• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Pauliina

Min lilla tjej va beräknad idag, men är redan 5 dagar. En liten Elise vart de. Hon gör inget annat än sover. Har fått sova ut varje natt (glad så länge de håller i sig). Brösten ömmar sedan i torsdags, mjölken har börjat rinna till och sårigt värre är de. Skriker rakt ut varje amning, nu är de bättre tack och lov.

Humöret har gått till sitt normala och jag känner hur jag ger mina barn de dem behöver, tänk att de kan ändras så.

Fick vi förresten till någon fortsätrnings tråd?

• Nystjärna
    AsaEriksson skrev 2016-04-16 22:39:21 följande:

Igångsättning imorrn (om inget händer inatt). Sjuuuukt nervös är jag :(

Hur har det gått för dig? Hoppas allt är bra med dig. Kram
  • lillasysterfia

Verkar inte som att vi ska få njuta av bebistiden riktigt. Mellangrabben fick magsjuka inatt, så nu hoppas vi att resten av familjen klarar sig. Dåligt med sömn men det är väl så att vara småbarnsförälder.

• Pauliina
    lillasysterfia skrev 2016-04-18 11:56:53 följande:

Verkar inte som att vi ska få njuta av bebistiden riktigt. Mellangrabben fick magsjuka inatt, så nu hoppas vi att resten av familjen klarar sig. Dåligt med sömn men det är väl så att vara småbarnsförälder.

Fy för den hemska sjukan!! Hoppas ni blir bättre snart och att ni andra inte smittas!
  • Saltig

Har inte riktigt haft tid att skriva här. Lilltjejen är nu 11 dgr och redan blivit förkyld jag och min man blev förkylda dagen efter förlossningen och storasyster är väldigt förkyld. Trots mycket bra hygien så blev lilltjejen sjuk. Så det är magknip och förkylning som stackarn lider av just.

På tal om skrik så skriker hon mer än mina andra två. Funderar på om hon har kolik.

becka1989 skrev 2016-04-16 18:12:25 följande:

Nu verkar det som det är något på g, har haft förvärkar sen 16.00 har ont som mensvärk fast kraftigare strålar ner i benen och runt till ryggen. Tagit alvedon men den har inte hjälpt och sitter på en yogaboll varje gång jag reser mig upp gör det ännu ondare magen blir stenhård och det trycker neråt. Har blivit dålig i magen och illamåendet kom som en bomb. Varje förvärkar är 1-1.30långa dock är det mellan 5-20minuter mellan varje.

Har känns som man kissar på sig hela dagen så vet inte om det är vattnet som rinner heller det luktar ju som sperma men jag och sambon hade sex i torsdags oxå så är lite svårt att veta.

Hur går det?

Grattis till alla som fått sin bebis
  • safiia

Här har vi också haft en väldigt skrikig början :( bebisen är sällan nöjd trots att vi försöker med allting (byta blöja, mat, sömn, rapning och närhet). Verkar ej heller som om hon har ont i magen men vad vet vi. Om det är kolik vet jag inte, riktigt så mycket skriker hon kanske inte och sällan är hon helt omöjlig att trösta. Bärsele och vagnpromenader hjälper alltid. Nätterna är ändå bra och hon sover 8-10 timmar med en eller ett par mål mjölk emellan. Vet att skrikandet förstås minskar med tiden men man känner sig så hjälplös då man inte vet varför hon gråter. Och lite trist att vänta att tiden ska gå fort då man ändå samtidigt vill njuta av den här första tiden.

Annars har vi som tur fått hållas friska.

• Romashka

Hej allihopa! Har hittat den här tråden först nu. Brukar annars hänga i April-2016 tråden. Vår andra bebis var beräknad till den 19/4 men har nu gått 3 dagar över tiden och "still nothing". Inte ens minsta lilla värk någonstans.... Med äldsta sonen blev jag igångsatt på 42+0 så jag räknade väl egentligen med (innerst inne) att jag kommer att gå över denna gång med. Med gud så less man blir!! Varje dag känns verkligen som en evighet.... Vill så gärna att förlossningen kommer igång av sig själv bara.

• becka1989
    Romashka skrev 2016-04-22 10:04:05 följande:

Hej allihopa! Har hittat den här tråden först nu. Brukar annars hänga i April-2016 tråden. Vår andra bebis var beräknad till den 19/4 men har nu gått 3 dagar över tiden och "still nothing". Inte ens minsta lilla värk någonstans.... Med äldsta sonen blev jag igångsatt på 42+0 så jag räknade väl egentligen med (innerst inne) att jag kommer att gå över denna gång med. Med gud så less man blir!! Varje dag känns verkligen som en evighet.... Vill så gärna att förlossningen kommer igång av sig själv bara.

Håller helt och hållet med dig, är på bf+4 idag och allt känns som en evighet nu ska till bm på tisdag och få en tid för igångsättning men vill helst att det startar själv helst igår :(
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)