• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Nystjärna
    aztec skrev 2016-02-12 20:20:06 följande:

Vår kille är två veckor nu! Tiden går så fort!! vägde 2800g idag så vi behöver inte sätta tillbaka sonden, så skönt! Han är jätte snäll, bara äter och sover! Aldrig hört honom grina (än)!

Dock har han inget namn ;) börjar bli stressad. Vi har gått igenom några, Hugo, ossian, caspian, Hugo igen, Jon och just nu håller vi på att prova Finn vilket är min favorit än så länge men vet inte om mannen min håller med. Han påpekar att han vill ha två stavelser..... Jag fick igenom namnet på vår dotter så hoppas jag lyckas igen ;)
    Åh vilken underbar sötnos,så fin :) 
    Så skönt att ni slapp sonden igen,är ju underbart :)

Åh nu längtar jag så mycket efter min skrutt som är i magen!! <3 :)
  • safiia

Söt kille! Finn finns också på min lista över namn, men vi väntar ju en tjej så det blir ingen finn.

Namnn har vi valt redan, men vi måste nog få träffa henne innan vi är helt säkra.

Hjärtljuden har senaste tiden legat på 135-140.

Mina händer domnar då jag sover, nu har det gått så långt att ett finger är helt bortdomnat hela tiden. Är säkert bara pga vätskan men obehagligt i alla fall.

Vecka 34 inleds i morgon :D skönt att snart få ut henne.

• FLovesA

Fin liten kille ni har:) Aztec!!

Nystjärna: Oj, 15-20 minuter! Det var fort.

Jag hade kryatvärkar i 2 timmar innan hon tittade ut...äntligen! Vi åkte in ganska tidigt då vi har en resväg på ca 50 minuter. Men från första känningen i form av värkar/mensvärk tills dess hon var ute tog det totalt 15 timmar vilket jag tyckte var snabbt ändå. Vi var inskrivna ca 11 timmar av dem 15.

Jag funderat också mycket på om man kommer känna när det är dags eller om man liksom inte kommer förstå att det är det. Sist var jag bara öppen 1cm när vi kom in, och det kändes så ynkligt på något vis, och jag minns att jag tänkte "kunde jag inte ha klarat av lite mer hemma?!" Haha, men nu i efterhand var det skönt att vara på plats ändå.

Mitt vatten gick inte utan det fick dem sticka hål på. Och då gick allt lite fortare.

• Saltig
    Hellajoh skrev 2016-02-12 18:36:24 följande:

Någon mer här inne med högt blodtryck nu under sista trisemestern?

Vad gör de isf för uppföljning på det?

Jag tror att man gör en uppföljning och sen tror jag att man måste vila extra. De kommer nog kolla om du har protein i kisset etc.

Har själv bara haft lågt/normalt så jag vet inte riktigt.

Aztec - vilken underbar sötnos! Kul att höra att allt går bra. Finn är ett jättefint namn.

Vi kommer få med 98% säkerhet en tjej som kommer få namnet Sofie. Om det nu blir en kille (2% chans) så blir det Erik. Min man är stenhård när det gäller pojknamnet. Jag är inte jätteförtjust i det namnet men men...

Lite läskigt nu när man tänker på att det finns en liten chans att det blir en kille.... På ultraljudet sa bm att det ser ut att bli en tjej och att hon var rätt säker på det. Så nu har jag köpt massa tjejkläder..... Usch vilken ångest jag fick nu....
  • Nystjärna
    FLovesA skrev 2016-02-12 22:38:00 följande:

Fin liten kille ni har:) Aztec!!

Nystjärna: Oj, 15-20 minuter! Det var fort.

Jag hade kryatvärkar i 2 timmar innan hon tittade ut...äntligen! Vi åkte in ganska tidigt då vi har en resväg på ca 50 minuter. Men från första känningen i form av värkar/mensvärk tills dess hon var ute tog det totalt 15 timmar vilket jag tyckte var snabbt ändå. Vi var inskrivna ca 11 timmar av dem 15.

Jag funderat också mycket på om man kommer känna när det är dags eller om man liksom inte kommer förstå att det är det. Sist var jag bara öppen 1cm när vi kom in, och det kändes så ynkligt på något vis, och jag minns att jag tänkte "kunde jag inte ha klarat av lite mer hemma?!" Haha, men nu i efterhand var det skönt att vara på plats ändå.

Mitt vatten gick inte utan det fick dem sticka hål på. Och då gick allt lite fortare.

Jo det gick väldigt fort i det skedet. Nog lite för fort egentligen men skönt med. Rädd både för att det skall gå ännu fortare denna gången. Samtidigt som jag är rädd för att det skall ta lång tid.

