Inlägg från: Minitrea |Visa alla inlägg
  • Minitrea

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej, jag hoppar gärna in här. Väntar tredje barnet. Hade de två första väldigt tätt så det här är lite av en sladdis. Var på RUL igår och det blir en flicka denna gång. Vi har en pojke och en flicka sedan tidigare.

• Minitrea

Måste fråga hur ni andra tänker om föräldraledigheten... Jag har två barn sedan tidigare och det är 17 månader emellan dem så då jobbade jag aldrig något innan tvåan kom. Nu är jag lite kluven hur jag vill göra med ledigheten den här gången. Å en sidan vill jag inte vara borta från jobbet å andra sidan så är ju den här första tiden oåterkallelig. Hur tänker ni göra?

• Minitrea
    Pauliina skrev 2015-11-17 07:44:24 följande:

Med ledigheten så kommer jag vara hemma denna gång. Med andra barnet fortsatte jag plugga efter 1 månad. Sedan började jag jobba direkt. Va inte mammaledig förrän han va 7 månader. Är rastlös av mig så vi får se hur länge jag orkar :) men 2016 ut ska jag va hemma iaf :)

Ja jag är också lite rastlös. Tycker det är svårt att planera ledigheten när jag inte vet hur allt blir den här gången.
  • Minitrea

En fråga: är det någon som haft problem med karpaltunneln i sina tidigare graviditeter eller nu? Jag börjar misstänka att jag har det men har aldrig haft det så jag vet inte riktigt hur det känns eller så. Tänkte att någon här kanske vet mer...

• Minitrea
    CissiJissi skrev 2015-11-24 22:53:35 följande:

Var graaaavt överviktig förra graviditeten så att vatten samlades i kroppen tidigt redan, fick kpts och slutade jobba två månader innan bf redan, kunde inte jobba med det!!:) om pekfingret ofta domnar bort så ska du kolla upp det, det är det som sker!:) jag använde skenor på natten, köps på Apoteket.

Ok det här är mer att fingrarna inte riktigt reagerar som de ska och känns lite "slöa". Får se hur det artar sig. Kan ju vara överansträngning bara. Tack för hjälpen iaf.
  • Minitrea
    lillasysterfia skrev 2015-11-25 14:17:35 följande:

Varit på rul idag. En pigg frisk liten krabat som levde om i magen! Va svårt att få bra bilder. Men lycklig blir man av att se den lilla. :)

Grattis! Skönt att allt såg bra ut.
  • Minitrea

Ja då var det min tur igen med lite krämpor... Var igår på extra ultraljud för tillväxtkoll pga lite högt blodtryck. Allt såg bra ut med barnet men de hittade en muskelknuta på livmodern! Usch! Googlade lite vilket jag vet kan vara dumt men det verkar iaf vara någon sorts godartad tumör... Låter mkt värre än muskelknuta i mina öron. Men nu undrar jag om någon annan haft detta förut och hur det gick? Kan flytta på sig när livmodern växer och behöver inte vara i vägen men kan också leda till kejsarsnitt.

• Minitrea
    snowybaby skrev 2016-01-01 21:03:20 följande:

Bebis kommer komma inom ett par dagar. Är så pass öppen och de är inte bra att skvalpa runt i en infektion.

Kämpa på och lycka till!!
  • Minitrea

Vet inte var alla bor riktigt men om det är någon i Stockholms området tänkte jag tipsa om att Rätt Start har sitt lager i Täby och har lagerbutiken öppen ons-fre typ 8-14 runt löning. Där säljer det blandade grejer ur deras eget sortiment till mindre än halva priset ute i butik. ????

• Minitrea

Stort grattis!

snowybaby skrev 2016-01-14 23:45:01 följande:

Hej på er. Vet inte om ni vet men den 12/1 kl 01.28 kom Wilma till världen. Född i vecka 26+5. Hon är stabil trots allt. Vägde 984 gram och är 34 cm lång. :)

• Minitrea
    aztec skrev 2016-01-27 17:55:28 följande:

Kom hem från sjukhuset för någon timme sedan, hade vår undersökning på bebisens hjärta idag och det var oförändrat.

Då beslutades det ganska direkt att det blir ett snitt imorgon. Så vi ska tillbaka imorgon bitti kl 7.00 och sen troligtvis göra snittet först på morgonen.

Även om det pratas om det smått i två veckor så kändes det ändå som en liten chock. Imorgon är han här! Känner mig helt slut i kroppen och huvudet nu när beslutet väl är taget, spänt mig i 2v och nu kan jag inte göra så mycket mer..

Nervös och spänd inför imorgon. Men vi får träffa vår lillkille :) 35+0 imorgon.

Åh, lycka till och hoppas allt går bra.
  • Minitrea

[quote=76498247][quote-nick]Madski skrev 2016-04-03 09:22:15 följande:[/quote-nick]Okej, vi kör bf+10 idag, Gaaah! Sambon fick precis skjutsa dottern till gympaträningen vilket brukar vara min grej, men jag bröt ihop ich sa att jag inte orkar träffa någon förens lillebror är ute. Orkar inte med fler frågor om bör han ska komma, som om jag inte själv undrar, Gaaah! Sa att svärfar får skjutsa till skolan imorrn om lillebror inte kommit då, klarar inte av Att träffa alla föräldrar, barn och lärare..

Funderar på att ringa förlossningen själv för att få tid för en koll och ev. Igångsättning idag, kan man göra det!? Alt. Iaf få en hinnsvepning till!?

Psyket börjar bli lite instabilt nu..[/

Hej, var ett tag sedan jag skrev men jag väntar också fortfarande +7 idag... Håller med om att man typ inte känner för att träffa folk som frågar om bebisen osv. Hoppas du står ut nu är det inte många dagar kvar..,

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)