BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
Hej, hittade den här tråden först nu och hoppar gärna in här.. Gick in i vecka 30 igår.. Vi väntar en liten lillebror till storasyster som är 6år, kommer vara 6 1/2 när lillebror kommer..
Hej, hittade den här tråden först nu och hoppar gärna in här.. Gick in i vecka 30 igår.. Vi väntar en liten lillebror till storasyster som är 6år, kommer vara 6 1/2 när lillebror kommer..
Måste bara berätta! Jag har varit ledig från jobbet i tre veckor nu och börjar jobba imorgon igen. Jag har varit sååå orolig inför att jobba (jobbar på en småbarnsavdelning på f-skola) eftersom jag fått sammandragningar som jag tycker gör ont ibland av minsta lilla ansträngning (ska prata med bm på tis om det), har även oroat mig för att min ansökan om graviditetspenning inte ska bli godkänd, men så kom jag hem och kollade posten idag (eftersom vi varit borta i 3 veckor) och där låg brevet från f-kassan och jag är beviljad hel graviditetspenning från och med 1 februari! Sååå glad! :D så nu kanske nog stå ut den sista tiden om jag måste!
Vi har köpt mest i 56 och någon uppsättning eller två i 50.. Dottern var 51cm och vägde nästan 4kg så hon kunde ha 50, men fyllde ut 56 bra ändå, haha.. Har en känsla av att lillebror antingen är en kopia av sin syster alt. Lång och smal.. Går in i vecka 35 idag, jippie!
Glad Påsk på er. Idag har vi bf men inte ens ett litet tecken på att något skulle vara på G. Så vi passar på att firar påsk idag helt enkelt. Ska fixa liten äggletarjakt i trädgården för dottern och så ska hon få klä ut sig till påskkäring och bjuda på godis på pappans jobb:)
Övrig status: nu börjar jag med bli lite less på detta. Känner mig så hemskt tung och trött hela tiden. Och ingen position What so ever är skönt..inte sitta, ligga ned, stå eller gå är bra. Men snart hoppas vi på att lillebror vill komma.
Någon mer med bf idag?
Oh så vi är flera tänkte att jag snart är ensam i tråden.
Jag har bf 4/4 (7 dagar kvar) men tror att jag kommer gå över tiden då jag har inga andra känningar än sammandragningar och någon enstaka som gör ont.
Försöker oxå njuta av den lilla tid som är kvar men kroppen är trött och då orkar man inte göra så mycket och stor är jag oxå, mycket vätska. Hjärnan vill men inte kroppen
Hoppas ni som redan gått över tiden snart får era bebisar. Att vänta på något efterlängtat är lite jobbigt.
En fråga till er alla: vågar ni åka iväg ensamma någonstans som tex handla mat, shoppa, gå på promenad nu när ni är så nära/över bf-datumet?
Jag vill åka till Ikea samt besöka en nagelsalong för att fixa mina naglar (behövs verkligen) men vågar inte gå ensam ifall vattnet går eller att värkarna startar ( jobbar inte längre så jag är ensam hemma på dagarna). Om vattnet går, vem torkar upp det? Stannar man och ordnar det själv eller vad gör man? Kanske blir man helt ställd och behöver någon som hjälper en.... Och tänk om värkarna blir så kraftiga att man knäppt kan stå upp och det går jättesnabbt och så börjar man föda på golvet i en affär... Har lite knäppa ångestladdade tankar kring detta
Kan ju vänta tills eftermiddagen då någon kan följa med men är så trött och matt eftermiddag/kväll för att orka göra något.
Vilka problem man har va?
Oh så vi är flera tänkte att jag snart är ensam i tråden.
Jag har bf 4/4 (7 dagar kvar) men tror att jag kommer gå över tiden då jag har inga andra känningar än sammandragningar och någon enstaka som gör ont.
Försöker oxå njuta av den lilla tid som är kvar men kroppen är trött och då orkar man inte göra så mycket och stor är jag oxå, mycket vätska. Hjärnan vill men inte kroppen
Hoppas ni som redan gått över tiden snart får era bebisar. Att vänta på något efterlängtat är lite jobbigt.
En fråga till er alla: vågar ni åka iväg ensamma någonstans som tex handla mat, shoppa, gå på promenad nu när ni är så nära/över bf-datumet?
