• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Pauliina
    CissiJissi skrev 2016-04-12 02:16:39 följande:
    Pauliina skrev 2016-04-11 20:50:33 följande:

3 h efter att dem tagit vattnet tittade vår flicka ut strax innan 18. Helt fantastiskt. Från 7 cm - öppen tog de 30 SEK (vände mig från sidan till rygg). Vart lite kaos men så glad att de äntligen är över!

Grattis till er!!!!!!!:D
    Tack! :)

Fy för dessa eftervärkar!! Längtar så till jag kommer hem och kan medicinera mig ordentligt själv :)
  • lillasysterfia
    Gabiriella skrev 2016-04-11 21:09:02 följande:

För mig väntar igångsättning på torsdag och är så skönt att läsa att det gått bra och snabbt för er :)

Tog din förlossning lång tid från att dom startade dig, lillasysterfia?

Blev igångsatt vid 10 och han kom 16. Så inte så lång tid tycker jag.
  • CissiJissi
    Pauliina skrev 2016-04-12 04:11:01 följande:

Tack! :)

Fy för dessa eftervärkar!! Längtar så till jag kommer hem och kan medicinera mig ordentligt själv :)

De visade mig hur jag kunde massera livmodern neråt så det gick fortare över!!:)
  • Madski

Grattis till er alla som nu fått sina bebisar! Till er som fortfarande väntar, om inte allt för länge är även Era bebisar här :)

Idag blir lillebror en vecka, galet!
    Jag mår bra, men har hormoner till tusen och börjat gråta för minsta lilla. Har iof varit en ganska tuff vecka iom atg storasyster blev sjuk samma dag som vi kom hem från BB Och i helgen blev även sambon sjuk med feber, så det har varit tungt, men nu är alla friska :)

Lillebror mår bra och ammar som bara den, minst sagt glupsk och matglad. jag kan knappt förstå att han äntligen är här :) och hur tusan fick han plats i magen? Den kvinnliga kroppen är minst sagt fascinerande :)

• Nystjärna

Stort Grattis till er som fått era bebisar!! :) <3

Idag är första dagen som jag är själv med båda barnen. Trots kaos morgon med en hund som varit dålig i magen och kräkts. Lillebror som kräkts massor med så har det trots allt gått bra. Hihi :) Lillebror är nu lite mer än 2 veckor,han mår fint. :) Väldigt matglad liten kille vi fått. Äter och äter. Storasyster är så stolt,hjälpsam och så mån om att lillebror skall må bra och vara glad. Hon är så söt mot honom. :) De är helt underbara båda 2 och så mysigt att ha dem båda 2 hemma,njuter och myser massor <3 Hoppas ni andra mår bra och har det mysigt med er små :)

• Pauliina

Idag kom vi hem och bröderna fick träffa syster. Dem har varit så hjälpsamma men lite svartsjuka har de varit också. Men dem är också väldigt måna om syster sin. Har börjat tänka över hur förlossningen egentligen gick, och nog va de traumatiskt. Hög som ett hus på lustgas under tiden hon skulle ut och BM höll emot i väntan på förstärkning. Känner nog att detta är något jag måste prata om med någon. Men skönt att vi mår bra iaf. Snart kommer nog baby bluesen

• lillasysterfia

kör vi på en natt mes lite sömn. Mannen tar äldsta som har vattkoppor och skriker för att det kliar så. Jag har mellangrabben och minstingen. Har eftervärkar som heter duga och ont i bröstvårtorna. Man ska känna att man lever! Hoppas att stackars mannen får sova lite med äldsta. Sen att vi får en lugnare dag imorgon så vi kan vila lite.

• CissiJissi
    Nystjärna skrev 2016-04-12 11:38:10 följande:

Stort Grattis till er som fått era bebisar!! :) <3

Idag är första dagen som jag är själv med båda barnen. Trots kaos morgon med en hund som varit dålig i magen och kräkts. Lillebror som kräkts massor med så har det trots allt gått bra. Hihi :) Lillebror är nu lite mer än 2 veckor,han mår fint. :) Väldigt matglad liten kille vi fått. Äter och äter. Storasyster är så stolt,hjälpsam och så mån om att lillebror skall må bra och vara glad. Hon är så söt mot honom. :) De är helt underbara båda 2 och så mysigt att ha dem båda 2 hemma,njuter och myser massor <3 Hoppas ni andra mår bra och har det mysigt med er små :)

Väldigt skönt att läsa att allt går så bra!!:) min bebis är också matglad, men inte lika mycket som ettan på så vis att han inte alltid somnar vid bröstet - är han mätt vill han suga för att somna men inte ha mat, så då har jag ibland fått ge napp eller lillfingret, det är det enda som lugnat honom.. Med ettan var bröstet svaret på allt, alltid!!:p han somnade alltid av amning!
  • CissiJissi
    Pauliina skrev 2016-04-12 22:15:12 följande:

Idag kom vi hem och bröderna fick träffa syster. Dem har varit så hjälpsamma men lite svartsjuka har de varit också. Men dem är också väldigt måna om syster sin. Har börjat tänka över hur förlossningen egentligen gick, och nog va de traumatiskt. Hög som ett hus på lustgas under tiden hon skulle ut och BM höll emot i väntan på förstärkning. Känner nog att detta är något jag måste prata om med någon. Men skönt att vi mår bra iaf. Snart kommer nog baby bluesen

Åh jag förstår att det känns traumatiskt!! Tänk vilken extrem påfrestning förlossning är, det är helt otroligt, min första gick hur bra som helst men ändå fick jag lite trauma känslor efteråt - för tufft är det ju verkligen ändå!! Hoppas du får någon bra att prata med, kanske aurorakliniken eller? Viktigt att få älta klart så minnena känns bra att tänka på i efterhand och inte äckligt traumatiskt <3

Svartsjuka kan vara tufft!! Här känns det som att storebrorsan inte är svartsjuk eller något sånt, men gränser testas på ett helt nytt sätt nu.. Att låtsas inte höra mig och ignorera.. Det är så ovant när ens ängel plötsligt visar ett sånt ansikte, jag vet faktiskt bara hur jag inte ska agera och inte egentligen hur man SKA agera.. Tar gärna emot tips:p att ge massa extra tid och uppskattning och beröm i alla fall, det tror jag på!
  • CissiJissi
    lillasysterfia skrev 2016-04-13 00:26:33 följande:

kör vi på en natt mes lite sömn. Mannen tar äldsta som har vattkoppor och skriker för att det kliar så. Jag har mellangrabben och minstingen. Har eftervärkar som heter duga och ont i bröstvårtorna. Man ska känna att man lever! Hoppas att stackars mannen får sova lite med äldsta. Sen att vi får en lugnare dag imorgon så vi kan vila lite.

Woooow det låter krävande!! Styrkekram på dig och er!!! Såna nätter är mantrat att sömn kommer sen, man kommer få sova ut nåååån gång!:p
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)