• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • CissiJissi
    Pauliina skrev 2016-03-17 21:17:38 följande:

Jag har tryck neråt och sammandragningar varje dag, men inte sådär jätteont. Har inte heller haft någon förlossning som startat med värkar så vet inte hur de ska kännas. Med barn två så hade jag mensvärk de första 6 cm, och sedan kom krystvärkarna. Har du försökt promenera och sett om de ökar?

Men oj vad förvirrande att bara ha mensvärk de första 6cm!! Kära någon hur ska man veta... Ligger med konstant mensvärk nu, hoppas på förlossning snart..

När jag står upp så gör tyngdkraften samt bebisens iver så att trycket nerät blir värre och värre.. Lite tråkigt att lägga sig för man vill liksom gunga och hjälpa till:p men egentligen kan jag ju inte göra mer än att vänta på kroppen!
  • safiia
    Migas skrev 2016-03-17 19:15:05 följande:

Då förstår jag, jag hoppas att det förblir så också  Det måste ha varit jobbigt att det hängandes över sig tills man vet att allt är bra.  Vad skönt att det växte bort och inte blev något allvarligare med det i alla fall  

Jo, jag förstod det med Vad olika det verkar vara då, för min bm sa till mig att bara högt blodtryck är inte en anledning till att de skulle sätta igång det, utan att det snarare skulle vara tal om blodtrycksmedicin, vilket jag är lite rädd  för att ta speciellt som gravid. 86 i undertryck är ju inte så högt men det är ju ganska nära gränstrycket på mellan 90 - 100, men vi får hoppas att det inte stiger mer. Hur mådde du med det extremt låga blodtrycket? 

Jag lånade en blodtrycksmätare och fick lägre värden hemma. Vid besöket torsdagen efter (den 3/3) hade dock blodtrycket sjunkit till 90 i undertryck så det verkade ha stabiliserat sig. Detta kanske berodde på att förlossningen vara nära, för sen på lördagen den 5 mars så fick vi en dotter

Grattis! <3 Gick allting bra?

Hon var så nära bf så därför blev hon igångsatt och fick inte blodtrycksmedicin.

Jag mådde jätte dåligt då jag hade högt blodtryck. Migrän och slut av minsta lilla, orkade inget. Vad som orsakade vad vet jag inte och ingen läkare eller neurolog hittade något fel. Skönt att det inte blev någon hf för dig!
  • Nystjärna
    Migas skrev 2016-03-17 19:20:35 följande:

En uppdatering:
    Lördagen den 5 mars fick vi en dotter (i vecka 38+3) som var 51cm lång och vägde 3450g.  

Stort Grattis :)
  • Nystjärna

Har haft en fruktansvärd natt!! Haft så sjukt ont. Både i höfterna,framtill och underlivet. Ryggen och magen som ömmat,molnat och gjort galet ont. Hade lite ont när jag somnade men vaknade vid 01 sen dess varit vaken pga smärta. Slumrade till runt 5. Men då skulle mannen upp och gå till jobbet och dottern vaknade och skulle absolut upp halv 6. Detta slutade men stora tårar ifrån mig. Jag känner jag orkar inte mer!! Orkar inte att inte sova,orkar inte ha ont hela tiden längre. Jag ger upp!! Jag vill verkligen inte mer nu!! :'( Mannen blev hemma idag ändå och vi skall till bm vid lunch. Hoppas så att vi kan göra något för att starta detta nu för detta är inte hållbart längre. Varken för mitt psyke eller fysiska dela. Och inte för min familj heller. Vet dock inte vad bm kommer säga. Känns inte som de kommer göra något. De är väl bara de där tabletterna som gäller då... Vet inte vad jag vill med inlägget. Bara skriva av mig lite. Mår så dåligt :'(

• CissiJissi

Nystjärna och Pauliina - vad sjukt tråkigt för er båda!!!! Hoppas vi alla får föda snart!!!

• Erese

Ser att det pratas om förvärkar. Sådana har jag, så pass mycket att jag får klocka dem ibland. Så har det varit från ca V 34-35.

Om jag kunde och hade förmågan skulle jag säga/göra något för er som lider så mycket. Det ända jag kan göra är att peppa er, det finns ett slut på det hela. Stor kram till er :)

Själv har jag varit på Mvc idag fick göra ett ul då hon trodde bebis vänt på sig. (Det trodde inte jag). Bebis hade inte vänt på sig utan låg så långt ner i bäckenet att hon hade svårt att känna huvudet. Jag känner min bebis och gudarna ska veta att det KÄNS att bebis ligger låååångt ner. Det ilar och trycker på hela tiden samt dessa förvärkar. Tror nästan att förlossning är på G! Oavsett så kommer bebis på måndag :) Jay!

• becka1989

Haft en sån dålig natt, sambon är genomförkyld så han hostar och snarkar hela nätterna och har varit extra jobbig inatt vaknade flera gånger och varje gång var jag tvungen att gå på toa men det var ju inte speciellt lätt med foglossning så man är ännu stelare när man har sovit.

Nu har jag iallafall haft lite ork att starta en tvättmaskin, diska lite grann och käkat frukost så nu blir det att lägga sig i sängen och försöka sova lite med förvärkar

• Saltig

Den här eviga väntan, tyngden och alla krämpor verkar ta musten ur oss alla.

Nu är min dotter sjuk igen i feber och jag känner mig hängig. Varför nu?

Vet att de flesta höggravida vill bara få ut bebisen. Hoppas min bebis kommer nästa vecka. Vill gå fulla 38 veckor åtminstone som blir på tisdag. Sen ska bebin ut!

Kämpa på alla ni som tappat orken, lusten. Bebisen kommer ut för eller senare.

Mina andra två kom båda i vecka 39+4. Så nästan fulla 40 veckor.

Ni dom har barn sen innan, när kom era barn?

• FLovesA

Vår dotter föddes bf+2, så ganska exakt ändå.

Jag är nog lite tvärt om alla andra tror jag. Vill så gärna hinna få lite mer ordning först innan det är dags. Så bebis får gärna vänta till bf i alla fall;) kände likadant med dottern. Sen är det nog själva förlossningen jag liksom inte ser fram emot..och att vara ifrån vår dotter. Det bär emot kan jag säga.

Men längtar så tills att lillebror är här, att han mår bra och att vi kan vara hemma tillsammans. :)

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)