Inlägg från: Topcom |Visa alla inlägg
  • Topcom

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Kul med en tråd där man vill stanna kvar på fl :) (även om jag inte har ngt emot fb, hehe) tredje barnet på gång, har bf 31/3 eller 1/4, lite beroende på de olika apparna. Har känt mig ofantligt trött de senaste dagarna och fick bekräftat under gårdagen att jag är gravid :) tog sig på första försöket efter uttagen kopparspiral!

• Topcom
    Shiney skrev 2015-07-31 17:41:08 följande:

Hej! Väntar mitt första barn. Gravid i vecka 5+0 :) Så Bf runt 1/4. Mår oförskämt bra med väldigt lite symptom. Första ultraljudet om 3 veckor.

Vad kul, vi har bf på samma dag :) jag ska också göra ett tidigt ul den 26/8. Riktigt spännande!
  • Topcom

Hall alla! Har bara skrivit nått enstaka inlägg här i början av graviditeten men har följt er alla på avstånd :)

Hur mår ni alla? Nu ör det inte långt kvar tills bebisarna är här! På senare tid har alla fall jag känt att det börjar bli riktigt tungt :( jag är i v 31 imorgon och har börjat planera lite inför förlossningen. Hur kommer ni andra göra? Vilken bedövning är bäst? Eller kommer ni ha någon?

Lycka till aztec! Nu bör du ligga med din underbaring hos dig!

• Topcom

Vad skönt att det gick bra idag aztec! Detta gör det ju mer verkligt att det snart också är vår tur att gå en liten bebis:) jag hoppas att medicinerna hjälper nu som läkarna ger honom!

Roligt att läsa om era planerade förlossningar. Jag ligger lite i valet o kvalet att köra epidural. Om förlossningen blir som min första kan jag utan problem klara mig utan någonting alls igen. Blir förlossningen som min andra kommer jag definitivt inte vilja plåga mig själv igen som jag gjorde sist, bara för att ha "det sååå natuuurligt som möjligt". En sak är alla fall säker, jag kommer inte våga skriva under på något innan jag väl ligger där. Senast propsade barnmorskorna på att jag faktiskt ville ha naturlig förlossning och därför fick jag ingen bedövning. Helt hemskt! Men jag vill må som vanligt och vara med under hela förlossningen..Jag är rädd att det blir som för dig, saltig. Vill inte förlora känsel i benen, hu så otäckt! Åh svårt det där när man inte vet alls hur det kommer bli.

Jag vet inte om det bara är jag som har känt det, men med tvåan och trean har det under slutet känts som en kniv körs upp i underlivet ibland när bebisen sparkar och rör huvudet i bäckengången. Gör fruktansvärt ont :O Känner någon av er igen detta? 

En annan fundering jag har... Har er mjölkproduktion kommit igång än? Min kom igång relativt tidigt med både ettan och tvåan, runt vecka 20-25. Nu kommer det bara nån ynka droppe när jag klämmer och trycker. Börjar bli lite fundersam på om jag måste hjälpa produktionen lite på traven..

• Topcom
    Pauliina skrev 2016-01-28 21:06:45 följande:
    Ang mjölken. Jag är lite "orolig". Det har kommit tidigare med ett och två men nu inget. Har bara kunnat amma 5v innan de bara slutat typ. Vill gärna amma längre.
    "Skönt" o höra vi är fler, men man blir ju fundersam. Med sonen ammade jag i tre månader innan det konstaterades att han inte fick i sig tillräckligt mycket, då fick jag gå över till ersättning. Med dottern lyckades jag i fem månader. Jag vill gärna amma så länge som möjligt med denna bebis, men hur fan ska det gå när jag inte ens har någon mjölk?=/ Jag känner inte ens att det e på gång lixom.. Jag som har preppat så bra med dyra amningsbehåar och bra tröjor. Nu får det fasen ta sig också!
  • Topcom
    becka1989 skrev 2016-02-01 04:57:01 följande:

Då går man in i vecka 30 idag :) nu börjar man känna av att man är gravid. Tungt, springer på toa hela tiden,förvärkar och helvetes illamående börjar komma tillbaka, hoppas lillen vänder sig snart så man slipper illamåendet men den väntar väl så länge som möjligt ;)

Varför skulle du slippa illamåendet om barnet vänder sig? Bara lite nyfiken :) min bebis har redan vänt sig, och kommer nog inte vända sig tillbaka ser det ut som, men jag mår fortfarande illa :(
  • Topcom
    Pauliina skrev 2016-02-02 08:34:11 följande:

Igår kom förvärkarna var tredje minut igen, höll sig i två timmar. Tjockare flytningar och lite blod.. Vet dock inte om de kom från andra "ändan" då jag haft inte för ett par dagar sen. Idag vid lämning av barnen hade jag, vad jag tyckte kändes som, sammandragningar hela tiden. Känns skumt att BM inte tog detta på allvar igår när jag sa som de va..

Har hört att man alltid ska kolla upp det om det kommer blod när man är gravid. Låter ju onekligen som att något är på gång, så ring förlossningen!
  • Topcom
    Pauliina skrev 2016-02-02 11:05:30 följande:

Har ringt och rådfrågat förlossningen. Dem trodde de inte va nå farligt men va välkommen in för en checkup.

Blir mest irriterad för att jag sa till BM att jag haft regelbundna förvärkar/sammandragningar i över en vecka. Oftast när jag ligger helt still men även vid rörelse. Så får se vad dem säger. Vill gärna ha bebis men inte såhär tidigt :(

Hur har det gått?
  • Topcom
    Pauliina skrev 2016-02-02 20:05:53 följande:

Tack för er omtanke! De har gått bra. Ctg remsa och allt såg bra ut. Dock hade kroppen börjat "förbereda" sig vilket kanske inte är så bra men de är inte hotande ännu. Förvärkarna håller i sig och dem bad mig komma tillbaka i slutet på veckan för koll igen. Numer sitter värkarna i baksida lår också och så började de med son nr 2. Är så glad jag tog detta på allvar!

Tack återigen för era tankar! <3

Skönt att du fick komma in och kolla hur det låg till. Nu har du även lite tid att hinna förbereda dig mentalt, OM det skulle vara så att det kör igång tidigare än planerat..!
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)