CissiJissi skrev 2016-04-07 09:25:18 följande:
Måste först bara säga att jag ångrade mitt inlägg hela dagen igår för det lät inte så som jag menade, jag ordlade mig så konstigt :p men skönt om du förstod vad jag menade iaf:D
Vad bra att du känner så!!! Trots att min första var igångsättning och en väldigt bra sådan så kände jag ändå lite trauma efteråt, att gå från att aldrig ha fött till föda liksom, plötsligt fick man vara med om det! Men andra gången, trots att det gjorde ondare (låter skrämmande men nejdå, var bara så att min första endast gjorde ont innan utdrivningsskedet, noll smärta under krystningen), kändes inte alls traumatisk, kände mig ju mer van nu liksom, den där smärtan kommer men sen så går den och allt är över - Ser redan fram emot nästa gång med spänning :D tyvärr, för det är ju långt dit:p
Jag förstod nog :) har många kompisar som haft liknande första förlossningar och sedan betydligt lättare. Ont tycker jag egentligen inte att det gjorde alls. Förutom då krystvärkarna kom och jag inte orkade krysta. Kan bra tänka mig att föda igen att vara gravid igen är jag inte så sugen på. Även om jag nu ibland kommer på mig själv att sakna att känna sparkar i magen och att känna på magen :D.
FLovesA skrev 2016-04-07 21:09:47 följande:
Hej på er, igår på bf +13 valde Lillebror att äntligen komma ut. En blond liten kille på 3900gr och 53cm lång.
Han mår toppen och imorgon får vi nog äntligen åka hem. Då jag hade GBS fick vi stanna 48tim trots att jag hann få antibiotika. Men är så glad och tacksam att han är här och att han mår bra:)
Jag känner mig mörbultad, vilket inte är så konstigt eftersom jag födde barn igår;) men är så lycklig så jag kan spricka. Idag kom storasyster på besök och jag fick verkligen hålla tillbaka tårarna. Så stolt och lycklig som hon var värmde hela hjärtat. Men nu längtar vi som sagt hem så vi kan vara en hel familj igen.
Massa grattiskramar till er andra som också fått era små.
Grattis! Den som väntar på något gott...