Inlägg från: becka1989 |Visa alla inlägg
  • becka1989

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej alla tänkte hoppa in i gruppen :) väntar vårat första lilla hjärta, är beräknad i april.

Har ensålänge inte haft några större problem mer än hosta och förkylning, börjat få ont i höfterna och ryggen nu den senaste veckan. Men eftersom jag är arbetslös sen november så går jag hemma och tar det lugnt dom dagarna som varit värst. Bara 17veckor till bf. Längtar så mycket nu :)

• becka1989

Jävla förkylning är så less på den nu har haft förkylning sen vecka 8 :( från och till är man täppt eller rinner som en kran eller inget jobbigt värre.

Hosta har jag haft i 6 veckor den hoppar mellan torrhosta och slemhosta så kan inte behandla med medicin heller. Ibörjan provade jag men hade då bara torrhosta det funkade ju jätte bra till en början var utan hosta i 2dagar sen var den tillbaka.

Så nu är man bra less på både hosta och förkylning..

• becka1989

Vecka 25 idag då :) har lite småsaker kvar att handla typ salvor och bra att ha grejer att ha hemma, ska till babyproffsen idag och kolla lite där hehe måste ju kika ifall det finns något på rean.

Liten sparkar som bara den nu förtiden varje kväll vid 11 börjar den och på morgonen vid 9 sen ibland mitt på dagen så mysigt men nu har dom börjat bli hårdare så man ser utanpå vilket är ganska häftigt.

• becka1989
    Pauliina skrev 2015-12-30 14:02:43 följande:

Gott nytt på er! Har en fundering. Är de någon av er som får kämpa på två när ni behöver göra nr 2? Jag får sådana kramper och akut-känsla men får som sagt kämpa. Hatar känslan. Har inte ätit järntabletter regelbundet men fått baskning av BM så nu har jag börjat ta dem när jag kommer ihåg. Nu va de tre dagar sist men toalettbesöken är fortfarande inte roliga.

Förlåt för inlägget ;)

Har haft problem med nr 2 sen vecka 15 i vecka 20 så berättade min sambos moster att det är väldigt vanligt och att jag skulle börja käka laktulos meda är mot förstoppning man tar typ 30ml första dagen sen går man neråt med 5ml per dag så stannar man på 5ml och tar det varje morgon så mycket bättre har inte mått bättre och inte haft några problem sedan dess. Och smaken är inte illa heller smakar typ sirap. Det värsta som kan hända är att det blir för fullt och du måste åka in akut och få tabletter.

Vissa har fått börjat redan tidigt med det sambons moster fick läggas in pga att hon var så hård även fast hon hade provat allt så det blev bättre när hpn fick reda på att man kunde ta det varje dag hela graviditeten.
  • becka1989

Äter järntabletter och laktulos frågade min bm och hon sa att det är helt okej blev ju hårdare av järntabletterna men nu är det bättre och toa går man ju iallafall minst en gång eller varann dag så mycket bättre och skönare för magen. Var oxå livrädd för hemorrojder men inte alls lika mycket nu.

• becka1989
    snowybaby skrev 2015-12-31 19:28:17 följande:

Vill önska er ett gott nytt år. För oss va de inte en sån bra start på nyårsdagen. Är inlagd på förlossningen och öppen 2 cm. Allt pga bakteriell vaginos. Fått dropp som ska hämma värkarna och antibiotika. Blir ett konstigt nyår. Hoppas att bebbe stannar hos mamma en stund till.

Åh får hoppas den lilla vill stanna några veckor till.
  • becka1989
    snowybaby skrev 2016-01-01 21:03:20 följande:

Bebis kommer komma inom ett par dagar. Är så pass öppen och de är inte bra att skvalpa runt i en infektion.

Åh vad synd hoppas allt kommer gå bra för er och lycka till
  • becka1989

Mår ganska bra lite ont vid höfterna pga att lillen ligger längst ner raklång så blir väl lite tungt.

Dock har jag gått och blivit genom förkyld och hostig sen nyår så har fått börja med hostmedicin för att få sova på nätterna. Sprungit på toa ständigt eftersom jag dricker så mycket honungsvatten så man blir ganska kissnödig haha.

Går in i vecka 26 imorgon :)

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)