• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Madski

Okej, vi kör bf+10 idag, Gaaah! Sambon fick precis skjutsa dottern till gympaträningen vilket brukar vara min grej, men jag bröt ihop ich sa att jag inte orkar träffa någon förens lillebror är ute. Orkar inte med fler frågor om bör han ska komma, som om jag inte själv undrar, Gaaah! Sa att svärfar får skjutsa till skolan imorrn om lillebror inte kommit då, klarar inte av Att träffa alla föräldrar, barn och lärare..
    Funderar på att ringa förlossningen själv för att få tid för en koll och ev. Igångsättning idag, kan man göra det!? Alt. Iaf få en hinnsvepning till!?
    Psyket börjar bli lite instabilt nu..

• Saltig
    Madski skrev 2016-04-03 09:22:15 följande:

Okej, vi kör bf+10 idag, Gaaah! Sambon fick precis skjutsa dottern till gympaträningen vilket brukar vara min grej, men jag bröt ihop ich sa att jag inte orkar träffa någon förens lillebror är ute. Orkar inte med fler frågor om bör han ska komma, som om jag inte själv undrar, Gaaah! Sa att svärfar får skjutsa till skolan imorrn om lillebror inte kommit då, klarar inte av Att träffa alla föräldrar, barn och lärare..

Funderar på att ringa förlossningen själv för att få tid för en koll och ev. Igångsättning idag, kan man göra det!? Alt. Iaf få en hinnsvepning till!?

Stackars dig Känner som du fast jag har bf först imorgon.... Så du har det mycket kämpigare än jag.

Du kan ju försöka prata med förlossningen om hur du mår, att det börjar bli psykiskt väldigt jobbigt. De borde väl sätta igång dig då du gått över tiden med 10 dgr, tycker jag.

Jag har blivit riktigt deprimerad. Försöker vara positiv men sömnlösheten orsakar mycket tankar om allt. Sen har vi problem vårt yngsta barn ( ett ängsligt/oroligt barn) som oroar sig väldigt mycket just nu kring kommande syskonet, när vi ska till förlossningen ( vi kan ju inte säga exakt), hur länge vi blir borta osv. Hade varit så bra nu under påskledigheten då vi varit lediga och mina föräldrar varit här. Nu kommer hon oroa sig vem som hämtar efter skolan .

Dock har vi pratat om det väldigt mycket så hon vet vem som hämtar och att vi blir borta några dagar.

Hoppas att lilltjejen vill komma ut snart. Är jätterädd inför förlossningen men samtidigt så vill jag få det överstökat nu.

Kämpa på ni som gått över tiden och ni som närmar er bf.
  • Saltig
    lillasysterfia skrev 2016-04-03 07:12:16 följande:

Va inne på kontroll inatt. Hade regenbundna värkar i tre timmar. Är öppen 2.5 cm så något är på gång allafall. Fick lite tabletter att sova på och vaknar nu av att jag har lite småvärkar. Hoppas att det drar igång idag!

Lycka till! Håller tummarna att det drar igång!
  • Pauliina

Nu ni, läpparna har fått en helt ny dimension! Man kanske skulle passa på med lite make up när läpparna endå är stora och fina!

• Minitrea

[quote=76498247][quote-nick]Madski skrev 2016-04-03 09:22:15 följande:[/quote-nick]Okej, vi kör bf+10 idag, Gaaah! Sambon fick precis skjutsa dottern till gympaträningen vilket brukar vara min grej, men jag bröt ihop ich sa att jag inte orkar träffa någon förens lillebror är ute. Orkar inte med fler frågor om bör han ska komma, som om jag inte själv undrar, Gaaah! Sa att svärfar får skjutsa till skolan imorrn om lillebror inte kommit då, klarar inte av Att träffa alla föräldrar, barn och lärare..

Psyket börjar bli lite instabilt nu..[/

Hej, var ett tag sedan jag skrev men jag väntar också fortfarande +7 idag... Håller med om att man typ inte känner för att träffa folk som frågar om bebisen osv. Hoppas du står ut nu är det inte många dagar kvar..,

• Gabiriella

Jag kastar mig in i den här tråden nu! Skrev någon gång i början av graviditeten, men sen har jag inte varit aktiv.
    Har följt er lite det senaste dock för att se om ni fått bebisar!

Jag hade BF 30 mars så är 4 dagar över tiden nu.
    Har en dotter som föddes 7 mars förra året och hon kom två dagar innan BF, så det känns redan som att jag gått över en evighet!

Förra förlossningen tog bara 5 timmar från värkstart och vi har ca 40 min till BB, så man håller sig nära barnvakt/bilen hela tiden nu och börjar bli helt galet rastlös!

• FLovesA
    Madski skrev 2016-04-03 09:22:15 följande:

Känner igen mig väldigt mycket i det du skriver! Fasar inför imorgon när jag ska hämta dottern på dagis..håller tummarna för att lillebror kommer inatt;)
  • Erese

Hej! Ser att några fortfarande väntar på bebis. Håll ut snart är ni i mål.

Min återhämtning går så där, Ylva-Li blir två veckor imorgon och jag har fortfarande ont i snittet och tarmar som inte är helt okej ännu. Suck! Men varje dag blir lite bättre i all fall.

Däremot nojjar jag mig för blodproppar. Skulle egentligen tagit sprutor "hemma" men jag klarar inte att göra det och jag vägrar att min man gör det för han "tvekade" . Vi tänkte åka till vårdcentralen men det var påskhelg. Så nu oroar jag mig för det och känner lite för mycket och läser om blodproppar på Google. Denna oro, så jobbigt :(

Amningen funkar bra, det tog några dagar innan allt gick bra, vilket är normalt efter snitt.

• CissiJissi
    Erese skrev 2016-04-03 23:29:57 följande:

Hej! Ser att några fortfarande väntar på bebis. Håll ut snart är ni i mål.

Min återhämtning går så där, Ylva-Li blir två veckor imorgon och jag har fortfarande ont i snittet och tarmar som inte är helt okej ännu. Suck! Men varje dag blir lite bättre i all fall.

Däremot nojjar jag mig för blodproppar. Skulle egentligen tagit sprutor "hemma" men jag klarar inte att göra det och jag vägrar att min man gör det för han "tvekade" . Vi tänkte åka till vårdcentralen men det var påskhelg. Så nu oroar jag mig för det och känner lite för mycket och läser om blodproppar på Google. Denna oro, så jobbigt :(

Amningen funkar bra, det tog några dagar innan allt gick bra, vilket är normalt efter snitt.

Men åh, kan ni inte bara ta sprutorna?:/ känns hemskt att oroa sig så! Och om sprutorna löser allt?
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)