Pauliina skrev 2015-12-30 14:02:43 följande:
Gott nytt på er! Har en fundering. Är de någon av er som får kämpa på två när ni behöver göra nr 2? Jag får sådana kramper och akut-känsla men får som sagt kämpa. Hatar känslan. Har inte ätit järntabletter regelbundet men fått baskning av BM så nu har jag börjat ta dem när jag kommer ihåg. Nu va de tre dagar sist men toalettbesöken är fortfarande inte roliga.
Förlåt för inlägget ;)
Har haft problem med nr 2 sen vecka 15 i vecka 20 så berättade min sambos moster att det är väldigt vanligt och att jag skulle börja käka laktulos meda är mot förstoppning man tar typ 30ml första dagen sen går man neråt med 5ml per dag så stannar man på 5ml och tar det varje morgon så mycket bättre har inte mått bättre och inte haft några problem sedan dess. Och smaken är inte illa heller smakar typ sirap. Det värsta som kan hända är att det blir för fullt och du måste åka in akut och få tabletter.
Vissa har fått börjat redan tidigt med det sambons moster fick läggas in pga att hon var så hård även fast hon hade provat allt så det blev bättre när hpn fick reda på att man kunde ta det varje dag hela graviditeten.