• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • aztec
    Emelius skrev 2016-02-08 08:44:21 följande:

Men vad skönt för er förresten som äntligen får komma hem!

Tack! Och känner igen känslan själv när man såg alla bilder på bebisar ;)

Men dottern vaknade med 40graders feber inatt, så är livrädd att sonen ska bli smittad! Tips och råd?
  • Emelius
    aztec skrev 2016-02-08 09:35:33 följande:
    Tack! Och känner igen känslan själv när man såg alla bilder på bebisar ;)

Men dottern vaknade med 40graders feber inatt, så är livrädd att sonen ska bli smittad! Tips och råd?
    Tyvärr har jag inga tips att ge än men dottern här hemma gjorde samma sak i lördags efter vilan... :( det heter ju inte vabruari för inget

Dock ska ju bebisen ha ett riktigt bra skydd mot det mesta nu om du ammar?
  • becka1989

Vecka 31 välkommen :) just vaknat efter en ur dålig nattsömn, haft magknip hela natten som varken jag eller lillen har gillat. Var uppe kl 7 och fick i mig lite frukost och vänta på att svärmor skulle åka så jag kunde låsa. Somnade vid 8 som en klubbad säl.

Ligger nu i sängen och orkar inte så mycket, känner mig helt matt i kroppen. Bara man inte är påväg att bli sjuk :(

• aztec
    Emelius skrev 2016-02-08 10:24:37 följande:

Tyvärr har jag inga tips att ge än men dottern här hemma gjorde samma sak i lördags efter vilan... :( det heter ju inte vabruari för inget

Dock ska ju bebisen ha ett riktigt bra skydd mot det mesta nu om du ammar?

Nej tyvärr ammar jag inte alls denna gången x) jag får hålla tummarna!
  • FLovesA

Härligt att ni får åka hem med er lilla skatt Aztec:)

Tack för tipsen av väska Pauliina, tror jag höll i den lite större men är inne på den vanliga storleken. Måste leta vidare lite:)

Idag har jag haft en supereffektiv FM, är nu helt slut så jag passar på att vila lite tills det är dags att hämta hem dottern från dagis igen. Ska försöka virka lite och ta resten av dagen i lugnare tempo för nu är magen helt spänd och krånglar lite känner jag.

Hoppas ni andra mår bra:)

• safiia

När brukar förresten bristningarna uppstå?

Vågar jag glädjas om de ej kommit i v34 ännu eller är det bara att fortsätta smörja in sig? Även om det enligt vad jag läst verkar som om krämer kanske inte har så stor effekt...

• becka1989
    safiia skrev 2016-02-08 11:52:32 följande:

När brukar förresten bristningarna uppstå?

Vågar jag glädjas om de ej kommit i v34 ännu eller är det bara att fortsätta smörja in sig? Även om det enligt vad jag läst verkar som om krämer kanske inte har så stor effekt...

Vet flera som fått bristningar efter förlossningen tyvärr, har inte fått några ännu på magen men på höfterna har jag fått och där kan dom hålla sig ;)
  • Pauliina

En fråga till er. Hur ofta går ni på toa? Jag kissar inte alls mycket eller ofta som i början men nr två är de värre med.. Kommer inte ihåg att de va såhär sist.

Aztec - vilken lycka att få komma hem! :)

• becka1989

Inte så ofta som ibörjan, dricker ungefär 2liter om dagen. Gör inte nr 2 varje dag änsålänge är det ganska skönt men lillen har ju inte lagt sig till rätta ännu heller tror det blir värre då ;)

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)