• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!
    Jag plussade i måndags och är nu gravid efter mitt fjärde IVF-syskon-försök. Har en son sedan tidigare, född 2012, som kom till på första IVF-försöket. Jag har ett tidigt missfall i bagaget och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Jag hoppas ni är fler som vill hänga med här?

Kram

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
  • Linda8110
    maka011 skrev 2015-07-03 19:51:17 följande:

Då var de första mammabyxorna inköpta. Den här gasbollen fixar inte vanliga byxor just nu. May I say att preggobyxor är gudsgåva till mänskligheten. ;)

Skämt åsido, men hjälp vad svullen jag är. Känner mig typ som Pumba. Maken försöker vara stöttande men jag känner mig jätteful. Var liksom ingen lite kicka från början. Ser ut att bara ha några veckor kvar istället för bara några gången.

Bästa som finns! Jag köpte mina redan i v.7 :)
  • nesistas

Då var de första mammabyxorna inköpta. Den här gasbollen fixar inte vanliga byxor just nu. May I say att preggobyxor är gudsgåva till mänskligheten. ;)

Skämt åsido, men hjälp vad svullen jag är. Känner mig typ som Pumba. Maken försöker vara stöttande men jag känner mig jätteful. Var liksom ingen lite kicka från början. Ser ut att bara ha några veckor kvar istället för bara några gången.

Haha, även jag sitter hä med första mammabyxorna inhandlade. Fyndade sommarbyxor i linne från HM (nätbutiken) som sitter helt perfekt. Så skönt för stackars ballongmagen!! Gravid Förra graviditeten klarade jag mig utan mammabyxor de första 3-4 månaderna utan problem. När jag var i 8:e månaden hade jag fortfarande en liten diskret mage. Herregud, hur stor kommer jag bli den här gången...?

grattis Linda 8110! Glad

Vad härligt att vi är så många här som ligger lika i tid. Glad att ni finns här allihop, stor kram och trevlig helg. Ta hand om er i värmen! Cool
  • trulsatruls

Jag har samma problem. Rätt stadig från början och nu en jättemage redan... Haha. Men hellre det än ingen alls antar jag. ;)
  • Love is everything

Illamåendet kom tillbaka efter ca 2 dygn.
    MEN igår kände jag hur det "rann till" och sprang på toa. Brun-slemmig flytning, det rann... Inte som spottings, utan mer slemmigt... Nån som känner igen sig? Inget mer efter den gången. Förutom i morse när jag reste mig upp, samma färg och konsistens då. Som äl-sekret fast brunt.
    Tycker inte att jag känner så mycket symtom längre heller och så har jag molvärk. Fy fan vad orättvist... Ska på vul på tisdag, bestämt sedan innan. Vecka 11 nu...

• Linda8110
    Love is everything skrev 2015-07-04 11:14:13 följande:

Illamåendet kom tillbaka efter ca 2 dygn. smile2.gif
    MEN igår kände jag hur det "rann till" och sprang på toa. Brun-slemmig flytning, det rann... smile4.gif Inte som spottings, utan mer slemmigt... Nån som känner igen sig? Inget mer efter den gången. Förutom i morse när jag reste mig upp, samma färg och konsistens då. Som äl-sekret fast brunt.
    Tycker inte att jag känner så mycket symtom längre heller och så har jag molvärk. Fy fan vad orättvist... Ska på vul på tisdag, bestämt sedan innan. Vecka 11 nu... smile4.gif

Låter precis som det jag haft, är nog ingen fara ska du se.
  • Helendi

Cyanea, som de andra säger så påverkar Tsh och antikropparna som mest när man försöker bli gravid. Det är mycket vanligt att om man har Levaxin måste justera upp dosen med åtminstone 30% bara för att man blivit gravid. Så länge de har koll på dig behöver du nog inte oroa dig. Har du fått veta dina värden?

Grattis till alla lyckade vul!

Efter lyckat nipt och kub vågar jag nu acceptera att det blir en lillasyster beräknad till 15 januari.

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Ha, ha ha! Men vad konstigt att det kom med ett en bild mitt i allt...

Amanda 2011.11.04
  • Cyanea
    Helendi skrev 2015-07-04 13:53:37 följande:

Cyanea, som de andra säger så påverkar Tsh och antikropparna som mest när man försöker bli gravid. Det är mycket vanligt att om man har Levaxin måste justera upp dosen med åtminstone 30% bara för att man blivit gravid. Så länge de har koll på dig behöver du nog inte oroa dig. Har du fått veta dina värden?

Grattis till alla lyckade vul!

Efter lyckat nipt och kub vågar jag nu acceptera att det blir en lillasyster beräknad till 15 januari.

Tack för ditt svar, då känner jag mig lugnare :) Nej, BM sa att hon inte ville ge ut dem för att hon själv inte kunde tolka dem. Märkligt tycker jag, men jag får helt enkelt ha is i magen. 

Grattis till lyckat KUB!!! :D 
  • Semlan1988

Hej alla! Hoppar in i tråden :) idag är vår officiella test dag så imorgon ringer jag kliniken och meddelar dem resultatet :) svårt att ta in just nu :)

Kramar!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015