• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!
    Jag plussade i måndags och är nu gravid efter mitt fjärde IVF-syskon-försök. Har en son sedan tidigare, född 2012, som kom till på första IVF-försöket. Jag har ett tidigt missfall i bagaget och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Jag hoppas ni är fler som vill hänga med här?

Kram

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-07-03 08:55:58 följande:

Var precis hos MVC igen. Mina tyroideaprover var visst inte helt bra :( Vet inte vad som var fel, det kunde BM inte svara på. Nya prover tagna idag i alla fall och någon gång under nästa vecka ska jag få besked om jag behöver Levaxin eller inte. Önskar att BM hade kunnat svara lite bättre, nu är jag ju orolig för att Kotten ska fara illa :( 

Vad är det för sorts prover?
  • Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-07-03 09:05:28 följande:
    Vad är det för sorts prover?
    Sköldkörteln. Min mamma och äldsta halvsyster har haft struma, så de la till lite extra prover till mig, jag vet inte om det är standardprover för alla. Om jag inte missförstår dem verkar jag ha för liten produktion i sköldkörteln :( 
  • maka011
    Cyanea skrev 2015-07-03 10:12:11 följande:
    Sköldkörteln. Min mamma och äldsta halvsyster har haft struma, så de la till lite extra prover till mig, jag vet inte om det är standardprover för alla. Om jag inte missförstår dem verkar jag ha för liten produktion i sköldkörteln :( 
    Mina var inte riktigt okej heller så ska ta nya nästa vecka. Men har ätit Levaxin i typ 6 år så det var liksom ingen nyhet att jag kommer behöva ändra doseringen.

När vi skulle starta ivf:n så kollade det tsh t3 och t4 (sköldkörtelprover). Enligt dem var det standardprov då eftersom sköldkörteln kan ställa till det när man vill skaffa barn,

Försök att ta de lugnt. De har ju koll på dig. =)
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-07-03 10:12:11 följande:
    Ok då förstår jag! Ingen fara tror jag. Ett ganska vanligt problem bland folket vad jag förstått och det är ju många av dem som föder barn hela tiden :)
  • Linda8110

Strax påväg till Huddinge för VUL och killen ska med för första gången :) Spännande!

• maka011
    Linda8110 skrev 2015-07-03 12:39:26 följande:

Strax påväg till Huddinge för VUL och killen ska med för första gången :) Spännande!

Spännande! Lycka till! :)
  • Cyanea
    maka011 skrev 2015-07-03 11:07:22 följande:
    Mina var inte riktigt okej heller så ska ta nya nästa vecka. Men har ätit Levaxin i typ 6 år så det var liksom ingen nyhet att jag kommer behöva ändra doseringen.

När vi skulle starta ivf:n så kollade det tsh t3 och t4 (sköldkörtelprover). Enligt dem var det standardprov då eftersom sköldkörteln kan ställa till det när man vill skaffa barn,

Försök att ta de lugnt. De har ju koll på dig. =)
    Linda8110 skrev 2015-07-03 12:38:43 följande:
    Ok då förstår jag! Ingen fara tror jag. Ett ganska vanligt problem bland folket vad jag förstått och det är ju många av dem som föder barn hela tiden :)
    Tack tjejer <3 <3 <3 
    Linda8110 skrev 2015-07-03 12:39:26 följande:

Åååh vad spännande!!! Stort lycka till! Berätta gärna hur det gick sen :)

• maka011

Då var de första mammabyxorna inköpta. Den här gasbollen fixar inte vanliga byxor just nu. May I say att preggobyxor är gudsgåva till mänskligheten. ;)

Skämt åsido, men hjälp vad svullen jag är. Känner mig typ som Pumba. Maken försöker vara stöttande men jag känner mig jätteful. Var liksom ingen lite kicka från början. Ser ut att bara ha några veckor kvar istället för bara några gången.

• Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-07-03 19:48:49 följande:

Vårt pyre <3

:') Underbart!!! 
    maka011 skrev 2015-07-03 19:51:17 följande:

Då var de första mammabyxorna inköpta. Den här gasbollen fixar inte vanliga byxor just nu. May I say att preggobyxor är gudsgåva till mänskligheten. ;)

Skämt åsido, men hjälp vad svullen jag är. Känner mig typ som Pumba. Maken försöker vara stöttande men jag känner mig jätteful. Var liksom ingen lite kicka från början. Ser ut att bara ha några veckor kvar istället för bara några gången.

Men din stackare!!! Fast byxorna låter lite som himmelriket måste jag säga... Kanske skulle man ta sig en tripp till stan och shoppa lite? ;)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015