• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Pauliina
    Saltig skrev 2016-03-23 21:03:08 följande:
    Beklagar sorgen vad hemskt.

Det är bra att de håller koll på dina prover. Om du känner några (minsta lilla) symtom så måste du åka in.

Stackars dig som fått en förkylning på allt detta oxå.

Grattis i förskott. Hoppas du får en fin dag trots sorgen efter din pappa, förkylning och dina graviditetskrämpor.

Styrkekramar
    Tack så mycket för omtanken! Ska hålla lite koll på symptom de närmsta dagarna och se till och njuta av lite uppvaktning imorgon!
  • FLovesA
    Pauliina skrev 2016-03-23 17:03:10 följande:

Har inte varit inne på ett par dagar. Magsjukan gick över rätt fort men i måndags gick min pappa bort så har varit rätt disträ.

Idag hade jag besök hos BM som visade något högre blodtryck och +3 i urinet. Inget hon trodde va allvarligt (sjukt). Ska tillbaka efter påsken och se om de är samma. Annars mådde bebis bra och jag är nu sjuk i förkylning. Men bakning pågår för fullt här hemma (fyller år imorgon).

Ha en bra vecka tjejer!

Beklagar sorgen och förlusten :( och grattis i förskott, tänk vad livet är fyllt med olika händelser och allt på en gång. Krya på dig.
  • FLovesA

Glad Påsk på er. Idag har vi bf men inte ens ett litet tecken på att något skulle vara på G. Så vi passar på att firar påsk idag helt enkelt. Ska fixa liten äggletarjakt i trädgården för dottern och så ska hon få klä ut sig till påskkäring och bjuda på godis på pappans jobb:)

Övrig status: nu börjar jag med bli lite less på detta. Känner mig så hemskt tung och trött hela tiden. Och ingen position What so ever är skönt..inte sitta, ligga ned, stå eller gå är bra. Men snart hoppas vi på att lillebror vill komma.

Någon mer med bf idag?

• Madski
    FLovesA skrev 2016-03-24 14:44:26 följande:

Glad Påsk på er. Idag har vi bf men inte ens ett litet tecken på att något skulle vara på G. Så vi passar på att firar påsk idag helt enkelt. Ska fixa liten äggletarjakt i trädgården för dottern och så ska hon få klä ut sig till påskkäring och bjuda på godis på pappans jobb:)

Övrig status: nu börjar jag med bli lite less på detta. Känner mig så hemskt tung och trött hela tiden. Och ingen position What so ever är skönt..inte sitta, ligga ned, stå eller gå är bra. Men snart hoppas vi på att lillebror vill komma.

Någon mer med bf idag?

Har också bf idag och inga direkta känningar. Var hos bm idag och allt såg bra ut och förhoppningsvis slipper ultraljud nästa fredag för att kolla fostervattenmängden..
    Har ställt in mig på övertid nu och ska försöka vara så positiv jag bara kan, Max två veckor kvar är mitt mantra. Snart ska jag och dottern hem till ett par vänner och så ska hon gå påskkärring, lika bra att hålla sig sysselsatt ;)
  • CissiJissi

Sex dagar över här och verkar inte bli något idag, men plötsligt händer det! Hos bm idag såg allt bra ut:)

Styrkekramar och all kärlek till er alla!!<3<3<3

• Saltig

Fint väder, påsk och jag ligger som strandad val i soffan. ont i benen, fogarna, förvärkar. Vill ut och promenader men orkar inte.

Snälla bebis, kom ut!

Glad påsk och njut av det underbara vädret.

Kanske blir det några påskbebisar i helgen.

• Erese

21/3 med en vikt på 3880g och en längd på 50cm kom vår Ylva-Li. Vi vart snopna då vi förväntade oss en stot bebis, men ut kom en liten. För oss är hon liten ;)

Såg att ytterligare en bebis kom 21/3, Grattis! Det är nära för många av er nu, håll ut.

Själv sitter jag i soffan nyss hemkommen från BB med enorma och stenhårda tuttar. Mjölken är på G! Mindes inte att det gjorde så fruktansvärt ont bara. Vill att det ska släppa nu. Suck!
  • CissiJissi
    Erese skrev 2016-03-24 18:00:11 följande:

21/3 med en vikt på 3880g och en längd på 50cm kom vår Ylva-Li. Vi vart snopna då vi förväntade oss en stot bebis, men ut kom en liten. För oss är hon liten ;)

Såg att ytterligare en bebis kom 21/3, Grattis! Det är nära för många av er nu, håll ut.

Själv sitter jag i soffan nyss hemkommen från BB med enorma och stenhårda tuttar. Mjölken är på G! Mindes inte att det gjorde så fruktansvärt ont bara. Vill att det ska släppa nu. Suck!

Åh men ååååh :D grattis!!!!!!!! Så otroligt härligt!!!!!! Hoppas smärtan släpper fort!!!
  • Saltig
    Erese skrev 2016-03-24 18:00:11 följande:

Stort grattis!

Vad mysigt. Nu längtar man själv ännu mer alltså efter min bebis och inte smärtan i tuttarna
  • Saltig

Ni som fött: Berätta gärna hur er förlossning startade och hur allt gick (när ni har tid och ork). Är lite nervös nu när det börjar närma sig.

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)