• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Topcom

Förresten, det bara slog mig nu, men ts har skrivit ett inlägg i tråden och sen försvunnit, vet någon hur det gick för henne?

• CissiJissi

Jag har funderat på samma sak!!

Topcom skrev 2016-02-13 16:31:54 följande:

Förresten, det bara slog mig nu, men ts har skrivit ett inlägg i tråden och sen försvunnit, vet någon hur det gick för henne?

• Pauliina

V 32 idag och kroppen bara skriker "sov". Vaknade relativt pigg vid 8.30 och har redan sovit middag en timme. Hoppas ni alla får en bra alla hjärtans!

• Nystjärna

Trevlig alla hjärtans dag på er alla :) <3

Måste bara fråga er en sak,lite intim. Men alltså man har ju alltid mer flyttningar som gravid och så,men det senaste tycker jag det ökat ännu mer. Senaste kanske 1-2 veckorna. Någon mer som upplever detta? Ibland har det varit så jag nästan trott att slemproppen gått haha :p men så illa är det inte och inte någon "klump" utan väldigt mycket bara och lite vått,får liksom byta underkläder ofta,för det blir som en liten pöl i trosorna. Förlåt för info, men glömde fråga bm om detta i förrgår. Men någon mer som har det så här eller känner igen det? Att det just ökat och så med flyttningar? Som sagt ber om ursäkt,för äckel inlägg men var tvungen att fråga :)

• Pauliina
    Nystjärna skrev 2016-02-14 13:08:35 följande:

Måste bara fråga er en sak,lite intim. Men alltså man har ju alltid mer flyttningar som gravid och så,men det senaste tycker jag det ökat ännu mer. Senaste kanske 1-2 veckorna. Någon mer som upplever detta? Ibland har det varit så jag nästan trott att slemproppen gått haha :p men så illa är det inte och inte någon "klump" utan väldigt mycket bara och lite vått,får liksom byta underkläder ofta,för det blir som en liten pöl i trosorna. Förlåt för info, men glömde fråga bm om detta i förrgår. Men någon mer som har det så här eller känner igen det? Att det just ökat och så med flyttningar? Som sagt ber om ursäkt,för äckel inlägg men var tvungen att fråga :)

Jag har fått ökade flytningar! Rikliga sådana. En dag va de som att de kom en del av slemproppen. Så jag har som du! :)
  • FLovesA
    Nystjärna skrev 2016-02-14 13:08:35 följande:

Jag har också ökade flytningar! Får gå med trosskydd jämnt i princip. Nu snart är det dags att köpa amningsinlägg med märkte jag på tal om läckor;)

Inatt hade jag onda förvärkar, efter att ha haft sex. Jag hade svårt att somna efter och det värkte på vänster sida långt ned i magen och bak mot ryggen. Dem Kom med jämna mellanrum. Kan ju påpeka att det fortfarande inte blir så mycket sex, och vi kan nog räkna gångerna på två händer. Men blev faktiskt lite orolig inatt. Men misstänker att förvärkar är vanligare den andra graviditeten?! Någon som känt något liknande? Sammandragningar har jag ju dock ganska ofta, men inte dessa värkar.

Ska snart ta tag i lite måsten och tvätta kläder till BB väska, bebisens kläder är nu upptvättade så det ska bara kokas lite nappar m.m men det är ju ingen brådska. Mest skönt att kläder är med liksom.

Glad Alla Hjärtans dag till Er
  • lillasysterfia

Jag har jättemycket flytningar och kan inte gå utan trosskydd. Känns som att man kissar på sig lite ibland. Men det är bara flytningar.

• becka1989

Har oxå en hel del flytningar som har ökat nu under slutet, kan även kännas som dom är väldigt flytande typ som man kissar lite fast man inte gör det. Får även förvärkar efter sex.

Låter som ökade flytningar är vanligt.

• Nystjärna
    Pauliina skrev 2016-02-14 13:39:49 följande:
    Jag har fått ökade flytningar! Rikliga sådana. En dag va de som att de kom en del av slemproppen. Så jag har som du! :)
    Vad skönt och veta att man inte är ensam. Hihi :) idag var det som det kom en liten liten mini bit av slemproppen. För var liksom lite tjockare inte gul,men gultonig tråd klump. Inte alls stor. Men ändå så jag såg den. Undrar om det kan varit en liten bit av slemproppen mån tro,vad skulle ni säga? Vet ju att den kan gå och återbildas så.
  • Migas
    safiia skrev 2016-02-11 20:17:17 följande:
    Vi har köpt mest i storlek 56. Jag kommer nog att packa ner både små kläder och lite större. Storlekarna varierar ju rätt mycket trots att dom är samma. Det är nya kläder som jag valt ut för hemresan :) vi har fått det mest gammalt men vill ha nytt för hemresan. Jag har i och för sig ingen erfarenhet eftersom det är första barnet ;) en del säger ju att det inte lönar sig att köpa små kläder medan andra säger att 56an varit väldigt stora trots att babyn varit "normal" stor.

Man kan ju även handla efter att babyn är född, affärerna försvinner inte. Eller beställa hem. Vi har nog köpt en hel massa onödigt. Men vore intressant att höra av er som har barn vad ni verkligen har behövt.
    Vi har köpt en uppsättning kläder i 50, men är osäkra på om de kommer passa då det verkar variera så pass mycket, från att 50 är för stort till att det är för litet. Kanske bäst att köpa 56 också då vi även om vi har ganska mycket småkläder som vi fått och troligtvis inte behöver så mycket mer än så, bara för att ha något nytt som första plagg.

Självklart kan man handla senare, men det viktigaste för mig är att ha nytt till h
    aztec skrev 2016-02-12 08:48:56 följande:

Inför vårt första barn så sa alla att stl 50 behövs inte ;) så vi köpte 56, sen hade vi förstås fått lite 50.. Men på BB såg vi direkt att 56 var alldeles för stort! (49cm och 3200g) Hon hade problem med vikten i början med så vi använde nog stl 50 i en månad. Var bara att köpa i efterhand! Så skulle råda att iaf ta med en av varje till BB, tycker också det är speciellt med de man tar på dem på hemresan ;)

Lillkillen vi fick nu däremot, han drunknar i 50 så var bara att handla 44, (även de är förstora) men aj så dyra ;) så blev bara 3 uppsättningar!

Ska tillbaka till sjukhuset idag och lämna tillbaka en ekg maskin som han haft på sig i 24h nu. Blir att väga honom också, 2695g sist så hoppas på viktuppgång annars kanske sonden åker på igen.

Hur stor var han när han kom och i vilken vecka kom han? Har säkert läst det innan men minns inte det nu. 

Hoppas att allt gick bra med vägningen och allting
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)