FLovesA skrev 2016-04-09 20:49:01 följande:
Exemplariska barn vi fått;)
För mig var det en seg start. Men började med värkar på tisdagkvällen och natten. Sen drog allt igång på onsdag morgon vid8-9, sen föddes han kl 12.26. Och denna förlossning var betydligt lättare på så vis att jag var med mer och inte var helt medtagen hela tiden. Så med endast lustgas på 40/60 och ynka 13 minuter med krystning kom han. Med dottern hade jag krystvärkar i 2 timmar och det önskar jag inte ens min värsta fiende. Hur startade det för dig?
Vad bra att det gick bättre den här gången då!!! Jag hade krystvärkar ganska länge med ettan men det var inte så smärtsamt som den här gången, krystningen gick så snabbt den här gången liksom!
Jag vaknade 05:30 26 mars av att vattnet gick, var väldigt spännande haha :D satte mig på toa och sedan duschade jag ett tag! La mig i sängen igen och började känna sammandragningar som jag klockade. Vi åkte hemifrån 08:00. Kl 12:30 undersöktes jag vaginslt och var då 5cm, hade fortfarande bara mensvärk! Riktiga smärtsamma värkar kom först 14:30 och så var han ute 16:35 - själva krystningen var 20 min! Med ettan hade jag tydliga krystvärkar där hela kroppen bara trycker på, men den här gången kändes det mer som att jag hade sån intensiv smärta att jag var tvungen att själv trycka på för att det på något sätt skulle kännas bättre :p helt helt olika upplevelser!