Aztec- Vad skönt för er att få komma hem lite. :) Längtar ju som en tok efter min lilla bebis när jag ser din sötnos :)
Här idag har livet gått tillbaka till det normala. Mannen började jobba idag efter ett par veckors ledighet och dottern började på dagis igen. Kändes väldigt konstigt att ingen av dem var hemma förut,men samtidigt behövligt för mig. Då jag kunde passa på och sova lite,vart så trött och sov så dåligt inatt. Men känns som jag sover sjukt dåligt varenda natt nu sen ett par veckor tillbaka någon mer som känner igen det?
Så sjukt nervös över att dottern skall bli sjuk nu när hon är tillbaka på dagis,då det första en av fröknarna sa när vi kom imorse var att det går magsjuka hos dem. Fick nästan panik, bara kände inte det också. Vi hade magsjuka förr året,precis när vi trodde alla var friska så åkte vi på det igen,så inget vi ser framemot alls. Så hoppas och håller tummarna för att vi skall klara oss denna gången.
Kan säga att jag var så trött och hade så ont efter att ha gått fram och tillbaka till dagis 4 vändor idag,kändes i kroppen :( Kunde ju inte ha kryckorna hela tiden,utan fick försöka stödja mig på vagnen men inte lätt för uppförsbackarna och så men vad gör man inte, måste ju bara få det att funka. Men kändes inte kul och ge sig ut i blåst och regn. Underlättade ju inte heller direkt när dottern inte riktigt vill hem,utan höll på med massa annat och inte ville lyssna på mig när vi skulle hem, men gick okej på vägen hem ändå,tack och lova. Så får vara glad och nöjd med det lilla :)
När det gäller toalettbesök som jag ser att ni diskuterat så tycker jag att jag springer mycket mer på toaletten nu än tidigare på något sätt,men som någon sa att det knappt kommer något bara några droppar men det känns som panik innan. Värst är det på natten just nu tycker jag då man får springa minst 2 gånger,för typ ingenting. När det gäller numer 2 så har jag haft tur och bra denna gången,så inte haft några problem med det. Kanske en gång om dagen men inte alltid men max 2 gånger om dagen. Med dottern fick jag väldig förstoppning och hade jobbigt så vart rädd för det denna gången med. Dock har jag ju inte behövt äta järntabletter så länge, ätit järntabletter i bara 4 veckor ca nu och då tar jag bara en tablett var 3 dag,bm och jag sa att vi börjar så eftersom jag är lite orolig för förstoppning. Se om det räcker,känner mig ju så trött hela tiden så vet inte om det räcker,men tröttheten kan ju bero på att jag fortfarande måste ta lergigan och även postafen ibland för att jag mår illa. Mitt illamående känns som det kommit tillbaka mer och starkare,inte behövt kräkas på några veckor men illamåendet har inte försvunnit men känns mer nu. Någon som känner igen? Vet inte om det är för bebis tar mer plats i magen eller vad det är. Men något som är skönt är ändå att halsbrännan och de surauppstöttningarna ändå blivit bättre sen jag tog en 2 veckors kur med omeprazol. Hoppas det håller sig. Blev långt inlägg detta men var så mycket jag ville säga :)
Imorgon skall jag iallafall unna mig lite lyx och en lugn stund hos frisören :) Och på fredag är det besök till bm igen. Ser framemot det,känns som det är så länge sen jag var hos bm nu,så skall bli riktigt roligt och skönt :)
Idag gick vi även in i vecka 32 och "bara" ca 2 månader kvar till BF. Det närmar sig :)
Hoppas ni alla får en trevlig kväll. Min kväll lär bli lugn i soffan. :)