• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Madski
    FLovesA skrev 2016-04-07 21:09:47 följande:

Hej på er, igår på bf +13 valde Lillebror att äntligen komma ut. En blond liten kille på 3900gr och 53cm lång.

Han mår toppen och imorgon får vi nog äntligen åka hem. Då jag hade GBS fick vi stanna 48tim trots att jag hann få antibiotika. Men är så glad och tacksam att han är här och att han mår bra:)

Jag känner mig mörbultad, vilket inte är så konstigt eftersom jag födde barn igår;) men är så lycklig så jag kan spricka. Idag kom storasyster på besök och jag fick verkligen hålla tillbaka tårarna. Så stolt och lycklig som hon var värmde hela hjärtat. Men nu längtar vi som sagt hem så vi kan vara en hel familj igen.

Massa grattiskramar till er andra som också fått era små.

Å vad härligt, stort, stort grattis! Håller med om att det var stort att se när storasyster fick träffa lillebror för första gången ;)
  • Pauliina

Förhoppningsvis sista BM besöket klart. Har fått svepning mån (2 st)/ onsdag och en idag. 4 cm öppen med mjuk(are) tapp. Har bedömning för igångsättning på måndag så hon trodde inte jag skulle bli nekad. Så får passa på att njuta av sista helgen utan bebis nu.

• safiia
    CissiJissi skrev 2016-04-07 09:25:18 följande:

Måste först bara säga att jag ångrade mitt inlägg hela dagen igår för det lät inte så som jag menade, jag ordlade mig så konstigt :p men skönt om du förstod vad jag menade iaf:D

Vad bra att du känner så!!! Trots att min första var igångsättning och en väldigt bra sådan så kände jag ändå lite trauma efteråt, att gå från att aldrig ha fött till föda liksom, plötsligt fick man vara med om det! Men andra gången, trots att det gjorde ondare (låter skrämmande men nejdå, var bara så att min första endast gjorde ont innan utdrivningsskedet, noll smärta under krystningen), kändes inte alls traumatisk, kände mig ju mer van nu liksom, den där smärtan kommer men sen så går den och allt är över - Ser redan fram emot nästa gång med spänning :D tyvärr, för det är ju långt dit:p

Jag förstod nog :) har många kompisar som haft liknande första förlossningar och sedan betydligt lättare. Ont tycker jag egentligen inte att det gjorde alls. Förutom då krystvärkarna kom och jag inte orkade krysta. Kan bra tänka mig att föda igen att vara gravid igen är jag inte så sugen på. Även om jag nu ibland kommer på mig själv att sakna att känna sparkar i magen och att känna på magen :D.
    FLovesA skrev 2016-04-07 21:09:47 följande:

Hej på er, igår på bf +13 valde Lillebror att äntligen komma ut. En blond liten kille på 3900gr och 53cm lång.

Han mår toppen och imorgon får vi nog äntligen åka hem. Då jag hade GBS fick vi stanna 48tim trots att jag hann få antibiotika. Men är så glad och tacksam att han är här och att han mår bra:)

Jag känner mig mörbultad, vilket inte är så konstigt eftersom jag födde barn igår;) men är så lycklig så jag kan spricka. Idag kom storasyster på besök och jag fick verkligen hålla tillbaka tårarna. Så stolt och lycklig som hon var värmde hela hjärtat. Men nu längtar vi som sagt hem så vi kan vara en hel familj igen.

Massa grattiskramar till er andra som också fått era små.

Grattis! Den som väntar på något gott...
  • safiia
    Cissi90 skrev 2016-04-05 09:01:32 följande:

Hej allihop!

Skriver lite i desperation just nu. Har så extremt ont i ryggen. Högra sidan av ryggslutet och på sidan. Illamående.

Vad tror ni? Foglossningen eller?

Har du hittat någon orsak?

Jag hade extremt ont i ryggen jag med. På ena sidan, väldigt ihållande men med hugg nu och då. Kunde inte vara hemma med det utan blev intagen. Dom misstänkte urinsten men det var det inte. Någon diagnos fick jag ej men jag misstänker själv att det var någon nerv i kläm. Stor bebis och liten jag+en hel del vätska. Har inte känt något sedan hon föddes.
  • Cissi90
    safiia skrev 2016-04-08 15:34:36 följande:

Har du hittat någon orsak?

Jag hade extremt ont i ryggen jag med. På ena sidan, väldigt ihållande men med hugg nu och då. Kunde inte vara hemma med det utan blev intagen. Dom misstänkte urinsten men det var det inte. Någon diagnos fick jag ej men jag misstänker själv att det var någon nerv i kläm. Stor bebis och liten jag+en hel del vätska. Har inte känt något sedan hon föddes.

Saltig skrev 2016-04-07 22:26:24 följande:

Vet inte. Kan det vara en nerv i kläm?

Eller så kan det vara foglossning.

Illamående har jag oxå. Är i vecka 41 nu (40+2).

Hej!

Jag tog två alvedon efter ett varmt bad och somnade stenhårt i 4 timmar efter det hade det onda släppt. Det var antagligen något som min hemska foglossning skapat tror jag.

Har bebis i säte också, så hon trycker på precis överallt så hon hade säkert lyckats slå på något som blandade sig med foglossningen.
  • Saltig

Imorgon blir det igångsättning! Var på spec.mödravården och de tyckte att det var dags. Min oro, minskade fosterrörelser så tyckte de att bebisen var redo. Är ju i vecka 41.

Så imorgon, senast söndag har min bebis kommit . Nu hoppas jag allt går bra. Lite orolig, nervös men samtidigt glad. Är öppen 2 cm redan så de kommer att spricka hinnorna. Hoppas fl går fort.

• Pauliina
    Saltig skrev 2016-04-08 20:20:19 följande:

Imorgon blir det igångsättning! Var på spec.mödravården och de tyckte att det var dags. Min oro, minskade fosterrörelser så tyckte de att bebisen var redo. Är ju i vecka 41.

Så imorgon, senast söndag har min bebis kommit . Nu hoppas jag allt går bra. Lite orolig, nervös men samtidigt glad. Är öppen 2 cm redan så de kommer att spricka hinnorna. Hoppas fl går fort.

Vad spännande! Jag har bedömning på måndag, hoppas dem beslutar sig för att ta hinnorna då. Är ju endå öppen 4 cm. Stort lycka till!!
  • FLovesA
    CissiJissi skrev 2016-04-07 21:36:42 följande:

Woooow :D. GRATTIS!!!! Exakt samma mått som på våran bebis, skiljer 5gr liksom!! Vore kul att jämföra haha :) hur satte det igång ? :D

Exemplariska barn vi fått;)

För mig var det en seg start. Men började med värkar på tisdagkvällen och natten. Sen drog allt igång på onsdag morgon vid8-9, sen föddes han kl 12.26. Och denna förlossning var betydligt lättare på så vis att jag var med mer och inte var helt medtagen hela tiden. Så med endast lustgas på 40/60 och ynka 13 minuter med krystning kom han. Med dottern hade jag krystvärkar i 2 timmar och det önskar jag inte ens min värsta fiende. Hur startade det för dig?
  • FLovesA
    Saltig skrev 2016-04-08 20:20:19 följande:

Tänker på dig, hoppas allt går bra.
  • lillasysterfia

Här har vattnet gått så nu inväntar vi värkar. Snart är det min tur :) Hoppas på att få sova några timmar allafall!

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)