Jag vill åka till Ikea samt besöka en nagelsalong för att fixa mina naglar (behövs verkligen) men vågar inte gå ensam ifall vattnet går eller att värkarna startar ( jobbar inte längre så jag är ensam hemma på dagarna). Om vattnet går, vem torkar upp det? Stannar man och ordnar det själv eller vad gör man? Kanske blir man helt ställd och behöver någon som hjälper en.... Och tänk om värkarna blir så kraftiga att man knäppt kan stå upp och det går jättesnabbt och så börjar man föda på golvet i en affär... Har lite knäppa ångestladdade tankar kring detta
Kan ju vänta tills eftermiddagen då någon kan följa med men är så trött och matt eftermiddag/kväll för att orka göra något.
Vilka problem man har va?
Lutar åt att det blir en aprilbebis istället för mars, suck.. Bf+7 idag så imorgon väntar tillväxtultraljud för att kolla fostervatten etc. Som vi längtar efter lillebror nu..
Nu känns läget lite bättre. Var på Mvc och hade mitt sista besök där(hoppas jag) vi fick tid till igångsättning om exakt en vecka...men det behövs nog inte.
Vi håller tummarna.
Hon frågade om jag ville att hon skulle känna efter hur läget var och det ville jag. Så upp i den där "härliga" stolen. Trodde undersökningen skulle göra ondare men det var inte så farligt. Sen gjorde hon även en hinnsvepning och det kändes inte heller så mycket. Tappen är i princip utplånad och jag är öppen ca 2 cm:) så inom några dagar borde Lillen vara här.
Nu känns det mer ok med den värk och smärta jag haft den senaste veckan.
Hur har ni andra det?
Okej, vi kör bf+10 idag, Gaaah! Sambon fick precis skjutsa dottern till gympaträningen vilket brukar vara min grej, men jag bröt ihop ich sa att jag inte orkar träffa någon förens lillebror är ute. Orkar inte med fler frågor om bör han ska komma, som om jag inte själv undrar, Gaaah! Sa att svärfar får skjutsa till skolan imorrn om lillebror inte kommit då, klarar inte av Att träffa alla föräldrar, barn och lärare..
Funderar på att ringa förlossningen själv för att få tid för en koll och ev. Igångsättning idag, kan man göra det!? Alt. Iaf få en hinnsvepning till!?
Psyket börjar bli lite instabilt nu..
Nu är lillebror här :) värkarna blev täta direkt, första värken vid tiotiden ovh vid midnatt kom vi in till Danderyd och ca 3,5h senare var han född. Underbar personal som peppade mig till tusen. 4365g ich 52 cm gobit som vi nu myser med på patienthotellet :)
Tack för allt pepp de senare dagarna, det har behövts!!
Hej på er, igår på bf +13 valde Lillebror att äntligen komma ut. En blond liten kille på 3900gr och 53cm lång.
Han mår toppen och imorgon får vi nog äntligen åka hem. Då jag hade GBS fick vi stanna 48tim trots att jag hann få antibiotika. Men är så glad och tacksam att han är här och att han mår bra:)
Jag känner mig mörbultad, vilket inte är så konstigt eftersom jag födde barn igår;) men är så lycklig så jag kan spricka. Idag kom storasyster på besök och jag fick verkligen hålla tillbaka tårarna. Så stolt och lycklig som hon var värmde hela hjärtat. Men nu längtar vi som sagt hem så vi kan vara en hel familj igen.
Massa grattiskramar till er andra som också fått era små.
Grattis till er alla som nu fått sina bebisar! Till er som fortfarande väntar, om inte allt för länge är även Era bebisar här :)
Idag blir lillebror en vecka, galet!
Jag mår bra, men har hormoner till tusen och börjat gråta för minsta lilla. Har iof varit en ganska tuff vecka iom atg storasyster blev sjuk samma dag som vi kom hem från BB Och i helgen blev även sambon sjuk med feber, så det har varit tungt, men nu är alla friska :)
Lillebror mår bra och ammar som bara den, minst sagt glupsk och matglad. jag kan knappt förstå att han äntligen är här :) och hur tusan fick han plats i magen? Den kvinnliga kroppen är minst sagt fascinerande :)