• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • AsaEriksson

Jag mår som en påse skit. BF IDAG! har sprungit på toa mer än normalt både igår och idag och bebis lever rövare så att jag döööör av smärta!! Han trycker sig nedåt så det känns som att någon sticker mig med nålar i underlivet och knän och armbågar sticker ut överallt i magen :( gör sååå ont!!! Lite mensvärk tidigare idag men nu inget. Känner mig trött, less, panikslagen, ja allt man kan tänka sig. Vill föda NU men vill samtidigt inte föda alls........ Men tanke på hur bebisen beter sig så lär väl hinnorna gå snart....

• Pauliina
    AsaEriksson skrev 2016-04-02 22:02:35 följande:

Jag mår som en påse skit. BF IDAG! har sprungit på toa mer än normalt både igår och idag och bebis lever rövare så att jag döööör av smärta!! Han trycker sig nedåt så det känns som att någon sticker mig med nålar i underlivet och knän och armbågar sticker ut överallt i magen :( gör sååå ont!!! Lite mensvärk tidigare idag men nu inget. Känner mig trött, less, panikslagen, ja allt man kan tänka sig. Vill föda NU men vill samtidigt inte föda alls........ Men tanke på hur bebisen beter sig så lär väl hinnorna gå snart....

Känner så igen mig. Konstigt att hinnorna är intakta med tanke på hur bebis borrar och dunkar med huvudet.

Du ska se att de startar när som, hur dumt de än är att skriva så till en havande kvinna (förlåt i förskott)!
  • AsaEriksson
    Pauliina skrev 2016-04-02 22:07:14 följande:

Känner så igen mig. Konstigt att hinnorna är intakta med tanke på hur bebis borrar och dunkar med huvudet.

Du ska se att de startar när som, hur dumt de än är att skriva så till en havande kvinna (förlåt i förskott)!

Haha lugnt ;) jag tror faktiskt också att det startar snart. Men man kan ju ha fel. Sist gick jag över (40+6) och det var 1,5 år sedan. Kanske blir något liknande denna gång...
  • Pauliina
    AsaEriksson skrev 2016-04-02 22:32:49 följande:
    Haha lugnt ;) jag tror faktiskt också att det startar snart. Men man kan ju ha fel. Sist gick jag över (40+6) och det var 1,5 år sedan. Kanske blir något liknande denna gång...
    Jag har gått över +11 resp +6 så att föda innan bf är något jag ser fram emot, om jag har sådan tur :)
  • Madski
    Pauliina skrev 2016-04-02 23:29:25 följande:
    Jag har gått över +11 resp +6 så att föda innan bf är något jag ser fram emot, om jag har sådan tur :)
    Här är det inga större framsteg, Gaaah! Snart inne på bf+10.. Slemproppen har lossnat lite då och då under dagen, men ingen aning om det är hela eller ej? Någon med erfarenhet?
    Sammandragningar och lite molande, men inga värkar.. Hoppas att det drar igång i natt!
  • FLovesA

Känns som vi är i samma sits allihopa. Nu är jag inne i bf+10.... Och det är en våldsamt livlig bebis vars rörelser gör ont mer eller mindre hela tiden. Är förvånad att hinnorna håller faktiskt.

Nu ska jag sova och hoppas på att 3/4 är vårt datum.

Natti allihopa.

• lillasysterfia

Va inne på kontroll inatt. Hade regenbundna värkar i tre timmar. Är öppen 2.5 cm så något är på gång allafall. Fick lite tabletter att sova på och vaknar nu av att jag har lite småvärkar. Hoppas att det drar igång idag!

• Nystjärna

Åh lider mer er som har det jobbigt nu. Jag hoppas era små kommer snart. Vi är ju nyfikna på vilka som gömt sig där inne efter denna tiden vi varit gravida tillsammans!! :) Heja er tjejer nu och kom små bebisar,ni är efterlängtade!!

Här går allt bra. Lillebror är redan en vecka!! Kan inte fatta det,tiden går så fort när det väl kommit ut. Allt funkar bra med amningen denna gången vilket är så skönt och att jag kan amma. Även gått bra med lillebror och storasyster. Storasyster är så stolt och hjälpsam. :)

Vad säger ni andra,jag vill ju fortsätta ha kontakt med er när alla bebisar tittar ut. Skapa en ny tråd eller vad tycker känner ni? :)

Kram på er alla ifrån mig och lillebror :)

• Pauliina
    Nystjärna skrev 2016-04-03 07:32:31 följande:

Åh lider mer er som har det jobbigt nu. Jag hoppas era små kommer snart. Vi är ju nyfikna på vilka som gömt sig där inne efter denna tiden vi varit gravida tillsammans!! :) Heja er tjejer nu och kom små bebisar,ni är efterlängtade!!

Här går allt bra. Lillebror är redan en vecka!! Kan inte fatta det,tiden går så fort när det väl kommit ut. Allt funkar bra med amningen denna gången vilket är så skönt och att jag kan amma. Även gått bra med lillebror och storasyster. Storasyster är så stolt och hjälpsam. :)

Vad säger ni andra,jag vill ju fortsätta ha kontakt med er när alla bebisar tittar ut. Skapa en ny tråd eller vad tycker känner ni? :)

Vad härligt att de funkar bra !! :)

Jag vill gärna fortsätta ha kontakt! :)
  • CissiJissi
    Nystjärna skrev 2016-04-03 07:32:31 följande:

Vill gärna fortsätta ha kontakt!:)
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)