Vi hade varit på en fest dagen innan,ett bröllop och kom hem sent och jag hade ont men hade ont liksom överallt. Fötter och rygg och allt. Så ville bara sova. Så vet jag att jag vaknade kl 9 på morgonen och hade ont och gick och tog 2 st alvedon men efter 30-45 min märkte jag att de hjälpte inte. Väckte då mannen,ringde förlossningen men var rädd för att åka in och ta upp plats och tid,för trodde ändå inte det var riktigt än. Så tog en dusch hjälpte inte. Ringde förlossningen igen och hade då 3-4 min i mellan men tyckte inte det var så farligt. Men var ju 4 Cm öppen. Vi åkte så vi var inne på sjukhuset runt 12 tiden. Vi har ca 40 min till sjukhuset och vi var säkra på att vi skulle hem,så vart förvånade när vi fick ett rum hehe :) Men jag skulle gå då min dotter låg högt upp och inte tryckte på neråt. När vi hade gått promenad och fikat och kom upp till förlossningen igen var jag öppen ca 5 Cm men hon låg högt ännu och jag var trött. Så skulle vila på BB men han knapp lägga mig innan de gjorde så sjukt ont. Fick då lustgas och sen efter kanske någon timme,minns dåligt fick jag Eda. Världens bästa vän! :) men detta stannade troligtvis av allt. Så eftersom inte vattnet hade gått så tog det hinnorna. Hjälpt inte mycket så fick drop som de satte på 50 men de sa att det måste upp till minst 100 innan de ger effekt. De höjd till 80 och då satte det fart. Så larmade snabbt och som sagt krystvärkar en kort stund sen klart,hon föddes ca 00.45. Så min bm sa idag att hon trodde aldrig att jag hade en latensfas ens. Så från första värken till hon var ute så tog allt nästan 15 timmar. Vilket känns ganska bra som första gång. :) så såg det ut min första förlossning. :)
  • Pauliina

Wow aztec, de där har ni gjort bra, vilken fin kille!! :)

Bebisens hjörtljud har legat på 150-160 sedan start och väntar tjej :) har med sönerna legat runt 130-140.

Namn har vi två alternativ som vi inväntar bebisen för att se vilket som passar :) men något på E ska de bli iaf.

Har undvikt alla viktiga måsten denna vecka, samtal som skulle ha ringts osv men jag har inte orkar varken psykiskt eller fysiskt så de ska fixas på måndag. Bland annat försöka få förlängd sjukskrivning. Hoppas ni alla får en bra helg! Min dag slutade bättre än den började. Begravning först men på eftermiddagen bokade vi resa till Ullared i sommar så de fick mig på bättre humör.

• Topcom

Hur gör ni med det eller de första barnen, ni som har barn sen tidigare? Idag är det superfint väder här och jag var ute på pronenad med dem under förmiddagen. Nu på eftermiddan börjar tjatet och gnället särskilt från sjuåringen "vad ska vi gööööra? Får jag spela? Jag har trååååkigt :(" känner mig så stressad men är samtidigt slut på energi och måste vila pga sammandragningar. Sambon håller på med ett husprojekt som måste vara klart innan bebben kommer.m, så han kan inte ta barnen heller.. Åh, känner mig som världens sämsta mamma :(

• Frida9876
    Topcom skrev 2016-02-13 14:32:56 följande:

Hur gör ni med det eller de första barnen, ni som har barn sen tidigare? Idag är det superfint väder här och jag var ute på pronenad med dem under förmiddagen. Nu på eftermiddan börjar tjatet och gnället särskilt från sjuåringen "vad ska vi gööööra? Får jag spela? Jag har trååååkigt :(" känner mig så stressad men är samtidigt slut på energi och måste vila pga sammandragningar. Sambon håller på med ett husprojekt som måste vara klart innan bebben kommer.m, så han kan inte ta barnen heller.. Åh, känner mig som världens sämsta mamma :(

Samma här. Ensam mestadels med 4-åring pga att sambon jobbar helger just nu. För oss har lösningen blivit mer TV och iPad tyvärr. Men... jag försöker att inte ha dåligt samvete för det. Försöker tänka att det är en begränsad tid och att det är viktigt att jag mår bra och orkar med hela dagarna. 
  • Topcom
    Frida9876 skrev 2016-02-13 15:51:30 följande:
    Samma här. Ensam mestadels med 4-åring pga att sambon jobbar helger just nu. För oss har lösningen blivit mer TV och iPad tyvärr. Men... jag försöker att inte ha dåligt samvete för det. Försöker tänka att det är en begränsad tid och att det är viktigt att jag mår bra och orkar med hela dagarna. 
    Jaa tvn är ipaden är verkliges ens bästa vän och räddning många dagar! Här har barnen fått spela efter vi har kommit hem på vardagarna, när jag har lagat mat och haft hand om allt annat som måste tas hand om. På helgen känner jag att vi måste umgås och ha mysigt, men det blir typ skitjobbigt när man gör en grej och känner sig helt slut och ha två barn som har svårt att underhålla sig själva med en massa gnäll som grädde på moset.. Uäääh ;(
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)