte på under kvällen och natten, men men var la väntat då dottern varit sjuk i helgen. Men tar mycket hellre en förkylning än magsjuka. Så skall inte klaga för mycket på förkylningen :)

Alltså det känns så bra och skönt att ha en bra bm som lyssnar och förstår mig underbart,hoppas jag får samma underbara läkare som jag fick sist,för hon är en av det bästa läkare som jag någonsin träffat. 
    Dock pratade min bm om att det inte stannar av ifall det drar igång när man är i vecka 34+0 vilket jag skulle vara isåfall den 28 februari. någon som känner till det eller så? Vart lite nervös när hon sa det,känns ju väldigt tidigt. Behöver ju inte vara någon fara med dessa sammandragningar men när hon sa så vart jag lite nojig,känns väldigt snart och vad innebär det för vård och så ifall det skulle ske? Vet inte om jag räknas som en person som riskerar och födda för tidigt. Med dottern räknades jag ju som fullgången då hon föddes 38+3. Mycket tankar just nu. 

Nu skall jag försöka njuta av min kopp te och hoppas de hjälper min förkylning lite. Hoppas ni andra haft en bra natt och får en bra dag. 

• FLovesA

Nystjärna: vad skönt att du får komma in och blir undersökt. Att ha en så förstående BM är guld värt. Jag tycker så mycket om min BM med, men har förstått att det verkligen inte är en självklarhet att få en så bra.

Hoppas förkylningen ger med sig så du får må bra:)

Krya på dig.

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)