Migas skrev 2016-03-17 19:15:05 följande:
Då förstår jag, jag hoppas att det förblir så också Det måste ha varit jobbigt att det hängandes över sig tills man vet att allt är bra. Vad skönt att det växte bort och inte blev något allvarligare med det i alla fall
Jo, jag förstod det med Vad olika det verkar vara då, för min bm sa till mig att bara högt blodtryck är inte en anledning till att de skulle sätta igång det, utan att det snarare skulle vara tal om blodtrycksmedicin, vilket jag är lite rädd för att ta speciellt som gravid. 86 i undertryck är ju inte så högt men det är ju ganska nära gränstrycket på mellan 90 - 100, men vi får hoppas att det inte stiger mer. Hur mådde du med det extremt låga blodtrycket?
Jag lånade en blodtrycksmätare och fick lägre värden hemma. Vid besöket torsdagen efter (den 3/3) hade dock blodtrycket sjunkit till 90 i undertryck så det verkade ha stabiliserat sig. Detta kanske berodde på att förlossningen vara nära, för sen på lördagen den 5 mars så fick vi en dotter
Grattis! <3 Gick allting bra?
Hon var så nära bf så därför blev hon igångsatt och fick inte blodtrycksmedicin.
Jag mådde jätte dåligt då jag hade högt blodtryck. Migrän och slut av minsta lilla, orkade inget. Vad som orsakade vad vet jag inte och ingen läkare eller neurolog hittade något fel. Skönt att det inte blev någon hf för dig!