safiia skrev 2016-02-11 20:17:17 följande:
Vi har köpt mest i storlek 56. Jag kommer nog att packa ner både små kläder och lite större. Storlekarna varierar ju rätt mycket trots att dom är samma. Det är nya kläder som jag valt ut för hemresan :) vi har fått det mest gammalt men vill ha nytt för hemresan. Jag har i och för sig ingen erfarenhet eftersom det är första barnet ;) en del säger ju att det inte lönar sig att köpa små kläder medan andra säger att 56an varit väldigt stora trots att babyn varit "normal" stor.
Man kan ju även handla efter att babyn är född, affärerna försvinner inte. Eller beställa hem. Vi har nog köpt en hel massa onödigt. Men vore intressant att höra av er som har barn vad ni verkligen har behövt.
Vi har köpt en uppsättning kläder i 50, men är osäkra på om de kommer passa då det verkar variera så pass mycket, från att 50 är för stort till att det är för litet. Kanske bäst att köpa 56 också då vi även om vi har ganska mycket småkläder som vi fått och troligtvis inte behöver så mycket mer än så, bara för att ha något nytt som första plagg.
Självklart kan man handla senare, men det viktigaste för mig är att ha nytt till h
aztec skrev 2016-02-12 08:48:56 följande:
Inför vårt första barn så sa alla att stl 50 behövs inte ;) så vi köpte 56, sen hade vi förstås fått lite 50.. Men på BB såg vi direkt att 56 var alldeles för stort! (49cm och 3200g) Hon hade problem med vikten i början med så vi använde nog stl 50 i en månad. Var bara att köpa i efterhand! Så skulle råda att iaf ta med en av varje till BB, tycker också det är speciellt med de man tar på dem på hemresan ;)
Lillkillen vi fick nu däremot, han drunknar i 50 så var bara att handla 44, (även de är förstora) men aj så dyra ;) så blev bara 3 uppsättningar!
Ska tillbaka till sjukhuset idag och lämna tillbaka en ekg maskin som han haft på sig i 24h nu. Blir att väga honom också, 2695g sist så hoppas på viktuppgång annars kanske sonden åker på igen.
Hur stor var han när han kom och i vilken vecka kom han? Har säkert läst det innan men minns inte det nu.
Hoppas att allt gick bra med vägningen och allting