Nystjärna skrev 2016-02-16 19:37:25 följande:
Tack snälla alla för era svar och så :) Jag är extremt tacksam över min bm kan jag säga. Idag har det varit ganska lugnt då jag inte gjort mycket utan mest legat i sängen eller på soffan,då jag inte alls mår bra idag pga min förkylning. Hoppas den går över snabbt, mitt huvud har i stort sätt exploderat idag har det känts som,inte lätt då att ha en tös som också är sjuk. Men inte varit så farligt med sammandragningarna,inte som igår men känt de. Och kommit mer nu under kvällen och även den molande värken. Så känns skönt att få det kollat. Sist läkaren kollade var ju inte tappen påverkad eller något,vilket var så skönt, men upplever ju mer nu,men hoppas ändå så att det inte är någon påverkan så jag slipper och oroa mig.
En sak jag la märke till imorse och även en av det första sakerna min man sa till mig när han kom hem och krama om mig var att magen har verkligen blivit stor nu!! Alltså jag fick en chock,för visst magen har ju varit där men känns som den bara pang blivit jättestor helt plötsligt. Bebis växer ju mycket just nu, men blev ändå så förvånad hehe :) Någon mer som blivit förvånad helt plötsligt av att en mage dykt upp? :) Sen tycker jag magen är låg, men tror jag kanske bara är en sån som bär lågt,för vet jag folk tyckte att jag hade magen långt ner även med dottern så. Är så nyfiken på hur stor bebis kan vara där inne, nyfiken på vikt och så. Men framförallt är jag nyfiken på vem det är som gömmer sig där inne, är det en pojke eller en flicka och kommer han eller hon vara lika mamma eller pappa eller storasyster eller någon annan? Så nyfiken och längtar så <3 Dottern var och är extremt lik mig och framförallt som bebis,alla sa att det bara var mamma hihi :) Iallafall när det gäller utseendet,dock i sättet är hon väldigt lik oss båda,min mamma och min brorson. Tycker detta är så intressant och kunna se likheter och så spännande :) Längtar så till förlossningen och bebis,samtidigt som jag känner mig nervös,orolig och tycker det känns läskigt. Men som sagt glad,förväntansfull och spänd också inför det :)
Maken sa i helgen att magen helt plötsligt va stor. "Hej mage" sa han för att vara exakt :) jag tycker själv att den inte vuxit så mycket, den är hårdare men inte större :)
Idag på efm så kom en jävla foglossning pang bom. Har bara legat och tagit de lugnt och straffas tydligen för de. Minns inte att jag någonsin har haft såhär ont. De enda som hjälpte för stunden va massage av maken men sen kom smärtan tillbaka med dubbelstyrka. Sen under nattningen så släppte den lika fort och jag va "normal".
Helt mysko, nu känns den lite i ryggen men inte lika farligt.