• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Pauliina
    lillasysterfia skrev 2016-04-09 23:06:51 följande:

Här har vattnet gått så nu inväntar vi värkar. Snart är det min tur :) Hoppas på att få sova några timmar allafall!

Åååååå vad spännande :D
  • CissiJissi
    FLovesA skrev 2016-04-09 20:49:01 följande:

Exemplariska barn vi fått;)

För mig var det en seg start. Men började med värkar på tisdagkvällen och natten. Sen drog allt igång på onsdag morgon vid8-9, sen föddes han kl 12.26. Och denna förlossning var betydligt lättare på så vis att jag var med mer och inte var helt medtagen hela tiden. Så med endast lustgas på 40/60 och ynka 13 minuter med krystning kom han. Med dottern hade jag krystvärkar i 2 timmar och det önskar jag inte ens min värsta fiende. Hur startade det för dig?

Vad bra att det gick bättre den här gången då!!! Jag hade krystvärkar ganska länge med ettan men det var inte så smärtsamt som den här gången, krystningen gick så snabbt den här gången liksom!

Jag vaknade 05:30 26 mars av att vattnet gick, var väldigt spännande haha :D satte mig på toa och sedan duschade jag ett tag! La mig i sängen igen och började känna sammandragningar som jag klockade. Vi åkte hemifrån 08:00. Kl 12:30 undersöktes jag vaginslt och var då 5cm, hade fortfarande bara mensvärk! Riktiga smärtsamma värkar kom först 14:30 och så var han ute 16:35 - själva krystningen var 20 min! Med ettan hade jag tydliga krystvärkar där hela kroppen bara trycker på, men den här gången kändes det mer som att jag hade sån intensiv smärta att jag var tvungen att själv trycka på för att det på något sätt skulle kännas bättre :p helt helt olika upplevelser!
  • Pauliina

Imorgon vid denna tid sitter jag vid min bedömning om igångsättning. Är jättenervös och rädd. Mest rädd för att inte bli igångsatt, nu har jag verkligen nått bristningsgränsen. Rädd att de ska bra fullt och bli hemskickad. Rädd för att de är en annan läkare än i måndags som inte alls förstår..

• CissiJissi
    lillasysterfia skrev 2016-04-10 08:23:39 följande:

Inga värkar under natten, men har sovit som en kratta. In på kontroll nu på förmiddagen så får vi se.

Spännande!!!!!!:D var så det började för mig med!
  • Pauliina
    lillasysterfia skrev 2016-04-10 11:16:19 följande:

Tid för igångsättning imorgon om inget händer idag/inatt...

Då kanske vi får på samma dag :) kollade dem statusen?
  • CissiJissi
    FLovesA skrev 2016-04-10 12:10:03 följande:

Nu är min blogg uppdaterad med förlossning m.m om ni vill läsa:)

www.kortmakeri.se/

Så spännande att läsa!!:D jag var också överraskad över hur ont allt kändes efter babyn var ute till skillnad från första gången, kände exakt som du skrev!! Och jag behövde också krysta fort för att navelsträngen var runt halsen, plus att jag började krysta innan jag var helt öppen för allt gick så fort och intensivt, var en del likheter hihi :)
  • becka1989

Trodde att det var på gång inatt, vaknade vid halv 3 med riktigt onda förvärkar men gick upp och trampa lite så det släppte sen vaknade jag halv 6 igen med förvärkar och magknip och det tryckte så jäkla mycket neråt och det strålade ner i knäna. Tätta var dom oxå men fl ville att jag skulle ta 2alvedon och försöka sova tog väl 2timmar innan jag gjorde sen vakna jag vid 9 med förvärkar som inte gör lika ont eller är så tätta. Dom på fl trodde att det inte är långt kvar tills det sätter igång ordentligt

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)