Nystjärna skrev 2016-02-23 18:14:20 följande:
Hej på er.
Idag är en tung och jobbig dag :( Just nu ligger jag bara i sängen och tårarna forsar ner för jag har så sjukt ont i mina fogar och rygg :'( Det bara hugger till och ilar, magen är stenhård så fort jag reser mig upp eller skall göra något. Ändå har jag knappt gjort något idag. Gick en kort promenad så hunden fick kissat imorse och så lämnade jag dottern på dagis bara, Sen har jag fått hjälp med att hämta henne och blivit körd hem och så,vi har varit hos vänner där hon kunnat leka av sig så inte behövt göra mycket alls idag. Ändå så sjukt ont, så vet inte vart jag skall ta vägen. Alvedon hjälper inte alls, så ingen idé och ta det. Vet inte alls vad jag skall göra eller ta vägen. :'( Funderat mycket kring detta med att läkaren sa att man kunde ev kolla på bedömning av igångsättning i v 38+0. Idag har jag funderat på varför kan man inte kolla på det redan i v 37+0? För just nu vet jag inte alls hur jag skall orka fler veckor eller ens denna veckan eller imorgon :'( Vill absolut inte göra något innan vecka 37+0 men hur skall jag klara mig dit? Funderar på att ta upp detta med min bm nästa besök,men jag vet inte. Vet inte hur jag skall ta upp det ens,hon är bra och lyssnar men vet inte hur jag skall ta upp det tycker det känns svårt. Och vet inte ens om det är mäjligt att få igenom en igångsättning "bara" för foglossning. Men set inte vad jag skall göra längre. Snälla hur tycker ni? Jag önskar jag hade bm besök denna veckan men har först besök nästa fredag. Känner mig helt slut både fysiskt och psykiskt. :'( Samtidigt vill jag helst att det skall sätta igång naturligt,för tycker det är läskigt med igångsättning med, men står inte ut mera. :'( Är "bara" i vecka 33+1 idag, så till v 37+0 har jag 4 långa veckor,känns som en evighet för mig. Så snälla hur skall jag göra?! Vad tycker ni? Är jag självisk/dum som vill sätta igång tidigare? Hur skall jag göra och hur skall jag få de att lyssna och förstå mig?
Du är absolut inte egoistisk! Du kan inte ringa henne redan imorgon och prata om hur du mår och få en "akuttid" hos henne?? Jag har fått citodon utskrivet och tar de när de är som värst, alvedon hjälper inte ett jota!
Jag va hos BM igår och grät men verkade inte få henne att "fatta" hur jobbigt de är. Talade om för henne att jag kommer vara både fysiskt och psykiskt utmattad innan förlossningen ens börjat och är rädd att jag inte kommer orka. Pga att jag mår som jag gör ville hon "ha koll på mig" så får komma tillbaka efter en vecka (nu på måndag alltså). Men jag tycker du ska ringa henne och tala om hur du känner! Även om bebisen mår bra så betyder ju inte de att mamman ska må skit